• smint

Välkomna till Tivoli Empatia!

PB: Åh så goda juicer du gör, frukost juicen lät galet god...

chili ja, vi gjorde laxburgare till middag med lite chili i smeten, sedan skall det vara en kall sås men youghurt, mango, lime och chili till.. sambon hackade upp och la i färsen och jag råkade ta resten till såsen, skulle nog smakat av efter en stund för fy vad starkt det blev.. tog överhanden helt i såsen.. men men biffarna och potatisen var goda       Recept kommer nedan för dom som vill

www.arla.se/default____17653.aspx 

• smint

nu börjar en jättebra Wallanderfilm, men jag kommer bara somna så lika bra att förpassa sig till sängen..

Oupsie: Hoppas det händer lite i natt för dig, eller att ni får komma in i morgon.

Jag är inte så farligt förkyld som tur är, det är mest dottern som är hängig.. Har precis skrivit mail till svärmor ang vår plan för dottern de närmaste dagarna. Så hon är medveten om att hon får jobba hemifrån i värsta fall..

Liten: Härligt med myshelg med barnen, låter som maken skall på en spännande expedition, hur länge skall han vara borta?

september: Stackars dottern, hoppas hon är på bättringsvägen nu iaf..  

• smint
    Fossing77 skrev 2011-01-30 21:24:19 följande:
    Örontermometer har vi med. Braun från Apoteket. Funkar kanon, men är lite knepig på Mira som har små öron än ;) Frågar man på sjukhuset så fördrar de ju rumptermometer för den är mest exakt. Men vi kör på öron här hemma även om vi har en för rumpan med. Behöver ju ofta inte veta exakta tempen, bara om det är läge för Alvedon eller inte liksom. :)

Jag hade nog haft mitt fsk-barn hemma i den mån det gick första tiden. Elliot går ju i tvåan så han fixar ju sig själv till och från skolan så därifrån är bakterierna oundvikliga om man säger så. ;) Mira smittade jag nog ner själv det första jag gjorde, var tokförkyld från dagen innan förlossningen och Calle låg däckad de 3 första dagarna efter Mira föddes. Eftersom jag har Tristan hemma med så var det jag och barnen helt själva då, men det gick fint. :) Mira fick vi till och med ge Nezeril för hon kunde inte amma med sin täppta näsa. Har fortfarande ingen fsk-plats till Tristan, ska jag gå hemma så får han vara här med. :) Inte orkar jag springa till fsk och hämta och lämna för en 3-timmarsplacering. Det är jag alldeles för bekväm för. ;)

Håller tummarna för både smint och Oupsie! :)
    nej för 3 timmar hade det känts som bara och vända.. men ni kan inte ha honom 3 dagar och lite längre och ledig 2?  Fast funkar det att ha honom hemma så är det ju mysigt
  • smint

Heja Oupsie: Snart har ni Daisy hos er  se där sa ju att du skulle få före mig Lycka till. 

ja som sagt hemma fortfarande, känns som de fortfarande inte fixerat sig men avd vet jag.. skall till BM på Onsdag så får se då....

Tinga: Hu så trist för Puff med feber.. Hoppas ni får ngn pencelin eftersom ni skall resa bort.

September: Skönt att det verkar vara över med magsjukan 

• smint

klockis: Shit vilket drama på ridskolan, kunde ju gått mycket värre ju.. 

• smint

MSW: Dottern föddes på BF enligt sista mens och bf + 4 enligt UL.    Nu är jag på BF + 6...  Men nu kan det lika gärna vänta tills dottern är frisk  

Snartis: Lycka till idag, kommer gå bra. Härligt att kunna rida, och har en kompis som red länge i grav.

• smint
    Ore skrev 2011-01-31 09:58:13 följande:
    Har också dålig arbetsmoral, har suttit och jämför olika sulky-vagnar... Vill ha en liten, som inte tar så mycket plats i bilen. Helst ska den klara av litet terräng också. Eller vara smidig att bära när det är för besvärligt. Det är ju inte långpromenader på skogsstigar jag tänker mig, utan snarare sovmöjlighet på tävlingar...

Men jag misstänker att den absolut mest kommer användas till shoppingturer

Är det någon som har tid och lust (eller kanske ev. eget intresse i frågan) så får ni gärna tycka till
    Den här är minst och lättast: www.pappaprylar.se/xtreet-emotion-barnvagn. Men jag glömde kolla om det var någon fjädring alls i den... Och den är väldigt smal. Men det är ju å andra sidan lillkillen också, så jag tror inte den blir för smal heller...

Denna är klart störst. Men säkert stabil... www.brio.se/sv-SE/To_Go_Stroller/Push_Chairs/...
    Största fördelen är väl egentligen att han garanterat inte kommer växa ur den... Annars fyller den egentligen inte syftet så bra. I kubikmeter räknat tar den mer än dubbelt så stor plats som emotion-sulkyn.

Mellanting i platskrävande vagn är denna www.babyjogger.se/citymini4.aspx
    Den ska ha stötdämpande framhjulsupphängning i alla fall... Tar litet större plats än emotion om man ska ha kvar hjulen på, men är det riktigt trångt om plats kan man ta av dem. Jag har inte hunnit kolla hur det funkar vid fötterna... Verkar litet jobbigt med en massa tyg där. Tar jag med lillkillen på tävlingar så kan jag ju räkna med att detta ibland kommer innebära leriga stövlar där...
    Vi hade baby jogger city mini men den med ett hjul fram, antar att detta är en nyare variant och den ser ju jättebra ut, vår pajade förra vintern i snön med hjulet fram. Men säkert bättre med 2 hjul.Den är ju löjligt enkel att fälla i hop. En kompis har brio spin och hon är mycket nöjd.

• smint

men vi var mycket nöjda med babyjoggern innan snön kom  och fördel där var att det var fullt liggläge i den. 

• smint
    MrOoopsie skrev 2011-01-31 14:26:58 följande:
    Hej Oupsies make här, jag skriver lite åt henne. Hon har fått värkstimulerande medel. Än så länge är värkarna oregelbundna, men de gör mer ont nu än tidigare. Allt ser bra ut, hon försöker vila.
    spännande, hoppas det flyter på nu så ni får er belöning snart. Hälsa henne
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!