2010 2010 skrev 2011-01-27 11:23:44 följande:
Vi har inte skickat inbjudningarna, har inget färgtema och vet inte vad vi ska ha på oss =/ Jag kan inte bestämma mig för vilken klänning jag ska ha, åkte dit i veckan (till butiken) och skulle välja en tänkte jag men det slutade med att jag fick ytterligare en till undanhängd =/
Inbjudningskorten är inte ens påbörjade. Tanken var att få ut inbjudningskorten lagon till alla hjärtans dag. Vi har ingen toastmaster/madame ännu heller.
Jag har däremot bokat transport, frisör, smink, fotograf, festställe, solisterna och valt utgångslåt och iaf en solosång. Möte med präst den 17:e feb och möte med fotograf och restaurangägare den 26 feb för att planera fest, middag och meny. Det lutar starkt åt buffé för vår del med. Förstår inte riktigt hur allt ska hinnas med, börjar plugga igen den 28 feb och då är det liksom gasen i bott för studierna, är schemalagd fram tills 8 juni. Tur att mina öräldrar kommer och hjälper oss lite med att ha barnen så att vi kan komma iväg och planera annars skulle det var väldigt svårt.
Tur att det är så kul iaf!
Det är nog ingen brådksa, me nni bör nog snart tänka på inbjudningarna, fast det beror på hur länge innan ni vill skicka!
Ska ni göra dom själv? Annars kan jag rekommendera
Vistaprint.se och
optimalprint.se (tror jag) som har BILLIGA inbjudningskort som man kan förhandsgranska och skriva själv via internet. Ni får välja färg och sånt med! Det går fort att få färdigt och är snabbt hema i bredlådan! Matchande kuvert är ju också en del!
Vi beställde spara datum kort därifrån och allt som allt med kuvert gick det på ca. 200 någonting och det var 30-35 stycken! Tyckte det var billigt, nästan billigare än att göra själv! Och sparar tid :)
Jag har mer ångest över prästen, har inte bestämt ett datum ännu med honom. Han verkar ha mycket att göra men jag ska ta och ringa honom nu inom en vecka. Det kan ju vara bra att bestämma snart.
JAg vill gärna gå till krykan och öva gå i gången med slöjan och allt för jag vill att det ska vara perfekt. haha :) Är så rädd att något går fel! Typiskt mig!
Ka ndu bara inte bestämma vilken klänning du vill ha eller du vet inte riktigt alls vad du vill ha?
Du kanske kan utgå från vad du passar i? Om det är sjöljungfrumodell eller en klänning med stor prinsesskjol, tubklänning eller axelband..?
JAg hittade som tur var den första gången (nu är jag rädd att ångra mig, så egentligen är det jobbigt det med), men jag har inte fått hem den ännu. Ska ringa dom i början av februari igen och säga att jag verkligen MÅSTE ha den nu! ;)
Jag pluggar med just nu, men vi slutar skolan 6 Juni så vi hinner ha några veckor på oss innan bröllopet!
Vad pluggar du för något? :)