• Emblas Mamma

Får ni ekonomisk hjälp av era föräldrar eller andra?

Berätta gärna, bekostar era föräldrar/svärföräldrar eller någon annan släkting något av erat bröllop?
    Hur mycket?

Och till er som betalar själva, har ni bra inkomst?
    (bara nyfiken)
    :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 14:50
    Tycker ni det är FEL att få ekonomisk hjälp med bröllopet?
    Är det bättre att klara sig på egen hand?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Får ni ekonomisk hjälp av era föräldrar eller andra?
  • Flodis Hjärtat

Vi betalar allt själva och förväntar oss inget. Jag har varit gift tidigare och fick då en liten summa, så nu vill jag inte ha hjälp. Mina föräldrar är pensionärer så jag vill hellre att de använder sina pengar på roliga grejer till sig. Ger de sedan oss pengar i present såå kommer de användas tll ngt helt annat.

Vi är båda 30+ och tjänar bra så vi har råd.

• Emblas Mamma
    Flodis Hjärtat skrev 2011-01-27 20:25:58 följande:
    Vi betalar allt själva och förväntar oss inget. Jag har varit gift tidigare och fick då en liten summa, så nu vill jag inte ha hjälp. Mina föräldrar är pensionärer så jag vill hellre att de använder sina pengar på roliga grejer till sig. Ger de sedan oss pengar i present såå kommer de användas tll ngt helt annat.

Vi är båda 30+ och tjänar bra så vi har råd.
    nej jag förstår att ni inte vill ta pengar då! Man ska aldrig göra det om ens mamma inte verkligen har pengar så det räcker och blir över tycker jag..
    Och har man själv så behöver man ju faktiskt inte belasta med det heller! :)
  • Bröllop2011 08

Skönt att se att det är fler som får ekonomisk hjälp av sina föräldrar!
    Mina vänner tycker jag är bortskämd som får en ganska stor summa..
    Vi vet inte ännu hur mycket, men ränkar bortåt 30.000 åtminstone! Tungan ute

Själv är jag studerande, och min Sambo har precis börjat jobba efter utbildningen så vi har inte så gott om pengar!
    Vi gifter oss 6/8 i år!
    Någon mer i AugustI?
    Hur har långt har ni kommit i planeringen? När ska man skicka inbjudningarna?

• Bröllop2011 08
    Emblas Mamma skrev 2011-01-25 13:38:12 följande:
    Varför skulle det vara fel att få hjälp?
    Kan det verkligen finnas någon som tycker det!
    Kanske lite avundsjuka på vissa håll i så fallSolig
  • Emblas Mamma

Bröllop 2011 08: Jg håller med, tycker inte heller det är fel att ta hjälp! Jag tror med i många fal det handlar om avundsjuka, själv blir jag lite avis bär du får så mycket och inte jag :D haha.. Ang. Inbjudningarna så är det väl vanligast att skicka 3-4 månader innan? Ibland längre om man inte skickat spara datum kort innan.. Eftersom ni gifter er mitt i semestern!

• J och J

jag är 28 och min blivande man fyller 25 om ett par månader. och vi får ju 20 000. 

jagochminfina.blogg.se fråga mig om anvnamn och lösen
  • Emblas Mamma

Ja jag vet inte om det ska klassas som ungt eller inte, själv tycker jag ni är unga! Men det beror ju på om ni har jobb och så eller utbildar er eller vad ni hör? :) Hur mycket kommer ert bröllop gå på sammanlagt då? :)

• jesssicaaa

Vi betalar vårat bröllop själva!
    Han 33 år- jobbar
    Jag 23 år- pluggar

Jag har två barn sen tidigare och vi träffades för drygt 1 år sen och ska gifta oss till sommaren.

Jag skulle inte tacka nej om vi blev erbjuden en symbolisk summa som bidrag, men vi anordnar detta så då ska vi stå för det också.

Tycker inte man ska fråga om bidrag. Tacka och ta emot om man vill och blir erbjuden!

• Emblas Mamma

Håller med dig! Hade tyckt det var pinsamt att fråga, lite som att tigga faktiskt!! Men fint om man blir erbjuden:)

• tigern83

Vet inte ännu vad vi kommer att få exakt, bara lite ditåt. Men jag vet att från sambons sida kommer vi att få lika mycket som hans syster fick när hon gifte sig i höstas. Mina föräldrar säger att de ska betala samma summa + kanske lite till, beror på vad vi får från sambons sida.. (Mina föräldrar envisas med att betala band som vi själva inte har råd med. Vi har sagt att Spotify går lika bra som band... Men, får se hur det blir med det.)

Skulle vi inte få nått av dem skulle vi ha ett mindre bröllop och betala allt själva. Men eftersom det ser det som en självklar sak att bidra till vårt bröllop så tackar vi och tar emot. Blir vår tur sen i framtiden att hjälpa våra egna barn.

Svar på tråden Får ni ekonomisk hjälp av era föräldrar eller andra?