• bruden

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Pinkis: Din favorit är också min favorit SKITSNYGG!!! Du kommer få prinsessorna runt i världen att baxna av avund Jag förstår det med sista klänningen. Den ser ju absolut inte ut som på bilden direkt... Men finast är favoriten så nu får jag väl peppa dig i din träning medan jag tränar själv Jag gör mina pass varje dag och det ger reultat både på vågen och på måttbandet. Efter 14 dagar visar båda minus, måttbandet mest
  • bruden
    Pinkgrape skrev 2011-07-27 08:31:14 följande:
    Tack :) Ja, jag tycker den är fin och eftersom det är så lite som fattas, så får det bli den klänningen :) Haha ja, det är bra med peppning :D Jag har ju redan gått ner ca 20kg sedan förra sommaren, så dessa 2-3 kilona som är kvar känns som en fis i rymden egentligen, men motivationen är inte på topp just nu. Sedan börjar det hårda arbetet med att gå ner 20kg till under kommande år. Men det är roligt när man ser skillnad både på vågen och med måttbandet :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Men duuu, jag har samma mål som dig så vad sägs om att följas åt? Jag har också 20 kg som ska ner men väl många fler cm... Ska vi peppa varann?
    Om klänningen är liten så testa att träna mer. Cm betyder mer än kg har jag fått lära mig. Kolla kosten också så att du inte äter nåt som får dig att svälla upp.

Keep it upp girl!!  
  • bruden
    Pinkgrape skrev 2011-07-27 08:39:35 följande:
    Ja, men absolut :) Haha ja, de där centimetrarna.. de betyder mer än kg, men nog blir jag allt glad när kilona börjar ticka neråt också må jag säga :) Tycker det allra roligaste är när det försvunnit både också :) Jag har riktigt legat på latsidan i sommar (som planerat iofs) och inte motionerat alls. Ska sätta igång med det nu igen samt lyfta lite vikter här hemma, det passar mig utmärkt :) Oh, försöker undvika laktos, får världens mjölkmage av det :P haha

Hur går det med din klänning, någon uppdatering? :D
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Jag föredrar att cm ryker för de syns mer Muskler väger ju lite så mitt mantra är: Du är snyggare med lite fler kilon och mycket mer muskler haha! Laktos är inte bra nej... Jag kör ju lite LCHF (eget initiativ och med egen metod) och det funkar kanon! Är inte lika svullen vid mens t.ex. och så känns hyn och håret mycket fräschare.

Klänningen ja...
    Nu har jag surfat mig grön och fått loggen "översatt". Som jag fattar det så är den i Sverige men inväntar att gås igenom i tullen. Så jag hoppas den kommer idag eller imorrn. Så fort jag fått den lär ni bli varse om det haha! 
  • bruden

Eftersom fabriken missade att fota klänningen så har jag inbillat mig att de har gjort tvärtom så att klänningen är vinröd och bandet vittFörvånad Fast å andra sidan vid eftertanke, det hade nog blivit snyggt det med

• bruden
    Humlan skrev 2011-07-27 06:16:41 följande:
    Godmorgon

Kommer ni ihåg mig som har sån himla tur med allting ?? ...NOT

Igår hämtade jag hem min klänning, glad i hågen. Hem och sätta på min "docka" den för att kolla och guess what Skrikandes Hon har totalt missat att sy fast spetsen i bak, och i fram har hon sytt fast spetsen åt FEL HÅLL. herreguud och hon kallar sig sömmerska. 2 tusen betalade jag henne för det här och nu får hon fan fixa det pronto, så är det bara !! Jag blev så trött igår att jag bara SKREK rakt ut....med altandörren öppen Förvånad.Nu tror väl både gubben och grannar att jag blitt galen Obestämd.Men man orkar bara med så mycket ..
    Say WHAT????Förvånad Å så har folk mage att klaga på kinafabrikerna *suckar högt*
  • bruden
    Sessan67 skrev 2011-07-27 09:36:41 följande:
    Hos mig ringer de aldrig före, de bara åker dit och är man inte hemma får man en lapp i brevlådan. Jag pratade med DHL och ville att de skulle ringa innan nästa gång men enligt den på kundtjänst jag pratade med så gjorde de inte så - det gick inte att få dem att ringa- - konstigt tycker jag! Måste ju bli en massa onödiga turer eftersom de dessutom bara leverarade mellan 8 och 17 på vardagar, då de flesta är på jobbet. Blev tvungen att fylla i en fullmakt och låta dem lämna paketet utanför.
    Vet inte om det beror på att vi har leveranser från DHL mellan 10-12 (bor en bit utanför stan) men de har alltid ringt dagen innan de kommer för att kontrollera att nån är hemma. De har aldrig lämnat paketen utanför om man inte haft fullmakt.
    Jag tillhör DHL i Eskilstuna och de har alltid ringt dagen före. En gång hade jag missat fullmakten så då tog de paketet med sig. De lämnar inga om det inte finns fullmakt eller någon hemma, sa hon på deras kundtjänst. 
  • bruden
    Förlåååååååååååååt!!!! Jag hade helt fel gällande DHL. När de ringer är när man beställt leverans inom Sverige men jag kom ju på att när jag köpte mina blingbling-smycken från Kina för ett tag sen så kom de bara utan förvarning. Så visst, de dyker bara upp Bara för det så kommer de väl när jag är ute på dagtid *suckar*
  • bruden
    Pinkgrape skrev 2011-07-27 12:37:21 följande:
    Ahaaa.. jag och sambon körde LCHF ett tag under våren och det funkade bra för honom. Hans föräldrar kör det nu :) För min del var det dock ingen höjdare.

Oh, vad spännande :D Då måste den ju komma.. ja, imorgon om inte annat. Jag fick min klänning samma dag som den anlände till Arlanda (bor 80 mil norr om Sthlm), så det kan ju inte så lång tid tycker jag.
    Jag kör min egen variant av LCHF. Kan inte med att helt byta utan kör någon specialare som funkar bra
    Fortfarande står det Forwarded for export. Undrar jag om den ÄR i Sverige eller inte. Enligt nån sida jag kollade på så ska den vara det men det vete faaaan! Börjar lessna nu... Jag bor ju bara 16 mil från Arlanda så jag borde väl också få den samma dag. Men eftersom jag mitt dumma nöt valde vanlig leverans så ligger den väl som 12 på priolista 1-5 *suck* 
  • bruden

Jahapp, vi får väl se om det dyker upp nån klänning idag då. Jag börjar bli en aaaaningens orolig faktiskt. Varför ska den vara så förbaskat länge under export utan att jag får den? Nåja, to be continued

• bruden

Nu vet jag var klänningen är. Det blir ingen klänning på mig den här veckan heller. Det är Posten som ska köra ut den efter att den anländer. Nåja, jag får väl vänta in i det sista i värsta fall...

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!