• bruden

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Pinkgrape skrev 2011-08-08 15:38:50 följande:
    Ja, var någon annan som hade prövat det på handen och blivit röd :/
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Man kanske ska meddela BT detta? Jag vågar inte prova ens om fler får reaktioner av det. Låter ju lite väl knas att skicka ut såna presenter..
  • bruden

Nu har min eftersökta klänning kommit. Den hänger så fint i sovrummet så Fast tur var att jag inte bara hade den för den är för stor! Bilder kommer strax, ska bara ladda in dem i datorn.

• bruden

Här är originalet:

Jag valde vinrött band och så här ser min ut (ursäkta usel bildkvalitet, mobilkamera...):

Sååå om någon storväxt blivande brud letar efter en billig vit/vinröd klänning så finns denna Har inte underkjol på bilderna vilket syns säkert...
  • bruden
    Pinkgrape skrev 2011-08-08 16:44:02 följande:
    bruden - Klänningen såg ju väldigt fin ut faktiskt, tycker defintivt du ska sälja den :) Du hade ju dock inte kunnat använda den ändå om den var för stor :P Klänningen som du hade på dig var faktiskt också väldigt, väldigt fin :) Hugget som stucket mellan klänningarna tycker jag. Du såg väldigt vacker ut i den :) Måste bara tillägga att jag fullkomligt älskar flugan! :D
    Den är fin, verkligen! Nackdelen är att bandet är ditsytt vilket gör att man inte kan ha det att strama åt. Det är bara punktsytt så kan man sy kan man enkelt fixa det
    Om min senaste klänning hade passat hade jag nog haft vääääldigt svårt för att välja i lördags Maken tackar för komplimangen om flugan
  • bruden

Här är den med en något kort (och trasig) underkjol:

Jag försöker att hålla in bandet så att man ser liiite av en midja men det är inte lätt när klänningen är minst 1 dm för stor. Jag gillar den mer och mer men, bröllopet är äver så jag kommer nog sälja den till en bättre behövande Ber om ursäkt för den svarta BH'n under *S*
  • bruden
    Pinkgrape skrev 2011-08-09 10:32:24 följande:
    bruden - Den är jättefin, men det syns ju verkligen att den är alldeles för stor för dig. Hehe en liten tröst kanske, eftersom du som sagt, ändå inte hade kunnat ha den i lördags :P Klänningen du hade då satt ju verkligen mycket, mycket bättre på dig och även den var väldigt fin :) Låter bra att du ska sälja den dock, så någon annan lycklig brud kan få stråla i en vacker klänning också :D
    Ja det var ju tur i oturen att den inte kom i tid
  • bruden
    ewaulrica skrev 2011-08-11 11:57:47 följande:
    vad heter matt organza på engelska? ObestämdFörvånad
    Matt (som tyg t.ex) heter matt matt organza fabric borde de förstå.
  • bruden
    ewaulrica skrev 2011-08-14 20:49:47 följande:
    Jag måste bara få fråga er erfarna; när man går ut på ebay och söker på weddingdresses, kommer massor upp ju. Många för typ 200-600 kr?!? inklusive frakt? KOSTAR de verkligen det, eller är det jag som är helt snurrig?!? Jag har redan beställt klänning iof, men nu blir man ju sugen på en till om de är så otroligt billiga. (vissa står det ju tom 70 spänn på, men där måste det ju ha blivit fel? för visst räknar de väl om direkt till svenska kronor? :/  Låter ju sjukt billigt, jag måste ha fattat fel. (?)
    I många annonser säljer de också tillbehör som handskar och slöjor. Det är dessa priser som syns under klänningarna. Finns det möjlighet att välja artikel så välj klänningen så PLOPP går priset upp. Lite fult kan man tycka att de gör så men folk tittar ju och kanske köper de klänningen ändå
  • bruden
    Pinkgrape skrev 2011-08-15 11:29:08 följande:
    Min make vill att jag ska beställa ännu en klänning också, en aftonklänning, så vi kan vara fina på nyår, vi får väl se om den saken :P haha
    Åhhh nu fick jag en anledning att leta klänning ändå Ska ju vara fin på nyår Maken kommer att krevera men det skiter jag i, nu ska jag ut på klänningjakt IGEN haha!
  • bruden
    JustMeAndMyLove: jag finner inte ord så ledsen jag är för eran skull Om nu nån klänning beställts så måste det finnas någonstans. Försök luska rät på vart hon ev. beställer från och berätta hur det ligger till. Har du tur kan du få klänningarna ändå direkt från kinafabriken. Ge inte upp!
  • bruden
    Pinkgrape skrev 2011-08-21 00:27:51 följande:
    Det är alldeles livsfarligt att sitta kvar här inne efter man är gift! Jag ser bilder överallt på vackra klänningar och jag vill göra om det, så jag får köpa nya klänningar....
    Samma här. Tro mig när jag säger att jag har fleeera gånger varit på vippen att köpa in en till klänning bara därför att... Nej, jag ska inte gifta om mig MEN man kanske kan starta en ny tradition med att förnya löftena typ varje årOskyldig Då får jag chans att testa lite nya klänningar jueSkämsTystTungan ute
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!