• bruden

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

1700tal skrev 2011-08-03 08:36:58 följande:
    Men jag hänger inte riktigt med i svängarna.. Är det tillverkaren eller fraktföretaget som schabblat? När är det du gifter dig nu igen, nästa helg? Obestämd
    Det är fraktföretaget eller mottagaren (svenska Posten) som har sjabblat. Paketet har lämnat UK men så ska Sverige registrera in det och det är det som inte har blivit gjort. Sen det lämnade engelsk mark är det spårlöst borta.
    Jag gifter mig på lördag... 
  • bruden

Jag har just fått mejl från både Kina och UK att mitt ärende ligger på prio 1 idag. Det ska utredas till grunden och de i UK skrev att idag lägger de alla resurser på att hitta min försändelse. När den hittas så ska den skickas till mig med ilfart (express över dagen). DET kallar jag service

• bruden
    1700tal skrev 2011-08-03 09:08:35 följande:
    Oj, men tror du det finns hopp att de hinner med det tills på lör? Eller rättare sagt, tror DE att de hinner hitta paketet och skicka det till dig innan lör?
    De ska lägga alla tillgängliga resurser på att hitta det under dagen så jag hoppas på positivt besked på mejlen i eftermiddag
  • bruden
    Pinkgrape skrev 2011-08-03 11:03:55 följande:
    Nu är det vigselprogram som ska göras. Någon som vet hur man gör? Jag kan absolut noll om datorer och olika program osv. Vill ha häften med text på båda sidorna, dubbelsidigt alltså, inuti häftet. Liggande A4 som man viker på mitten. Hur fixar man det?

Vi ska inte skriva ut själva, utan det kommer göras på ett tryckeri.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Jag använder InDesign och exporterar som högupplöst PDF med utfall och kanter så att tryckeriet vet hur de ska trycka och skära. Ska du göra programmet själv och lämna in eller skicka digitalt över nätet?
  • bruden
    Pinkgrape skrev 2011-08-03 11:54:34 följande:
    Ska göra det själv och gå dit med det. Vill att det ska vara som festprogrammet, fast liggande A4 och inte lika många sidor då. De skriver ju bara ut det i en skrivare där och vika gör vi själva där.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Hur många sidor är det? Vi har ett blad i inlaga och ett omslag.
  • bruden

Tyvärr inget paket funnet idag heller men de fortsätter att leta. Jag är inställd på att använda min första klänning så kommer den imorrn eller på fredag så får jag snabbt prova, stryka och fixa till den Håller er uppdaterade om läget  

• bruden
    1700tal skrev 2011-08-04 18:48:40 följande:
    Hur ser din första ut förresten och var kommer den ifrån? Har du bild på den? Och hur kom det sig att du beställde en till, gillade du egentligen inte den första?
    Min första köpte jag från LNB (kinaklänning det med) till ett onödigt högt pris. Hittade den till mycket lägre pris efter att jag hade beställt den här. Jag tyckte väldigt mycket om den och gör det också men det som stör mig är banden kring armarna. Jag beställde en ny eftersom den nya hade korta ärmar vilket jag tror skulle passat mig bättre.
    Den jag kommer att ha imorrn är denna:

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!