• bruden

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

1700tal skrev 2011-07-13 16:29:27 följande:
    Ååh, vad kul!!! Hoppas den skyndar sig hem!!

Och vad skoj att ni ska till skottland, det var ju där jag var bosatt under ett antal år! Det var det pendlandet med flyg jag gjorde som jag skrev om häromsidan! Älskar det oxå och vi hoppas de skotska gästerna kommer när vi gifter oss! Skrattande
    Jag tycker mest synd om brevbäraren då han kommer med paketet
    Skottland är det mest fantastiska landet man kan besöka. Trolsk natur, underbara människor, härliga vyer, ljuvlig kultur och ja.. Allt är otroligt!
    Vi ska försöka se tatoon nästa år hoppas vi. Längtar! 
  • bruden
    1700tal skrev 2011-07-13 17:28:37 följande:
    Ja, det är så fint. För lite sol dock, det är nog det enda riktigt negativa. 250 regndagar/år är ju liksom ingen hit när man bott där ett tag. Och piskande regn på vintern är rätt grymt. Obestämd Och de kalla stenhusen må va vackra men inte heller så roliga på vintern. Jag bodde i ett 1700-talshus med en meter tjocka stenväggar och en ladugårdsdörr som ytterdörr. Typ. Brevbäraren sköt in tidningen under dörren, need I say more? Centralvärmen sattes på 1 tim på morgonen och 1 tim på kvällen, temperaturen inne låg mellan 15-16 grader. Då kändes det mindre trolskt!

Har aldrig varit på tattoon faktiskt, trots att min ex bodde i Edinburgh. Undrar varför vi aldrig kom dit? Obestämd
    Jag vet då vi har varit där både vinter (!!!) och sommar men fortfarande älskar jag landet Ingen av oss är soldyrkare eller gillar värmen speciellt så för oss är Skottland som hemma fast mycket mysigare 16-17 grader har vi också på vintern om vi inte ser till att hålla alla tre kaminer igång så vi vet hur det är. Det är bara nåt speciellt med Skottland helt enkelt. Tatoon ska jag uppleva innan jag trillar av pinn, det har jag lovat mig själv
  • bruden
    Red skrev 2011-07-13 19:59:39 följande:
    Jag brukar faktiskt undra vad alla här inne jobbar med, efter vi hinner skriva så mycket! Varierande arbetstider har vi iaf, aftersom tråden alltid är igång!
    Jag har S E M E S T E R i 7 härligt långa veckor
  • bruden
    1700tal skrev 2011-07-13 21:03:40 följande:
    7?? Vad har du för underbart jobb, lärare?
    Yes men INTE kommunalt (ryser)... Jag jobbar på en friskola och vi har semestertjänst men jag hade en hel del övertid som jag plockade ut. Det blev då totalt 7 veckor
  • bruden

Shit alltså! Jag fick ju nåt lustigt meddelande från DHgate igår som gav mig stora skälvan. Slängde iväg ett meddelande till säljaren som  lugnade mig och sa att min klänning med underkjol är klar om ett par dagar. Jag frågade lite fint om de hade nån bild ännu men har inte fått svar på det.

Drömde inatt att de blev så pissed på mig så de skickade en urkass bild på en klänning som mer påminner om ett ihoptråcklat billigt IKEAlakan som de sen knutit ett superfult julrött och grönt band runt Förvånad Såg så illa ut att jag började grina och skrev ett meddelande tillbaka till dem: Nooo, noo, nooo please say it's not my dress! It's just so ugly! Fick snabbt svara att eftersom jag tjatat så förbannad efter bilder hade de lessnat och bara svängt ihop nåt för at få tyst på mig och bli av med mig.

HATAR dessa läskiga drömmar alltså!  

• bruden

Är det någon som vet på ett ungefär hur lång tid det tar att få hem klänningen från att det skickats? Skickades idag, kan jag förvänta mig det till nästa fredag? Är det DHL som kommer med paketet?

• bruden
    Pinkgrape skrev 2011-07-14 10:48:57 följande:
    bruden skrev 2011-07-14 10:40:18 följande:
    Är det någon som vet på ett ungefär hur lång tid det tar att få hem klänningen från att det skickats? Skickades idag, kan jag förvänta mig det till nästa fredag? Är det DHL som kommer med paketet?
    Åh, vad spännande :D Har du fått ett trackingnummer? För mig har det tagit närmare 2 veckor att få mitt skickat från DH. Det har varit DHL som kommit med det båda gångerna. Stiliga karlar det där ;D
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Jag fick trackingnr med beskedet så jag ska hålla stenkoll
    Jag skiter fullständigt i om det så är värsta hunken som kommer med det, jag ska ha min klänning!!!!! Ja okay, står han och viftar med snorren kan han få en tia för besväret men sen ska jag fan i mej öppna paket så då kan han dra till nästa kund  
  • bruden
    Red skrev 2011-07-14 10:52:33 följande:
    Det beror sig på hur det sas när när du beställde. För mig tog det 3 dagar med det var för att expressfrakt ingick i priset.
    Jag tror det stod 3-7 arbetsdagar om jag inte minns fel. Jag har free shipping så jag misstänker att expressfrakt inte ingår
  • bruden

OJ! Ser nu att free shipping innebär sjukt lång leveranstid!Förvånad Är det möjligt att det kan ta FJORTON dagar med EMS? Nån som fått hem det via EMS?

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!