1700tal skrev 2011-07-13 17:28:37 följande:
Ja, det är så fint. För lite sol dock, det är nog det enda riktigt negativa. 250 regndagar/år är ju liksom ingen hit när man bott där ett tag. Och piskande regn på vintern är rätt grymt.
Och de kalla stenhusen må va vackra men inte heller så roliga på vintern. Jag bodde i ett 1700-talshus med en meter tjocka stenväggar och en ladugårdsdörr som ytterdörr. Typ. Brevbäraren sköt in tidningen under dörren, need I say more? Centralvärmen sattes på 1 tim på morgonen och 1 tim på kvällen, temperaturen inne låg mellan 15-16 grader. Då kändes det mindre trolskt!
Har aldrig varit på tattoon faktiskt, trots att min ex bodde i Edinburgh. Undrar varför vi aldrig kom dit?
Jag vet då vi har varit där både vinter (!!!) och sommar men fortfarande älskar jag landet
Ingen av oss är soldyrkare eller gillar värmen speciellt så för oss är Skottland som hemma fast mycket mysigare
16-17 grader har vi också på vintern om vi inte ser till att hålla alla tre kaminer igång så vi vet hur det är. Det är bara nåt speciellt med Skottland helt enkelt. Tatoon ska jag uppleva innan jag trillar av pinn, det har jag lovat mig själv