• Chicita

Tänka positivt

Nu har vi trådar där vi kan gnälla av oss och trådar där vi kan klaga och massa annat.
    Och så klagas det ju även i en del positiva trådar också självklart... Flört

Här tänkte jag att vi kunde försöka att aktivt jobba på positivt tänkande.
    Vad gick snett, och hur löste du problemet?
    Eller hur SKA du lösa ett problem som uppstått?

Eller har du bara något allmänt positivt att bidra med så går det också bra.

Inga negativa kommentarer tack

• Svar på tråden Tänka positivt
  • Jeaneettes

Att jag har världens mest underbara hund och fästman som blir min man om mindre än ett år, att jag har kommit på vad jag vill gör och bli, fast det blir mycket med träning, heltidsplugg och heltisjobb kan jag inte annat än att le, livet i sin helhet med med och motgångar.

• baby freeze

Imorse fick jag kaffe på sängen igen. Andra gången i mitt liv hörrni! Antar att det var det enkelt sätt att göra mig lycklig.

• Chicita

Äntligen är det där sablans burskåpet städat och jag har redan börjat fylla det med tyg.
    Ska bli skönt att få undan allt, men ändå ha det lättillgängligt Glad 

Och i helgen så kan vi lämna tillbaka lite dekorationer vi lånade till bröllopet så då blir det ytterligare lite mer plats här hemma och mer lättstädat igen Glad 

Skönt, snart är livet tillbaka till det vanliga igen 

• Liten

Gick upp imorse, kom ihåg precis allting jag skulle göra (utan en lista) SkrattandeKändes för bra för att vara sant och på vägen ut till skolan kom jag på vad det var jag hade glömt. Tampongjävel ^^ Inga problem, sätter i en i skolan och inget hade läckt! 
    Ursäkta alla detaljer men det gjorde min dag! SkrattandeSen ska man få paket när jag kommer hem också! 

• Lilique

Bröt 4 av 10 naglar idag.... men tja, kanske dags att gå och göra den där nagelpåbyggnaden som jag i hemlighet längtat efter men inte gjort eftersom att naglarna ändå varit så fina redan. Efter regn kommer... nagellack! :3

• izredam

Jag fick 1,5hp till godkända idag (ett inlämningsuppgiftsmoment) vilket innebär att det bara är tentan kvar i den kursen :D

• Chicita

Sitter på jobbet och har absolut ingenting att göra...
    Såna här tråkiga dagar blir det ju ibland, bara passa telefonen och vänta på att klockan går.
    Men så fick jag ett sms... en gammal jobbarkompis kommer förbi och hälsar på. Inte säkert att hon kommer i dag, men nån gång under helgen. Så då har jag något att se fram emot Glad
    Det gjorde ju kvällen lite ljusare i alla fall

• Aniara4

Dagens migränanfall har ÄNTLIGEN gått över! Så nu ska jag masa mig ner till affären och köpa nåt gott till middag tills maken kommer hem. Jag hade gärna gått ut och njutit av solen tidigare idag, men man kan inte få allt, och solen går väl upp i morgon också hoppas jag.

• Chicita

Vaknade i morse med huvudvärk och illamående. Men jag hade inte så mycket val, det var bara att åka till jobbet ändå.
    När jag kommer till jobbet så möts jag av färskt kaffe och en glad kollega.
    Så nu känns allt så mycket bättre Glad

• izredam

Gårdagen var nog det rörigaste rent känslomässigt på länge. Inledde dagen med illamående och föreläsning. Missade förra föreläsningen och den här skulle behandla samma ämne (fortsättningen typ) så jag tänkte att den måste jag ju i alla fall gå på. Kommer dit och det enda som ska gås igenom är lite uppgifter som jag redan har läst igenom lösningarna till inför föreläsningen. Kändes sådär lagom värdelöst. Så jag sätter mig och pluggar med m2b som sitter i en annan del av skolan, men illamåendet gör att jag inte kan koncentrera mig så jag åker hem istället. Sitter hemma med mitt illamående och sen visar det sig att våra kompisar som skulle komma hit nästa helg från vår gamla gymnasieklass har fått förhinder allihop. Jag som alltid har planerat alt hundra år i förväg har jättesvårt att förstå hur folk en vecka innan kan komma på att "nej men oj, jag är ju upptagen" så jag blev ganska irriterad, även om jag naturligtvis fattar att folk vill prioritera skola och sådär. Sen kommer m2b hem (nej, jag fick hämta honom i skolan för att jag hade ju tagit bilen från skolan) och säger "jag ska till skolan imorgon också". Jaha, vad trevligt, ska jag sitta ensam hemma nästan hela lördagen då (han ska på fotboll senare idag). Jo, så får det ju bli, de har en labbrapport att skriva. Ja, det är ju viktigt är klart, men varför ska det gå ut över vår tid tillsammans IGEN (han har kommit hem runt 19-tiden hela veckan).

Men sen vände det. Vi åkte in till centrum, åt god grekisk mat, gick på Magnus Betnér, spontanbokade biobilljetter till en förhandsvisning av Contagion tills idag, hyrde 5 filmer tills i veckan (i det här huset älskar vi film). Så i slutändan blev det rätt så bra, men oj vad jag var grinig under tiden.

Svar på tråden Tänka positivt