• Chicita

Tänka positivt

Nu har vi trådar där vi kan gnälla av oss och trådar där vi kan klaga och massa annat.
    Och så klagas det ju även i en del positiva trådar också självklart... Flört

Här tänkte jag att vi kunde försöka att aktivt jobba på positivt tänkande.
    Vad gick snett, och hur löste du problemet?
    Eller hur SKA du lösa ett problem som uppstått?

Eller har du bara något allmänt positivt att bidra med så går det också bra.

Inga negativa kommentarer tack

• Svar på tråden Tänka positivt
  • Chicita

Vi bjöd in massa vänner och jobbarkompisar till haloweenfest i dag, men en efter en tackade nej. Alla var upptagna med något annat. Förutom ett par som inte ens svarade. Den enda som tackade ja var brorsan. Så för en vecka sen så ställde vi in festen.
    Brorsdottern har precis fyllt 7 år så vi bestämde oss istället för att gå ut och äta nåt gott på en riktig restaurang (men lite mer avslappnad, där många barn äter också).
    Även om det inte blev "fest" så blev det en jättebra kväll.

Dessutom så hittade jag ett par helt underbara byxor i lite cargo-modell som sitter helt perfekt och dessutom är underbart sköna, jag hittade också två tröjor, en T-shirt med lite silverfärgat mönster samt en i ett tunnt stickat material med draperad urringning och pingvinärm med asymetriskt avslut vid armbågen.
    Jag som aldrig hittar några nya kläder som sitter bra Obestämd 

Men i dag föll liksom allt på plats kändes det som Glad 

• izredam

Vi var i ullared och handlade igår och jag skulle egentligen mest köpt vardagskläder (mer eller mindre hela min garderob blev stulen för ett par veckor sedan). Men jag hittade ett jättefint set med vinterkläder så nu har jag sparat ungefär 600kr på det samt att jag slipper frysa på svenska rallyt i vinter :D

• Chicita

Fick ett nattpass på jobbet (natten mellan lördag och söndag) denna vecka. Jobbigt att vara vaken en natt när man inte är van. Men hellre det och få lite mer pengar i lönekuvertet än att sova en natt och vända på varenda slant nästa månad Glad

• Chicita

Sitter på jobbet och mår riktigt illa. Typ spysjuk. Känns som att jag ska svimma nästan.

Men på den positiva sidan så är det ju bara ca 4 timmar kvar innan jag får gå hem Glad

• Jane

Jag har inget heltidsjobb och därmed nästan ingen inkomst. Som tur är har jag jobbat som vikarie hela denna månad inklusive helgerna, nu känns det surt  de här sista dagarna denna månad och jag är trött som f*n.

Men som du skrev Chicita Nästa månad kommer jag bli rik! jiiipppiiee! Glad

• izredam

Följande nyhet kom tidigt imorse http://www.autosport.com/news/report.php/id/96573, något vi har väntat på hela hösten, sen ryktena om en comeback började. Jag vaknade och det här var första nyheten jag såg, bättre uppvaknande får man leta efter.

Så nu börjar letandet efter den ultimata F1-resan. Dessvärre skjuter vi upp bröllopet ett halvår för att ha råd med det, men alla gånger att det är värt det. Vi skulle väntat fem år till också om det betydde att vi fick så Kimi på riktigt. Som barn hade vi båda två idoler, först var det Häkkinen och sen var det Räikkönen, allt för att de var de enda som kunde hota Schumacher. Men eftersom vi knappt hann bli myndiga innan han slutade så hann ingen av oss åka och titta på honom. Och att ha sett honom i WRC är inte samma sak. WRC är inte F1. Men nu jävlar!

Så trots de blandade känslorna angående att behöva skjuta upp bröllopet så är det helt enkelt värt det. Så jag är fruktansvärt positiv. Även om jag gissar att det inte finns så mycket förståelse för det här på bröllopstorget xD

• Chicita

Lite blandade känslor inför min positiva nyhet faktiskt...
    Jag får hoppa in några timmar i morgon på en annan avdelning på jobbet. Och jag behöver verkligen timmarna...
    Men i dag fick jag riktigt rejält ont i ena vaden + att det har varit väldigt mycket på jobbet nu i eftermiddag / kväll så jag har inte kunnat vila benet något. Så visst ska det bli skönt att jobba i morgon, men det ska bli lika skönt att det är över sen så jag kan vila benet lite

• Chicita

Snöar kraftigt i dag, och även om jag ogillar snö så passar det perfekt i dag eftersom vi är bjudna på Julmiddag på en fin restaurang i dag. Makens jobb står för filolerna. Till och med taxin dit ska dom betala. Glad

• Aniara4

Här kommer en riktig vändning:

Vår bröllopsresa strulade ihop sig lite iom att flygbolaget ändrade destinationen (!) på vår flight och resebyrån meddelade inte oss om att flyget nu gick till ett annat land (Colombo i Sri Lanka istället för Malé på Maldiverna). Efter en hel del tjafs fram och tillbaka med resebyrån blev det så att vi fick åka en dag tidigare för att hinna fram till resorten den dag vi hade tänkt, vilket innebar en extra dags semester, kostnader för övernattning i Male, mat osv. Vi var ganska muttriga över det här, och inte minst att vi hade upptäckt det så sent att vi inte kunde hitta någon annan flight som passade.

Men det här gjorde att vi fick ett helt dygn i Malé som vi nog inte ens skulle ha sett annars. Vi kom dit på lördag morgon, fick checka in tidigt på hotellet och sova ett par timmar, och sen promenerade vi runt på eftermiddagen och åt middag på en restaurang på kvällen, och på söndag morgon åkte vi ut till resorten. Och vi var båda jätteglada att vi fick se något annat av Maldiverna än bara resort-bubblan! Malé är en överbefolkad, kaotisk, rörig stad med en alldeles egen charm, och för mig som faktiskt aldrig varit utanför Europa förut kändes det verkligen som att vara utomlands. Dessutom hamnade vi på ett jättefint och charmigt litet hotell som maken insisterat på mest för att det var billigare (jag förespråkade det stora affärshotellet med pool på taket), och det blev verkligen jättebra.

Så tack för strulet, Sri Lankan Airways!

• Chicita

Det här kommer nog att bli långt...

Jag har varit på samma jobb i 7 år nu, men utan att kunna få en fast tjänst. Jag har varit på flera olika avdelningar (parallellt med mitt huvudjobb så att säga) och även om jag älskar jobbet i receptionen så har jag inte riktigt älskat sättet som vissa saker sköts på.

Exempelvis: En kollega fyllde 39 och dom ringer mig 2 dagar efter bröllopet och frågade om jag ville vara med och skramla till en present åt denne. Medans jag inte ens fick ett vanligt vykort med "grattis".
    Och massa andra såna småsaker. Jag har varit den som hållit ordning, strukturerat upp mm mm. Jag hade precis rensat bland massa gamla papper och i samråd med chefen så hade jag sparat allt som gällde vårt dåvarande bokningssystem trots att vi skulle byta system någon vecka senare. Någon vecka efter vi bytt system så kommer en ny tjej in från ett annat hotell och tycker att vi har massa skräp överallt och hon får i uppdrag att organisera upp (öhm?) och slänger allt som jag sparat i samråd med chefen - vilket hon sen får officiellt beröm för.
    Jag har känt mig som en slagpåse och hackkyckling, men alla våra underbara hotellgäster och kollegor från andra avdelningar (vissa från min avdelning också givetvis) har gjort jobbet värt att gå till ändå.
    Men nu i förrgår kom droppen som fick bägaren att rinna över. Och jag sa upp mig!

Knappt en reaktion från de två chefer jag har, mest "ok glöm inte att skriva på papperna bara"...

I går, efter att jag haft ett ordentligt sammanbrott i förrgår... Så pratade jag med cheferna på alla andra avdelningar och berättade att jag sagt upp mig från receptionen men att jag gärna jobbar hos dom.
    Och en av avdelningscheferna sa "får man göra en segerdans?"
    Hon blev så glad att jag vill jobba hos dom. Och att hon nu har mer tillgång till mig än vad hon haft förut och det kändes riktigt riktigt skönt.

Den andra avdelningschefen sa att "Men vad faan. Fattar dom inte vad dom förlorar? Dom borde be på sina bara knän att du ska stanna. Jag ska se vad jag kan hitta åt dig, för vi tar emot dig med öppna armar eftersom du är en sån resurs".

Vilken underbar känsla. Jag är inte den där snigeln man råkade trampa på, den där icke önskvärda personen som man hoppas bli av med men aldrig lyckas... För det är den känslan jag haft på sista tiden.
    Jag kan förstå på sätt och vis att det kanske har varit lite obekvämt för dom att ha mig där eftersom jag har gjort så mycket och så mycket har hängt på att jag gör saker. Och ändå kan dom inte erbjuda mig en fast tjänst eftersom det inte finns några att erbjuda ifall att ingen annan säger upp sig. Så det finns väl ett visst obehag att - om jag försvinner så sitter dom i skiten. Så på sätt och vis vill dom väl bli av med mig så att andra måste ta tag i saker och ting så dom inte är så beroende av en person. Samtidigt som dom inte vill bli av med mig.
    Det här gör säkert att dom inte vet hur dom ska förhålla sig till mig och då hamnar vi i ett vacuum där dom inte vet hur dom ska behandla mig.
    Men ändå...

Från förtvivlan och en desperat åtgärd. Till lycka och framtidshopp på 24 timmar. Glad
    Så nu tänker jag positivt på framtiden igen

Svar på tråden Tänka positivt