• Chicita

Tänka positivt

Nu har vi trådar där vi kan gnälla av oss och trådar där vi kan klaga och massa annat.
    Och så klagas det ju även i en del positiva trådar också självklart... Flört

Här tänkte jag att vi kunde försöka att aktivt jobba på positivt tänkande.
    Vad gick snett, och hur löste du problemet?
    Eller hur SKA du lösa ett problem som uppstått?

Eller har du bara något allmänt positivt att bidra med så går det också bra.

Inga negativa kommentarer tack

• Svar på tråden Tänka positivt
  • TheD
    Chicita skrev 2011-06-11 09:55:50 följande:
    Vackert väder och jag sitter på jobbet...Obestämd

Men så kom jag på att det är ju i dag som vi har personalfest med grillning på nya uteplatsen vid restaurangen...
    Även om jag inte kan stanna så sent så hinner jag ju vara med och äta i alla fall och kanske ta något glas vin Skrattande
    Skrattande
  • Chicita

*sjunger* Regnet det bara öser ner....
    osv...

Jahapp här har man deppat i flera dagar för att det är så trist väder.
    Men i går fick jag en liten reality check när det slog mig att jag har sytt klart kläder till 3 personer till under förra och denna veckan. Så det kanske inte är så illa med dåligt väder i alla fall Skrattande

• Kattpoet

Vi fick äntligen allt till balkongen och sen dess  har det regnat....

Vi vet ju  iallfall att allt tål vatten, det måste ju vara posetivt. 

• TheD

Regn??? Kommer kanske senare . Kvällen igår var solig och fin.

• Chicita

Jag puffar upp denna, då vi nog alla kan behöva träning i positivt tänkande i bröllopshets och bröllopsstress...

Jag har varit nästan gråtfärdig ett tag nu och kännt att jag kommer aldrig hinna sy min egen klänning eftersom jag har så mycket annat att göra.
    Men i går kväll slog det mig - varför måste jag absolut sy min klänning det sista jag gör?
    Jag kan lika gärna sy den nu och sen göra klart allt annat efteråt. Som att fålla några klänningar jag redan sytt klart, att sy gardinerna jag måste ha för att täcka för fönsterväggen, att sy våra stolsöverdrag osv osv... (bara stolsöverdrag till min och min blivandes stolar med hög rygg, så dom blir mer tron-lika).

Så nu känns det bättre...
    Bara jag slipper gå naken så spelar det ju faktiskt ingen roll om jag snabbfållar dom andra klänningarna med sånt där "stryka-på-band" eller liknande... Bara jag får en fin klänning och slipper gifta mig i något toga-liknande Skrattande

• Kattpoet

Bra Chicita, om vi bodde närmare varandra skulle jag  hjälpa dig!

• TheD
    Chicita skrev 2011-07-23 10:29:22 följande:
    Jag puffar upp denna, då vi nog alla kan behöva träning i positivt tänkande i bröllopshets och bröllopsstress...

Jag har varit nästan gråtfärdig ett tag nu och kännt att jag kommer aldrig hinna sy min egen klänning eftersom jag har så mycket annat att göra.
    Men i går kväll slog det mig - varför måste jag absolut sy min klänning det sista jag gör?
    Jag kan lika gärna sy den nu och sen göra klart allt annat efteråt. Som att fålla några klänningar jag redan sytt klart, att sy gardinerna jag måste ha för att täcka för fönsterväggen, att sy våra stolsöverdrag osv osv... (bara stolsöverdrag till min och min blivandes stolar med hög rygg, så dom blir mer tron-lika).

Så nu känns det bättre...
    Bara jag slipper gå naken så spelar det ju faktiskt ingen roll om jag snabbfållar dom andra klänningarna med sånt där "stryka-på-band" eller liknande... Bara jag får en fin klänning och slipper gifta mig i något toga-liknande Skrattande
    Tummen upp!
  • A loves A

Härlig tråd!

Tror ni inte att jag glömde mina skor hemma när vi åkte till Blekinge?!
    Gifter mig på lördag.
    Nu kommer jag dock ha ett par lite "coolare" skor!

Ett par trätofflor i sandalmodell och i lack!  Allt löser sig!

• Chicita
    A loves A skrev 2011-07-24 19:20:51 följande:
    Härlig tråd!

Tror ni inte att jag glömde mina skor hemma när vi åkte till Blekinge?!
    Gifter mig på lördag.
    Nu kommer jag dock ha ett par lite "coolare" skor!

Ett par trätofflor i sandalmodell och i lack!  Allt löser sig!
    Det kanske till och med blev bättre än du tänkt från början... Eller bekvämare Flört
    Allt brukar lösa sig till det bättre av någon konstig anledning.
    Jag har märkt en rytm i otur.

För mig är det två delar otur och en del tur.
    Exempel:
    1¤ Jag fick min väska stulen från ett utrymme på jobbet där egentligen bara personal har tillträde (men det är öppet så det går att slinka in om det råkar vara obemannat)
    2¤ Vi blev överbjudna på tomten vi önskade köpa och bygga huset på
    3¤ Dom ringer från mäklaren och säger att vinnaren drog sig ur, vi får köpa tomten till 25000:- billigare än vårt högsta bud om vi vill.

1¤ Våra båtbiljetter från Nynäshamn till Visby och tillbaka har mystiskt nog bytt avreseort. Vi skulle helt plötsligt resa från Oskarshamn istället (men dom löste det mot ett tillägg - fast jag hade ett bekräftelsemail som sa Nynäshamn Skrikandes)
    2¤ Restaurangen vi alltid äter på första dagen i Visby vägrade låta oss sitta inomhus. Dom hade bara uteserveringen öppen. (trots att dom passerar genom sittplatsområdet inne och det alltså inte skulle bli något direkt extra besvär). Det blåste ute och då kan jag inte äta utan att få munnen full av hår som blåser runt huvudet på mig...
    3¤ Vi går till en annan restaurang som dom rekommenderar på hotellet. Där dom öppnar ett rum speciellt för oss, dom bjuder på en skål med Gazpacho som kommer ca 30 sekunder efter vi satt oss. Vinet är perfekt till maten, lammet är underbart och efterrätten försvinnande god. Vi bjuds på kaffe med en liten kaka medans vi väntar på att dom ska ställa samman notan.
    Bästa restaurangbesöket någonsin... Vi kommer aldrig mer gå till vår förra favoritrestaurang när denna finns Skrattande

1¤ Min nya telefon har en spricka i kanten av skärmen som ser ut att bero på att ramen runt skärmen är vind
    2¤ Återförsäljaren vägrar reparera, dom påstår att den blivit så pga att jag tappat den
    3¤ Telefonen skickas till reparation "på min bekostnad" vartefter jag får ett samtal från en ansvarig på verkstaden som tackar så hemskt mycket för att jag påvisat ett problem som inte uppmärksammats tidigare. Och telefonen byts ut mot en uppgraderad modell utan kostnad...
  • Willowfield

Regnet öser ner igen, och jag som vill vara brun till lördagens ära så började min morgon, sen såg jag mig omkring och såg allt som blivit gjort och mitt sinne ändrade sig till...
    Tänk vilka underbara människor jag har omkring mig, min syster, min väninna, trots alla krämpor och annat har de i flera dagar hjälpt mig med allt som har med bröllopet att göra.
    Mina barn för att de finns,
    Min blivande som kom hem stinkande från sin svensexa igår, han bara e för go
    Hundarna som svansar omkring mig överlyckliga för att jag äntligen vaknade och gav dem mat.
    Och här sitter jag, njuter av mitt morgonkaffe, allt är lugnt i huset bara jag är vaken, (hundarna gick och la sig igen efter maten)
    Liver är gött att leva! 

Svar på tråden Tänka positivt