• Chicita

Tänka positivt

Nu har vi trådar där vi kan gnälla av oss och trådar där vi kan klaga och massa annat.
    Och så klagas det ju även i en del positiva trådar också självklart... Flört

Här tänkte jag att vi kunde försöka att aktivt jobba på positivt tänkande.
    Vad gick snett, och hur löste du problemet?
    Eller hur SKA du lösa ett problem som uppstått?

Eller har du bara något allmänt positivt att bidra med så går det också bra.

Inga negativa kommentarer tack

• Svar på tråden Tänka positivt
  • Kattpoet

Oki bara bröd och buttercream , sista kakorna är i ugnen och jag hann sitta barnvakt till världens härligaste unge.  Hon får mig att le!

Idag pratade vi om kakor, katten , min make och varför jag är så tjock och mjuk,  det är ju för att jag är fylld med kärlek och gos. 

• TheD
    Kattpoet skrev 2011-06-02 20:47:28 följande:
    Idag pratade vi om kakor, katten , min make och varför jag är så tjock och mjuk,  det är ju för att jag är fylld med kärlek och gos. 
    Glad
  • Chicita

Nu har vi kommit in från en långpromenad med  hunden, som bara var tänkt att bli hälften så lång egentligen... Men då vi fick ett par framför oss med två barnvagnar och småttingar som tjatade på sina föräldrar om att få "klappa hunden", och dom svängde in på avtagsvägen vi hade planerat att ta.. så valde vi en omväg istället...

Vågar inte lita helt på hunden och barn. Han tycker om barn, men han blir så arg när dom inte är Viggo (hans gamla mattes son) och så kan han skrämma dom när han skäller först. Innan han har lugnat ner sig alltså...

Men inget ont som inte har nåt gott med sig. Både han och vi mådde bra av den extra långa vändan Solig 

• Loche

Positivt tänkande, gillar jag! Skrattande

När jag fållade min klänning upptäckte jag ett par små fläckar i tyget, men då tänkte jag att ingen mer än jag kommer att glo på detta tyg på två dm avstånd, så det är inget problem! ;)

Jag kan störa mig otroligt på min runda mage, men eftersom den legat tre bebisar i den genom åren så är den använd till något verkligt positivt och det är därför den är rund. :)

• shakynose

Har sovit så fruktansvärt dåligt inatt!! Vi bor i en vindsvåning med gigantiska fönster, och på sommaren blir det både varmt och kvavt dygnet runt. Som tur är börjar jag inte jobbet förrän vid fyra, så nu ska här tuppluras!

• Chicita
    shakynose skrev 2011-06-03 10:13:43 följande:
    Har sovit så fruktansvärt dåligt inatt!! Vi bor i en vindsvåning med gigantiska fönster, och på sommaren blir det både varmt och kvavt dygnet runt. Som tur är börjar jag inte jobbet förrän vid fyra, så nu ska här tuppluras!
    Jo då är vi två...
    Skulle ju upp kvart i fem i morse, men kom inte i säng förrän 23,00 pga olika omständigheter.
    och så var det ju hunden som är nykastrerad och måste ha krage och alltså sover jättedåligt han med, han bökar och gnäller och småylar. Det hjälper ju inte att sambon att släpat in en gammal fläkt som låter som ett stridsflygplan heller Skrikandes
    Blev nog bara en timmes sömn totalt, kanske två timmar...

Men hur trött jag än är i dag på jobbet så får jag ju faktiskt vara glad åt att det var en väldigt lugn dag så jag behöver inte vara alert och lösa massa problem. Glad
    Och så ska jag göra ett "mystery-shopper-uppdrag" i dag där jag får handla kläder för 350:- och jag får till och med betalt för att göra det Skrattande
    Så jag får betalt för att gå och handla i dag... Det är inte illa det inte Skrattande
  • shakynose
    Chicita skrev 2011-06-03 10:53:12 följande:
    Jo då är vi två...
    Skulle ju upp kvart i fem i morse, men kom inte i säng förrän 23,00 pga olika omständigheter.
    och så var det ju hunden som är nykastrerad och måste ha krage och alltså sover jättedåligt han med, han bökar och gnäller och småylar. Det hjälper ju inte att sambon att släpat in en gammal fläkt som låter som ett stridsflygplan heller Skrikandes
    Blev nog bara en timmes sömn totalt, kanske två timmar...

Men hur trött jag än är i dag på jobbet så får jag ju faktiskt vara glad åt att det var en väldigt lugn dag så jag behöver inte vara alert och lösa massa problem. Glad
    Och så ska jag göra ett "mystery-shopper-uppdrag" i dag där jag får handla kläder för 350:- och jag får till och med betalt för att göra det Skrattande
    Så jag får betalt för att gå och handla i dag... Det är inte illa det inte Skrattande
    Sah-weet!

Jag ska hålla en zumbaklass så jag måste nog uppbåda mer av både energi och moral till dess. Z zz zzz zz..... Men det är ju skoj och jag får en chans att jobba bort hamburgarna jag åt igår.
  • Chicita
    shakynose skrev 2011-06-03 11:17:08 följande:
    Sah-weet!

Jag ska hålla en zumbaklass så jag måste nog uppbåda mer av både energi och moral till dess. Z zz zzz zz..... Men det är ju skoj och jag får en chans att jobba bort hamburgarna jag åt igår.
    Se där ja... vad kul Skrattande

Du gör två flugor på smällen samtidigt... Ähm det blev lite fel va? Oskyldig
    Du slår två flugor med en smäll... så ska det vara Skrattande
  • shakynose
    Chicita skrev 2011-06-03 11:32:22 följande:
    Se där ja... vad kul Skrattande

Du gör två flugor på smällen samtidigt... Ähm det blev lite fel va? Oskyldig
    Du slår två flugor med en smäll... så ska det vara Skrattande
    Haha, nä, jag brukar faktiskt säga göra två flugor på smällen.
  • Jag han

vet inte om detta hör hit, men det struntar jag i ;)
    Tyckte vi fick så bra hjälp och service när vi köpte våra ringar, så jag var tvungen att maila kedjan och berömma personalen som jobbar där.  
    Det är så lätt att gnälla och hitta fel, men svårt att ge beröm och varma ord...

Svar på tråden Tänka positivt