• Chicita

Tänka positivt

Nu har vi trådar där vi kan gnälla av oss och trådar där vi kan klaga och massa annat.
    Och så klagas det ju även i en del positiva trådar också självklart... Flört

Här tänkte jag att vi kunde försöka att aktivt jobba på positivt tänkande.
    Vad gick snett, och hur löste du problemet?
    Eller hur SKA du lösa ett problem som uppstått?

Eller har du bara något allmänt positivt att bidra med så går det också bra.

Inga negativa kommentarer tack

• Svar på tråden Tänka positivt
  • Liten

Man får vara grinig! 
    Vaknade och var skitseg, killen kommer upp med en cupcake och dagen är gjord Flört 

• Chicita

Har varit trött och yr hela dagen. Illamåendet gick aldrig riktigt över.
    Men så kom en fd kollega förbi och pratade en stund runt lunch. Vi bestämde att jag ska följa med henne nån vecka till Göteborg där hon jobbar (veckopendlar) nu och "praktisera" med henne där.
    Ska bli kul att få prova på ett större hotell och se vad dom gör...
    Sen kom vi in på att vi båda vill starta eget, så nu funderar vi på att starta ett bed & breakfast tillsammans, eventuellt försöka få med en till kollega på det projektet Glad 

Fick en tupplur hemma när jag kom hem och maken tog en långpromenad med hunden tillsammans med grannen och hennes hund (Vår lillings "flickvän"). Och nu är han och handlar. Blev inget fredagsgott i går så vi tar det i dag i stället...
    Så dagen ser ut att bli bra till slut i alla fall Solig 

• Chicita

Känns som om det kommer bli väderomslag i dag. Kanske regn, åska? 
    Hur som helst så har mitt huvud bestämt sig för att inte gilla detta.

Så jag sitter i soffan och känner mig lite låg, i dag måste vi iväg och shoppa kläder åt maken inför hans jobbresa (konferens/ utbildning) till Island Torsdag - Söndag denna vecka och jag måste tvätta massor så han har vanliga vardagskläder att ta med också.
    Helt plötsligt så kommer hunden och bara slänger sig ner i knäet på mig och vill bli kliad på magen... Han somnar sen och snarkar högt i örat på mig. Och jag känner hur hans tillit och kärlek liksom lyfter mig.
    Även när jag är ensam så är jag ju inte ensam när jag har honom.
    Så nu när vi ändå ska ut och shoppa så ska vi nog hyra ett par filmer till veckoslutet / helgen och lite smått och gott till oss att mysa lite med.
    Kanske några "brinn-pinnar" som vi har börjat kalla veden också för att skilja den ifrån pinnarna som hunden bär in och vill att vi ska elda med Flört 

• Chicita

Än så länge inget utbrott från Katla *ta i trä* så förhoppningsvis kommer maken hem när han ska...
    Och äppelkakan blev jättesmaskens i dag trots att jag testade ett helt nytt recept Glad 

• izredam

Sambo skulle gå en tränarkurs i veckan, men av okänd anledning så glömdes den bort av oss båda. Helt och hållet. Kursen skulle varit tisdag och torsdag och klockan 21 på tisdag (samma tid som tisdagsträffen slutade) kom jag på det. Efter ett par timmar riktigt sur sambo (klubben han ska träna ett lag för har ju betalat kursen och sådär) så tror jag att jag lyckades övertala honom till att det skulle lösa sig och mycket riktigt.

Han mejlade naturligtvis och bad om ursäkt och fick chansen att gå samma kurs nu i helgen, dock får han ju betala själv - så även om det kostade honom 800kr så slapp han vänta tills i januari vilket var det som gjorde honom argast först, han skulle liksom vilja hinna gå en kurs till rätt snart tror jag... Den här kursen är tydligen på dagisnivå och gud vet vad. Men eftersom hans allvetande sambo hade rätt så löste sig allt. Yay me! Och yay dem som håller kursen xD

• Tufvalisa

Jag gjorde svinskumma chokladmuffins (?) igår. De är verkligen jättefula, men jättegoda. Det bästa är att jag fortfarande har ett gäng kvar! Dessutom är det lördag och solen börjar precis komma fram. Jag anar en toppendag!

• Morgonrodnad

Inte nog med att jag är nygift och fortfarande löjligt nyförälskad, min dator har äntligen dragit sitt sista andetag! YES! Nu kan jag köpa den där nya spel-laptopen jag gått och suktat efter..... den är redan beställd och kommer i början på nästa vecka. Plus att det är lördag och jag har en stor godisskål med Hemmakvällgodis i skåpet, och tre hyrda filmer. Plus att mor och jag snart ska gå en runda på stan.

Ibland är livet helt enkelt underbart :)

• izredam

vi tog en oplanerad sovmorgon till halv tolv, det var länge sen och helt klart värt det! <3

• TheD
    izredam skrev 2011-10-22 12:16:49 följande:
    vi tog en oplanerad sovmorgon till halv tolv, det var länge sen och helt klart värt det! <3
    Tummen upp!
  • baby freeze
    izredam skrev 2011-10-21 23:12:21 följande:
    Sambo skulle gå en tränarkurs i veckan, men av okänd anledning så glömdes den bort av oss båda. Helt och hållet. Kursen skulle varit tisdag och torsdag och klockan 21 på tisdag (samma tid som tisdagsträffen slutade) kom jag på det. Efter ett par timmar riktigt sur sambo (klubben han ska träna ett lag för har ju betalat kursen och sådär) så tror jag att jag lyckades övertala honom till att det skulle lösa sig och mycket riktigt.

Han mejlade naturligtvis och bad om ursäkt och fick chansen att gå samma kurs nu i helgen, dock får han ju betala själv - så även om det kostade honom 800kr så slapp han vänta tills i januari vilket var det som gjorde honom argast först, han skulle liksom vilja hinna gå en kurs till rätt snart tror jag... Den här kursen är tydligen på dagisnivå och gud vet vad. Men eftersom hans allvetande sambo hade rätt så löste sig allt. Yay me! Och yay dem som håller kursen xD
    Yay!
Svar på tråden Tänka positivt