• Chicita

Tänka positivt

Nu har vi trådar där vi kan gnälla av oss och trådar där vi kan klaga och massa annat.
    Och så klagas det ju även i en del positiva trådar också självklart... Flört

Här tänkte jag att vi kunde försöka att aktivt jobba på positivt tänkande.
    Vad gick snett, och hur löste du problemet?
    Eller hur SKA du lösa ett problem som uppstått?

Eller har du bara något allmänt positivt att bidra med så går det också bra.

Inga negativa kommentarer tack

• Svar på tråden Tänka positivt
  • Kattpoet

Min man har fixat så jag fick en nostalgi tripp, jag spelar super frog till mina händer krampade.

• izredam

Jag trodde att jag inte skulle kunna läsa en av mina kurser nu i första läsperioden på terminen, MEN jag fick godkänt på min omtenta som jag gjorde för ett par veckor sedan - så nu är det inget problem längre :D YAY!

• baby freeze

Jag är väldigt glad för att människorna i min bekantskapskrets är så olika och öppna för andra människors livsval. Vad spelar det för roll om man gör karriär först, eller skaffar barn först? Det bästa exemplet är ändå min kompis som blev gravid efter en semesterflört, bestämde sig för att behålla barnet och SEN blev hon och pappan till barnet vilt förälskade och gifte sig och skaffade ett barn till. Vägen till lycka är inte nödvändigtvis uppstakad efter ett perfekt och ordnat mönster, utifrån sett.

• Chicita

I dag tänker jag positivt genom att tända en brasa i kaminen och ett par ljus och ta ett halvt glas vitt...
    Vardagslyx som gör att jag bättre kan smälta det negativa besked jag fick på jobbet för ett par dagar sedan.
    En varm vovve som snarkar i knäet på mig gör ju inte saken sämre Solig 

• baby freeze

I morse fick jag kaffe på sängen för första gången i mitt liv. Det var det godaste någonsin.

• passionsblomman

Idag vägde jag in mig på minus ett kg sedan förra veckan, och nu har jag bara 4 kg kvar till min gräns på BMI för normalvikt. Jag har betat av fetma i vintras, och nu är övervikt snart också historia. Totalt 13,5 kg so far.
    Två par jeans åkte igår ner i tvätten för att sedan läggas undan långt in i garderoben-eftersom de nu är förstora.
    Efter år av hormonbehandlingar och inflammation i sköldkörteln och skit och elände, har jag knappt ord för att förklara hur glad och lätt(ad) Tungan ute jag känner mig!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Trivia

Är glad för att det är höst! Min favorit! Så härligt med alla färger och att få sitta och njuta i solen utan att svettas ihjäl. Imorgon ska jag köpa med mig en kopp varm choklad när jag och skrutt går på promenad. :)

• Chicita

I morse gick jag upp tidigt och gjorde mig i ordning eftersom jag kanske skulle jobba i dag.
    Jag hade gjort upp med husfrun på hotellet att hon fick ringa mig om det hade bokat på och hon behövde någon extra för att komma in och bädda lite eller ta lite stanna-rum.
    Men jag behövdes inte.

Istället för att gräma mig och känna att "faan och jag som kunde fått sovmorgon" så vände jag på det och bestämde mig för att hinna med en hel del hemma i dag...
    Minst 4 maskiner tvätt ska det bli. Jag ska städa ur en IKEA-garderob (dubbeldörrarsgarderob) som vi byggt om till burskåp när jag hade marsvin. Och börja packa in tyger och sånt som jag har fått över efter alla kläder jag sytt till bröllopet.
    Det ska bli så skönt att äntligen få lite ordning här hemma Skrattande 

• Silketuss

Jag tittade nyss ut genom fönstret och såg vilket underbart väder det är ute. En fantastisk blå himmel, härliga höstfärgade träd, solen som skiner på dem. Underbart! Nu ska jag slita mig härifrån och plocka ur diskmaskinen, och städa efter förmåga. Men först lite skön städmusik på datorn! Hoppas att ni andra också har lika underbart väder och att ni har möjlighet att njuta av dagen!

Svar på tråden Tänka positivt