• Chicita

Tänka positivt

Nu har vi trådar där vi kan gnälla av oss och trådar där vi kan klaga och massa annat.
    Och så klagas det ju även i en del positiva trådar också självklart... Flört

Här tänkte jag att vi kunde försöka att aktivt jobba på positivt tänkande.
    Vad gick snett, och hur löste du problemet?
    Eller hur SKA du lösa ett problem som uppstått?

Eller har du bara något allmänt positivt att bidra med så går det också bra.

Inga negativa kommentarer tack

• Svar på tråden Tänka positivt
  • Chicita

Nu är det bara halva tiden kvar innan maken kommer hem (om inte Katla får ett utbrott då) och äppelkakan jag bakade i går smakar fortfarande lika gott. Måste bara vispa upp lite mer vanlijvisp om jag ska ta en till bit senare i dag Glad

• Chicita

Fick hoppa in på hotellets städavdelning i går och förrgår. Blev inte ens 8 timmar totalt för båda dagarna. Men det är i alla fall pengar.
    Kan behöva det nu när jag får så lite tid...
    Vi fick mammas lägenhet såld också. Kontraktet skrevs i går, och på tisdag görs affären upp med omedelbart tillträde för köparna. Så vi behöver inte betala någon mer hyra eller någon mer elräkning eller något annat sådant. Så det ska bli superskönt Skrattande

• Darling Daisy

Jag var på ett jätteroligt och intressant studiebesök idag: på en lantgård med nötköttproduktion! Jag kom på hur mycket jag saknar att arbeta med djur. Kanske är dags att byta yrke istället för att sura över hur min chef beter sig?

• Chicita
    Darling Daisy skrev 2011-10-27 20:42:27 följande:
    Jag var på ett jätteroligt och intressant studiebesök idag: på en lantgård med nötköttproduktion! Jag kom på hur mycket jag saknar att arbeta med djur. Kanske är dags att byta yrke istället för att sura över hur min chef beter sig?
    Då är vi två...
    Jag och en fd kollega håller på att kika på att starta eget tillsammans.
    Jag älskar mitt jobb, men inte företagets personalpolitik
  • Darling Daisy
    Chicita skrev 2011-10-27 20:50:44 följande:
    Då är vi två...
    Jag och en fd kollega håller på att kika på att starta eget tillsammans.
    Jag älskar mitt jobb, men inte företagets personalpolitik
    Precis så är det för mig också, inget fel på själva jobbet, bara på ledningen!
    Jag var gnällig och bitter idag på förmiddagen, men efter studiebesöket kändes allt lättare!
  • Liten

Min syster har väldigt lätt för sig att bli arg, vilket mina föräldrar skyller på tonårstiden. Saken är den att det händer ofta, alldeles för ofta och är alltid över något litet som att man ber henne plocka undan efter sig i köket, om det står saker framme (kan vara en bytta med socker och hon får fnatt).
    Försöker säga till mig själv att det går över, men gör det de? Själv tycker jag hon ska byta p-piller för det har varit såhär sen hon började med det... 

• Chicita
    Liten skrev 2011-10-27 21:42:42 följande:
    Min syster har väldigt lätt för sig att bli arg, vilket mina föräldrar skyller på tonårstiden. Saken är den att det händer ofta, alldeles för ofta och är alltid över något litet som att man ber henne plocka undan efter sig i köket, om det står saker framme (kan vara en bytta med socker och hon får fnatt).
    Försöker säga till mig själv att det går över, men gör det de? Själv tycker jag hon ska byta p-piller för det har varit såhär sen hon började med det... 
    Inte för att vara dum Liten... 
    Men vad var det för positivt tänkande här?  
  • Liten
    Chicita skrev 2011-10-27 22:39:08 följande:
    Inte för att vara dum Liten... 
    Men vad var det för positivt tänkande här?  
    Sista meningarna, en tanke om att det kan gå över.
  • Chicita
    Liten skrev 2011-10-27 23:13:14 följande:
    Sista meningarna, en tanke om att det kan gå över.
    Ok... 
    ----------------

Själv vaknade jag med nackspärr i dag. Jag har en hel helgs jobb framför mig och jag kan inte bli sjuk nu eftersom alla som kan jobba redan jobbar (en stor dans-helg på hotellet) och övriga är inte ens i stan. Jag måste städa ut det sista i mammas lägenhet som inte blev gjort av tjejen som skulle städa. Och jag kan inte hitta min vetevärmarpåse.
    *suck*
    Men å andra sidan så är det mesta redan städat i lägenheten i alla fall, jag har inte de värsta passen på jobbet och en varm och go hund i knäet är nästan lika bra medicin som en vetevärmare runt nacken Solig 
    Och sen kommer min vecka där jag inte har några tilldelade pass utan bara jobbar om nån blir sjuk, så då har jag tid att kurera mig utan att tappa några timmar för det Glad 
  • baby freeze

Jag var dum och hade inte koll på att mitt mobilabonnemang innebar extremt dyr internetsurf. Jag blev uppmärksammad på det och tecknade ett nytt avtal men jag hade ju hunnit surfa för rätt mycket pengar... SkämsVar helt inställd på att tugga i mig den dumheten och betala räkningen, men tänkte ringa och kolla om jag kunde få den uppdelad på ett par tre månader (det var mer än 3000kr) men istället så tog de bort hela den stora kostnaden! Jag blev så oerhört lättad och glad och tänker bara positiva tankar om kundtjänsten på tele2 just nu. Tänk att man kan få så bra hjälp från folk så här på söndagsförmiddagen.

Svar på tråden Tänka positivt