Jag har en riktig häxa till svärmor (blivade svärmor)
Hon började när jag o min sambo blev med barn, det var ca 2-2½ år in i förhållandet. Jag hade börjat gå upp lite i vikt, vilket man oftast gör. Så sa hon: jaja, nu får du börja tänka dig för med maten, men du var ju inte så smal när du träffade L heller. o så pratade hon bara om hur hon kunde ha sin figursydda jacka knäppt på vägen till förlossningen....
Jag hade gått ner 20kg när jag träffade L. jag vägde då 62kg o e 160cm lång. jag tyckte själv att jag var jävligt snygg o sexig.
Efter denna stund var det som om hon alltid var tvungen att komentera vin storlek. på kalas, på feste, när vi e där på middag. Men aldrig så att min sambo hör.
Min sambo friade i höstas till mig ( omedvetet) så han tog tillbaka det för att han ville att det skulle vara så ROMANTISKT.
Detta gjorde mig extremt lessen o arg o besviken, han lovade att det skulle komma ett nytt frieri o det gjorde det. vilket jag tyckte var hälften så romantist som det första. Men
Jag fick nästan tvinga honom att berätta för sina föräldrar. När han väl gjort det så säger kärringen.
"Men vill du spara pengar till bröllopet så kan du ju FETTSUGA dig o sen låna Lenas klänning" ( min sambos syster) då hörde ältligen min sambo vad hon sagt o sa bara kom nu så går vi. Vi gick o han har sedan pratat allvar med sin mamma.
hon har lovat att inte säga nåt mer om min vikt/storlek. Gör hon detta kommer inte vi mer till dom o dom e INTE välkomna hit.
Tror att åtkomsten på sitt barnbarn tog rätt hårt. Nu har kärringen o hennes mes till gubbe åkt till Spannien i en månad. Det e så skönt. Dessutom så började deras tak läcka 2 dagar innan dom åkte o jag bara satt hemma o garvade.
GUD straffar visst somliga med en gång :)
detta prat om min vikt har nu hållt på i ca 3 år. o det tär på mig, jag hoppas verkligen att hon håller vad hon lovat.