• nawa

Svärmorstråden!

Tänkte att man kan få avreagera sig lite på svärmor här. De kan vara fantastiska på alla sätt och vis, men ibland behöver man få gnälla av sig lite :)

Min blivande styv-svärmor har en röst som varningssignalen på finlandsbåtarna, och pratar hela tiden. Hela hela hela tiden. Helt seriöst, oavsett grupp storlek så tar hon upp 90 % av konversationen (jag lovar, det är ingen överdrift!). Hon är dessutom väldigt orolig över att bröllopet kommer vara i Sverige, och ringer i tid och otid och frågar om allt möjligt, och när jag säger att alla detaljer inte är klara än (då vi gifter oss i Juni 2012) så säger hon att det känns som om de inte får all info de behöver. Dessutom säger hon så politiskt okorrekta saker hela tiden, så man blir helt paff!

Gnäll på tjejer :)

Kram!

• Svar på tråden Svärmorstråden!
  • Aniara4

Inga svärmorsproblem här heller faktiskt. Min svärmor är visserligen inte den mest översvallande människa jag mött, men hon har aldrig varit något annat än vänlig och omtänksam och anstränger sig för att vi ska ha en bra relation. Dessutom har jag en bonussvärmor, svärfars nya fru, som är otroligt varm och gullig på alla sätt.

Blivande maken har heller inga svärmorsproblem, min familj avgudar honom. Nästan så det irriterar mig ibland eftersom de förstås inte sett hans sämre sidor och inte alltid förstår varför jag blir så irriterad över vissa saker han gör. Hans familj och vänner har mycket större förståelse för mig, ha ha.

• Syrinx
    Emelie 87 skrev 2011-08-25 18:39:27 följande:
    Min svärmor är hur toppen som helst. Hon älskar mig som sin egen dotter och jag älskar henne som min egen mamma. Hon har definitivt accepterat mig som en del av familjen. 
    Det här hade jag kunnat skriva! Min svärmor är toppen!
  • förlovadflicka
    Syrinx skrev 2011-08-25 19:17:00 följande:
    Det här hade jag kunnat skriva! Min svärmor är toppen!
    Jag med! Min blivande svärfar också, han säger jämt att snart är jag deras dotter istället för mina föräldrars (han är från syrien, får väl skylla på det I guess :P) och så säger han att man älskar alltid den yngsta dottern mest (dvs jag :P) De är så söta ^^
  • Emelie 87
    förlovadflicka skrev 2011-08-25 19:18:57 följande:
    Jag med! Min blivande svärfar också, han säger jämt att snart är jag deras dotter istället för mina föräldrars (han är från syrien, får väl skylla på det I guess :P) och så säger han att man älskar alltid den yngsta dottern mest (dvs jag :P) De är så söta ^^
    Iranier brukar också vara så mot sina svärsöner och svärdöttrar. :) 
    En man, två barn, oändligt med kärlek
  • Erika83
    Aniara4 skrev 2011-08-25 18:51:01 följande:
    Inga svärmorsproblem här heller faktiskt. Min svärmor är visserligen inte den mest översvallande människa jag mött, men hon har aldrig varit något annat än vänlig och omtänksam och anstränger sig för att vi ska ha en bra relation. Dessutom har jag en bonussvärmor, svärfars nya fru, som är otroligt varm och gullig på alla sätt.

Blivande maken har heller inga svärmorsproblem, min familj avgudar honom. Nästan så det irriterar mig ibland eftersom de förstås inte sett hans sämre sidor och inte alltid förstår varför jag blir så irriterad över vissa saker han gör. Hans familj och vänner har mycket större förståelse för mig, ha ha.
    Det där senare bekymret känner jag igen. Glad Mina föräldrar älskar verkligen min sambo o han är en i familjen precis som jag är en i hans familj.  Men dem ser inte heller hans sämre sidor o förstår inte riktigt när jag blir irriterad, han som är så snäll, gullig o rolig. Skrikandes O visst absolut han är verkligen allt det men han är ju mänsklig så han kan göra mig såå irriterad ibland. Där kan jag lättare få med hans mamma på min sida... Oskyldig Glad
  • Pokaloo
    Glajjan skrev 2011-08-21 21:06:09 följande:
    hahah, om jag skulle beskriva min svärmor skulle jag kunna skriva en hel roman.
    Vi har aldrig kommit överrens, och hon har alltid lagt sig i, från att hon fick reda på att jag var gravid (hon snokade runt i vårat rum under en fikastund) då hon krävde att jag skulle göra abort, till att byta gardiner och anklaga mig för att "tvinga" hennes son att göra val han egentligen inte vill, hon "känner ju" honom bäst.

Kommer aldrig att glömma när jag var gravid med vårat första barn, så pratade vi om namn, hon ville att dottern skulle heta Ylva, medans vi hade tänkt nå annat, och hon höll på att tjata om det där.
    Samma med efternamn, barnen har mitt efternamn eftersom det är lite historia bakom os.v Medans han har ett traditionellt sson- namn. Men huua, det kan hon inte acceptera!

Så det ska bli intressant nu att se hur det ska bli när dom får reda på att vi ska gifta oss (har inte hunnit så långt i planerna än) och när HAN ska ta MITT efternamn, hihihohohaha!

En envis gammal och otrevlig kärring är vad hon är, jag har lärt mig att säga ifrån nu, ibörjan var jag tyst som en mus!
    Men nu kan hon inte köra med mig längre, och då hatar hon mig ännu mer, men vad ska jag göra, det är ju hon som inte kan uppföra sig, inte jag Cool
    Hahahah.... Kom ihåg en sak, se till att njuta av varje ögonblick som hon pinas när ni berättar om varje grej OskyldigTyst
  • Pokaloo

För min del kom allt upp till ytan när jag och min gubbe planerade att gifta oss efter 8 år som par/sambo..
    Hans mamma, häxan, (vill inte kalla henne för svärmor, hon förtjänar inte det) skrev ett 3 sidor långt brev om att han borde tänka om och inte gifta sig innan det är försent.
    Häxan skrev att jag hjärntvättade gubben och att jag inte gjort något för henne och att jag köper saker till mina systrar men att hennes döttrar inte får något och mkt annat..

Iaf.. hon utmålade mig som djävulen för sina bröder och såg till att ingen dök upp på bröllopet.
    Men det är ingen fara eftersom min gubbe skrev ett brev där han bad henne att fara åt skogen och besvarade varje grej hon skrev i brevet för att sätta henne på plats. Sedan kopierade han hennes brev och brevet han skrev tillbaka till henne och sände kopia till sina morbröder och bad dem att inte lyssna på hennes jävla lögner och att inte lägga sig i eller ta någons parti då en av hans morbröders fru hade pratat med honom och berättade om vad häxan hade sagt.

Jag, i det här dilemmat, har aldrig varit otrevlig mot henne, sagt emot eller dylikt och har alltid ställt upp när hennes familj behövde hjälp mm och gubben min hade inte heller det bra ställt tills han mötte mig och idag har han ett respektabelt jobb, inga skulder och mår bra.

Så för min del känns det skönt att inte ha en satkärring som kan baktala mig längre. Det tog 7 år för min gubbe att se hennes rätta ansikte eftersom när jag berättade det för honom så tyckte han att jag var paranoid.

Till mig bad han om ursäkt och henne att dra åt he#%ete

• förlovadflicka
    Emelie 87 skrev 2011-08-25 19:37:10 följande:
    Iranier brukar också vara så mot sina svärsöner och svärdöttrar. :)
    Det är lite pinsamt, men man känner sig verkligen välkommen iaf :)
  • Emelie 87
    förlovadflicka skrev 2011-08-25 23:50:27 följande:
    Det är lite pinsamt, men man känner sig verkligen välkommen iaf :)
    Pinsamt vet jag faktiskt inte, jag tycker att det är underbart när folk visar sin uppskattning och kärlek på sitt eget sätt. Då vet man ju att det kommer direkt ifrån hjärtat. :D Huvudsaken är ju att man känner sig välkommen, som du säger. Och jag känner mig som en del av familjen. :D
  • förlovadflicka
    Emelie 87 skrev 2011-08-26 16:15:19 följande:
    Pinsamt vet jag faktiskt inte, jag tycker att det är underbart när folk visar sin uppskattning och kärlek på sitt eget sätt. Då vet man ju att det kommer direkt ifrån hjärtat. :D Huvudsaken är ju att man känner sig välkommen, som du säger. Och jag känner mig som en del av familjen. :D
    Ja, men när man sitter fast i en bil och han håller värsta talet om hur mycket de älskar mig och att jag är deras bästa svärdotter och så vidare i tio minuter så vet jag liksom inte riktigt vad jag ska säga mer än "Åh, tack, så snällt!". Då blir det pinsamt, jag skulle inte kunna hålla ett tal tillbaka om att jag gillar dem jättemycket också (Min svenska svärmor hade nog verkligen undrat då... :P)
Svar på tråden Svärmorstråden!