jenniferochaugust skrev 2013-03-05 16:06:38 följande:
Tack Daniiel!
Jag tycker att det är så viktigt att överdelen ser ut som modellen jag provade så jag var TVUNGEN att lägga in en bild på mig själv haha. Men det här känns väl som att de borde förstå hur jag vill ha klänningen?
Jag undrar också vad du, rent spontant, tror om slutresultatet? Jag förstår att det är svårt att säga, men har du sett liknande Kinaklänningar som blivit snygga? Det viktigaste är ju att den inte ser superbillig ut trots att den faktiskt är det. Det ska ju helst vara bra tyngd i kjolen och i tyget...
Vad tror du om underkjol till denna? Går det också att bstälal från Dinobridal?
Vill verkligen tacka för hjälpen! Du är en stjärna!
Ps! Ska nog beställa ikväll redan wiiiii!!!
Jag tror att det finns stora chanser för att klänningen ska bli jättefin! :) Dom, kinaföretagen, använder likadana tyger som designers osv. Ibland sys klänningarna i samma fabriker. Kvalitén på ett satinkjol i polyester från Kina för 2000kr är samma som på en i butik i Sverige för 10 - 15 000kr. Dom syr klänningarna i något som kallas bridal satin 395 vilket är ett tjockt och tungt satintyg som brukar se ut och kännas väldigt lyxigt. Dessutom brukar dom fodra kjolen, så den ska bli sådär härligt tung. Dino har ju dessutom visat att dom är bra på hela spetstyger :)
När det gäller undekjol, så tror jag mest på en "ball gown"-modell utan ringar faktiskt. Jag vet inte om Dino har underkjolar, kunde inte hitta det på deras sida. Ibland får man insydd underkjol från Dino också, och då behöver man inte alltid någon mer. Men som sagt, en underkjol utan ringar i 4-8 lager tyll tror jag på. Alternativt en sådan med släp, som visserligen har två ringar. Om du kan ha lite is i magen, så kan du vänta till du får hem klänningen och prövat den, för att då se hur mkt extra vidd i kjolen du behöver/vill ha.