• daniiel

Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

Som rubriken lyder, så har jag rätt hyffsad koll på sådant som rör kinaklänningar samt underkjolar. Jag är helt självlärd och delar gärna med mig av mina kunskaper, så är det något ni undrar över inom dessa områden är det bara att fråga på :)

Självklart är det fritt fram för andra att svara på frågor också!

Det kan gälla allt från frågor om olika företag till tyger och färger samt ändringar på klänningar och hur man ska formulera sig till vilken underkjol som kan passa för vilken klänning osv osv.

Hoppas att det här blir en tråd där jag, och ni, kan hjälpas åt att reda ut eventuella frågetecken :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-28 21:51

Ska du beställa en kinaklänning? Glöm inte att räkna ut eventuell tull och moms!
    www.alltforbrudar.com/r-kna-ut-tull-moms-2
  • Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill
  • Vädur82

Hej hej!! Fundera på denna vad tycker ni? har du /ni nån erfarenhet av sheshopping.com??

Om man vill göra nån ändring kan man önska det då? Har du nått förslag på underkjol??

Superbra med en tråd där man kan få tips & råd!! Tack så mycket!! =)

• xMariax

Jag provade 2 klänningar i en butik här i Eskilstuna, i kjolen på dem så var det många lager med tyll så att kjolen ''gick ut'' som de ska.. Jag undrar om det är likadant med klänningar från tex jenjenhouse?

• daniiel
    brud20130817 skrev 2013-03-09 17:54:49 följande:
    Det är en Mori Lee.  
    Inte konstigt att den är så vacker då, Mori Lee är nog överlag mina absoluta favoriter bland brudklänningar ;D
  • daniiel
    Vädur82 skrev 2013-03-10 12:00:12 följande:

Hej hej!! Fundera på denna vad tycker ni? har du /ni nån erfarenhet av sheshopping.com

Om man vill göra nån ändring kan man önska det då? Har du nått förslag på underkjol??

Superbra med en tråd där man kan få tips & råd!! Tack så mycket!! =)

Och här har vi en till Mori Lee :D www.morilee.com/bridals/bridal/2511 Även denna en väldigt vacker klänning. Tyvärr vet jag inget om den där sidan, men du kan ju skicka bilder på klänningen till tex Landy, Dino eller Milly och få den uppsydd om du skulle vilja. Då kan du också göra ändringar på klänningen. Vad är det för ändringar du skulle vilja göra? Vilken underkjol som passar beror ju lite på om du tänkt ha släp på klänningen och sådant. En "vanlig" A-linje utan släp och med en ring längst ner skulle nog funka oavsett. Tex den här www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Floor-length-Wedding-Petticoats--1082-8860-_p165640.html
  • daniiel
    xMariax skrev 2013-03-10 13:45:48 följande:
    Jag provade 2 klänningar i en butik här i Eskilstuna, i kjolen på dem så var det många lager med tyll så att kjolen ''gick ut'' som de ska.. Jag undrar om det är likadant med klänningar från tex jenjenhouse?
    Det beror helt och hållet på hur klänningen ser ut och vad du ber om. Du kan alltid säga ett exakt antal lager tyll som du vill ha i kjolen. Det funkar åtminstone på Landy och Dino. Dessvärre vet jag inte så mkt om hur Jenjen funkar, mer än att flera verkar vara nöjda med sina klänningar därifrån.
  • Vädur82

Hej hej Daniiel!! Har titta på denna också.Vad tycker du/ni?? Är lite dålig på & förklara men tycker det är fint när det är lite veck el våger i tyget framme på kjolen fattar du vad jag menar?? så hade jag velat ha de på den andra.

Usch vad jag velar känner att det är hög tid & bestämma mig då jag ska gifta mig i juli.

• daniiel
    Vädur82 skrev 2013-03-10 19:39:51 följande:
    Båda klänningarna du visat här är väldigt lika varandra, med veckad överdel och draperingar på kjolen. Blingbling på bysten och sweetheart-urringning har båda dessutom. Det som skiljer är att den första klänningen är i satin, medan den andra klänningen har ett lager organza över satinet och har spets längst ner. Det är alltså, som sagt, inga större skillnader. Är det bara dom här två klänningarna du velar mellan, eller finns det fler som du kikar på också? Och ja, det börjar dra ihop sig och vara hög tid att bestämma dig :)
  • amerika
    daniiel skrev 2013-03-09 10:13:23 följande:
    Jag måste säga att Dino brukar vara väldigt duktiga på spets, speciellt hel spets. Alltså inte spetsapplikationer. Jag skulle ha satsat på en klänning från dom om jag ville ha spets, helt klart. Men, hittar du en klänning helt i spets hos Landy (real sample klänning), så tror jag nog att den blir fin också :) Spetsen brukar inte kännas plastig eller stel, men är det spetsapplikationer kan den ibland vara lite dåligt påsydd, tyvärr.

Visa gärna klänningarna du funderar på, alltid så roligt att se :D
    De här två klänningarna från dino har jag fastnat för:

och den här från jenjenhouse:

Sen har jag hittat alla tre klänningarna på andra ställen också och det har varierat lite i pris, jag vet inte vad/vilka som är bäst....
  • amerika
    daniiel skrev 2013-03-10 21:21:59 följande:
    Jättefina klänningar alla tre :) Hur ska du kunna välja? hehe
    hua, nejm hur ska man kunna välja??!!
    Egentligen vill jag ha en med ärm men om det inte går att ordna, så får det bli en spetsbolero.
    Vad tror du om kvaliteten på spetsen på dessa klänningarna? 
Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill