• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • xMariax
    Bellanbride skrev 2013-10-01 19:46:11 följande:
    Min och min fästmans ringar<3
    Testa att byta webbläsare, bilden kom inte med.
    24 Maj 2014
  • marolo

jag har två helt olika ringar, min första är i guld med 17 diamanter från guldfynd, min vigselring är dock i vitguld med en stor topas och diamanter på sidan. Som sakt de passar inte ihop men blev så fruktansvärt kär i min vigselring så jag var tvungen att ha den, antingen kommer jag bara köra med den eller så småningom köpa till en enklare slät vitguldsring senare,

dethär är vigselringen som jag nu tittar på typ 20 gånger om dagen längtar tills jag får ha den på fingret! får ingen bra bild på den så tar guldsmedens (hallberg) däremot är den mycket snyggare i verkligheten då den inte är så blå samt att stenen står upp väldigt mycket vilket ger en modern känsla, 
  • CharlottaM

Här kommer en bild på min förlovningsring. Specialbeställde den från Nordsans guld utifrån en ring jag hittade på Hallbergs guld. Först blev den inte som jag tänkt mig men de var väldigt hjälpsamma och gjorde om den så nu är jag jättenöjd! Skrattande

• stormhelen
    xMariax skrev 2013-10-01 14:43:00 följande:
    Våra förlovningsringar.. Dock från 2010 och inte från 2013..

Vilken härlig bild på era ringar. Verkligen super fina ringar och bilden är ju som sagt helt fantastisk. 
  • xMariax
    stormhelen skrev 2013-10-05 09:02:54 följande:
    Vilken härlig bild på era ringar. Verkligen super fina ringar och bilden är ju som sagt helt fantastisk. 
    Tack så mycket! Vad glad jag blir att folk tycker om bilden! Ja vi är jättenöjda med ringarna, däremot så ångrar vi lite att vi inte tänkte på att de skulle passa med vigselring också.. Ringarna är ju som du ser ganska breda (ca 5-6 mm) och avrundade, men vigselringen vi ska köpa är också ungefär så bred och kantig. Tror det kommer se konstigt ut om de två sitter ihop så jag kommer nog bara ha vigselringen sen tyvärr..
    24 Maj 2014
  • pinkflesh

Äntligen kan jag visa mina ringar! Enstensringen är min förlovningsring och den V-formade ringen är vigselringen som jag inte får bära förrän 16 augusti nästa år...

Om någon är intresserad så är dem i 18 karats vitt guld och har ett snirkligt mönster hela vägen runt, förlovningsringen är 3 mm och vigselringen är 2 mm. Förlovningsringen har en 0,77 ct brilliantslipad diamant som glittrar galet mycket! Jag kunde inte vara mer nöjd, jag har fått ringarna jag alltid har drömt om!
  • Chicita
    pinkflesh skrev 2013-10-06 16:10:46 följande:
    Äntligen kan jag visa mina ringar! Enstensringen är min förlovningsring och den V-formade ringen är vigselringen som jag inte får bära förrän 16 augusti nästa år...
    Om någon är intresserad så är dem i 18 karats vitt guld och har ett snirkligt mönster hela vägen runt, förlovningsringen är 3 mm och vigselringen är 2 mm. Förlovningsringen har en 0,77 ct brilliantslipad diamant som glittrar galet mycket! Jag kunde inte vara mer nöjd, jag har fått ringarna jag alltid har drömt om!
    Kul med något annorlunda Glad
    Jättefina ringar
  • pinkflesh

Tack så mycket! Jag ville ha nåt som ser mer vintage ut eftersom det är mer jag. Råkade hitta Rust jewllery från England och blev helt kär i deras ringar!

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013