• Bebbsen05

Ni som är gifta - Vad skulle ni ändrat på om ni kunde??

Ni som redan gift er! Om ni fick ändra på saker, vad skulle det då vara??

• Svar på tråden Ni som är gifta - Vad skulle ni ändrat på om ni kunde??
  • Blomstra

Jag ångrar att vi köpte tårtan på Mekka!!!
    Den var såååå ful och hemsk och personalen så snorkig och oförskämd att det nästan förstörde hela dagen för mej!

Ångrar oxå att jag glömde fixa något att fästa fast mannens blomma med. Vi fick sticka ner den i hans kavajficka...

Sen är det en hel del fler foton jag gärna haft...

Annars är vi jättenöjda!
    Vi ångrar INTE att vi gjorde ett kombinerat dop och bröllop. Inte heller att det var en liten tillställning med bara den närmaste familjen inbjuden (20 pers).
    Att jag bestämde mej för att hyra brudklänning, beställa tid för make-up och fransk manikyr på morgonen är jag supernöjd med!

• Stockholmsbrud i Dalarna

Det bästa vi gjorde var att välja rätt toastmaster-par - och att prata, prata, prata med dem så att de visste hur vi ville ha det och exakt hur vi tänkt med alla hållpunkter. Festen hänger ju jättemycket på dem, stämningen vid middagen, tempot, osv.

Och de gjorde vårt festprogram som är det mest ambitiösa jag sett...

Om vi hade haft obegränsat med resurser hade det varit skönt att kunna leja ut mer jobb på andra. Nu ägnade vi oss t.ex. åt att bära 600 kg dricka i backar dagen före bröllopet (!). Men å andra sidan blev allt då precis som vi ville ha det.

En lärdom är att vi skulle bett fler om hjälp till förberedelserna dagen före. Vi + 3 av våra föräldrar, varav två sjukskrivna på halvtid för stress (!) skulle fixa dukning i flera lokaler (matsal + dans + kapell) och det blev lite mycket för dem... Men det ordnade sig i alla fall. Däremot är det ett tips till framtida bröllopspar - era lyckostar som har den här dagen kvar!

• Softies

Jag är verkligen fantastiskt nöjd med vårt bröllop, men hade jag kunnat hade jag gärna haft kvar festlokalen ända fram till fem-sex på morgonen. Vi trodde att folk inte skulle orka festa så länge eftersom det var en lång dag, men där hade vi fel. Vid halvtre blev vi (brudparet) i princip utschasade av slottsfrun...

Annars tycker jag att det verkligen var värt pengarna med en "riktig" fotograf. Satsa på att lägga pengar på det som är viktigt för er.

• Kajsaxox

Jag tycker precis som dom allra flesta att vart bröllop var helt otroligt! men... jag skulle ha förklarat att det är viktigt att använda blixten pa engangskamerorona och sa glömde jag i sista stund gästboken. Och sa tog vi inga kort pa detaljerna pa den fina tartan.

• Sandra_A

ReddishElf:

Vad gjorde ert festprogram så bra? Har du några tips? Du har möjligtvis inte så att du kan maila bilder/innehåll?

sandraanderson79@hotmail.com

Tackar och bugar på förhand!

• nannipanni

Stockholmsbrud i Dalarna: du får väldigt gärna maila mig ditt festprogram om ni har det. Håller på med vårat just nu.

All lycka!

krokus@home.se

• Stockholmsbrud i Dalarna

nannipanni:

Har tyvärr ingen fil att mejla, eftersom det var vårt toastmasterpar som fixade allt. Men här kommer ett par tips... Några roliga inslag i det var bland annat bilder på oss som barn/tonåringar där de hade skrivit kommenterande bildtexter, plus historier om oss som våra föräldrar skvallrat om. Vi hade också varsin sida utformat som ett pass med foto, personuppgifter (inkl nya namnet!), svar på frågor som "sämsta ragg", "bästa egenskap" osv. Sedan innehöll det festmenyn, sånger, några roliga "fakta om att vara gift"/"så är mannnen/kvinnan", etc.

Lycka till!

Svar på tråden Ni som är gifta - Vad skulle ni ändrat på om ni kunde??