Ni som är gifta - Vad skulle ni ändrat på om ni kunde??
Ni som redan gift er! Om ni fick ändra på saker, vad skulle det då vara??
Ni som redan gift er! Om ni fick ändra på saker, vad skulle det då vara??
Jag skulle valt en annan tärna, kollat så att serveringspersonalen satt bordsplaceringen på rätt sätt och påminnt om att alla skulle skriva i gästboken.
Det enda jag möjligtvis skulle ha ändrat på var att gå hem lite tidigare, då man var fullkomligt slutkörd när man kom hem...Men å andra sidan hade man missat en del av festen då. Så nä det finns inget jag vill ändra på.
Ett gott råd är att planera allt i god tid och stå på er i det ni vill och låt ingen anna styra över hur ni ska ha det.
Suzy: Ångrade du tärnvalet av någon speciell anledning? *nyfiken*
ReddishElf : skulle du vilja skicka en fil på "ditt" festprogram till mig? Jag är ute efter idéer på hur jag skall utforma mitt, ska dock inte gifta mig förrän nästa sommar men vill gärna samla på mig idéer redan nu.
sofie.sundman@miun.se
Det mest gick över förväntningarna men en sak som vi ångrar är att vi inte hyrt in någon som filmat.
Visst filmades det men kvaliten är ju sådär.
Annars är jag hel nöjd :)
susannaojohn. brollopshemsida.com
Vi gifte oss i lördags och hade en helt underbar dag!!!
Egentligen skulle vi inte vilja ändra på något förutom tjafs med en viss släkting före bröllopet?
Hade dessutom läst ett par bra tips här i den här tråden, tex att smörja händerna innan för att ringen skulle glida på lätt. Det hann jag inte och det hade varit bra, nu fick han kämpa lite för att lirka på ringen vilket ledde till lite skratt i kyrkan men det var ju å andra sidan bra för stämningen?
Någon tipsade också om att dricka lite coca cola precis innan man gick in i kyrkan. Det var ännu en sak vi tänkt göra men inte hann få med oss så han var väldigt torr i munnen och orolig för att hans röst inte skulle bära när han sa löftena. Men det gick bra i alla fall!!!
Vi borde även påmint den nervösa tärnan om att le, le och le! Nu såg hon ut som om hon var på begravning?.
Vi var extra nöjda med:
* Vädret som vi specialbeställt *hihi*
* Att vi valde ett mindre bröllop, bara för familjerna och våra vänner (ca 30 pers)
* Att jag köpte klänning från Kina. Jag var lika vacker i min 800 kr klänning som jag varit i någon jättedyr designerklänning.
* Att jag och frisören gjort en ordentlig provuppsättning och pratat igenom allt
* Att inte bara tärnan kom och blev vacker ihop med mig utan även mina bästa tjejkompisar. Perfekt uppladdning!
* Att vi tog varandras händer och sedan bara kunde njuta av hela kyrkoakten. Vi var inte alls nervösa, bara lyckliga och den halvtimmen gick alldeles för snabbt!
* Dikten vår tärna läste, den var perfekt!
* Att vår bekant filmade vigselakten. Det gick så snabbt i kyrkan och var så omtumlande att det var härligt att kunna se det på video efteråt. Hon hade dessutom filmat hur vår vänner förberedde inför tal, tids-schema, fotocollage-bok från möhippan/svensexan osv. Plus att hon kom med och filmade under fotograferingen ? urkul att ha!!!
* Att vi valde två otroligt bra toastmasters som höll ihop hela dagen på ett perfekt sätt. Bla hade de hittat på aktiviteter och underhållning för gästerna under den tiden det tog för oss att bli fotograferade.
* Att vi kostade på oss en fotograf vi visste var bra. Det blev aningen dyrare men han tog god tid på sig (1,5 h), fick oss att slappna av och ha roligt och vi får samtliga 500 bilder digitalt att göra vad vi vill med.
* Att vi skippade dansa vals. I stället vaggade vi nära tillsammans till Ulf Lundells Kärleken förde oss samman som beskriver oss precis
* Att vi lät min moster baka tårtan, det blev billigt och vackrare/godare än något vi kunnat köpa på konditori
* Att vi inte slösade en massa pengar på blommor. Borden smyckades med blommor vi plockat i naturen och buketten köpte jag för 159 kr dagen före. Den var minst lika vacker som vilken stor svindyr bukett som helst (mailar gärna bild) och jag kan lova att vår dag inte blivit bättre om jag betalt 1500 kr för en bukett
* Att vi höll ut och stannade till sist på festen (ca kl tre på natten, och då var vigseln kl 14.00!!!). Vi hann verkligen prata och umgås med alla och hade så kuuuuul!!!
* Att vi höll en lagom budget. Ett lyckat bröllop (och äktenskap!!!) köper man inte för pengar, kom ihåg det.
Pollymia
Jag blev nyfiken på din Kina-klänning... har du nån bild?
Och grattis, förresten. Det lät som en perfekt dag!
Freddans brud, om jag får din mailadress kan jag skicka bild
Freddans fröken ska det vara!!!
Pollymia:
Vad roligt att er dag blev så bra! jag sak komma ihåg det där med colan, lät smart!
Du får gärna skicka en bild på klänningen till mig med?
kristian.jacobsson£comhem.se