• Bebbsen05

Ni som är gifta - Vad skulle ni ändrat på om ni kunde??

Ni som redan gift er! Om ni fick ändra på saker, vad skulle det då vara??

• Svar på tråden Ni som är gifta - Vad skulle ni ändrat på om ni kunde??
  • jun06

fylleslag låter iofs kul men vi ska ha en del barn på vårt bröllop och jag tycker inte det går ihop riktigt...
    men jag vill också att mina gäster ska festa till!!!

• elgskog

Vilken kul tråd!
    Har inte hunnit läsa igenom alla svar ännu men här kommer mina saker som jag skulle gjort annorlunda.

- Jag skulle ha gått igenom klart och tydligt, åtminstone en gång, hur jag ville att folk skulle stå vid ceremonin samt när de skulle börja servera champagnen. Som det var nu så blev det lite rörigt och inte så perfekt som jag ville.. ha ha
    - Jag hade avsatt mer än en timme till porträttfotografering eftersom vi fick lite ont om tid (pga försening) och inte hann ta alla de vackra bilder vi hade planerat.
    - Jag hade tagit med mig ett par vita gympaskor eller ingångna skor så att jag kunde dansat mer än jag nu orkade, samt att kjolen inte hade blivit så smutsig som den nu blev för att jag gick barfota överallt..
    - Jag hade frågat cateringfirman hur de tänkte lägga upp maten samt förberett för att de tskulle sett vackert ut. Som det var nu såg det lite tråkigt ut.
    - Jag skulle skrivit i inbjudan att folk skulle ta med presenter till brunchen (hemma hos oss)dagen efter istället för till festen. Mycket att kånka på..

Men annars så skulle jag bara vilja återuppleva bröllopet exakt som det var, om och om igen.. suck

• Grisaknorr

Eftersom d va snack om betalbar.....
    Kan man ta 20 kr för vad som lixom i baren ?? Ä d för snålt ??
    Vill inte d ska bli för mycket drickande så jag vill sätta någon form av gräns på hur mycket filk dricker oxå. Vi har massor med barn och mer än hälften är pingstvänner så vi vill bara ha lite "fnitterdricka"
    Ååå va komplicerat......

• Edak

jag skulle vara mer noga med:

-min klänning. den satt inte perfekt, vilket kanske inte syntes under vigseln eller festen, men det syns på foton!

-min frisyr. jag valde det billigaste, utan löshår och likn., och det kan jag ångra lite.

-att hålla alla tider under festen. vi satte oss t.ex. till bords lite för tidigt och fick vänta ganska länge på förrätten.

-musiken under vigselceremonin. det krånglade en del i planeringen, och vi orkade inte/hade inte råd att leta rätt på andra, bättre alternativ.

men: det var den bästa dagen i mitt liv, hittills !!!! jag skulle gärna göra om den, precis som den var

• Grisaknorr

haha, inte hälften av barnen är pingstvänner utan gästerna

• inte min tur än

Grisaknorr
    Ett alternativ är att man ber barpersonalen att bara ha i 3eller 4 cl sprit i drinkarna...så blir inte folk stupfulla!
    Har varit på 2 bröllop med fri bar, ingen blev störig pga fylla!

• bröllops häxan

Den bästa tråden jag läst :D
    Kul

• Grisaknorr

inte min tur än

Min bror och kusin va inte på dom

• Torpbrud

Hej, superbra tråd med en massa bra tänk på det här! Hamnar bland favvosarna, bra koll när det närmar sig.
    Ni som pratde om fina inbjudningar och bra festprogram, har ni länkar? Annars får ni supergärna maila mig på jhansson@kth.se ,jag suger åt mig alla idéer jag bara kan! TACK!

• Valli

Ni som vill ha fina festprogram: Skaffa ett redigeringsprogram som t ex Indesign, det är nog det vanligaste nuförtiden.

Samla allt material ni vill ha med. Bilder, berättelser från barndomen, intervjuer med föräldrarna, dikter, info om alla gästerna, sånger och allt vad det nu är ni vill ha.

Gör ett liggande A4 i Indesign och för in infot på ett så trevligt sätt ni kan. Gör en baksida på ett nytt dokument. Skriv ut och vik dubbelt. Gör flera såna sidor och häfta ihop. Be nån om hjälp som kan Indesign.

Svar på tråden Ni som är gifta - Vad skulle ni ändrat på om ni kunde??