• Bebbsen05

Ni som är gifta - Vad skulle ni ändrat på om ni kunde??

Ni som redan gift er! Om ni fick ändra på saker, vad skulle det då vara??

• Svar på tråden Ni som är gifta - Vad skulle ni ändrat på om ni kunde??
  • Maria

Ja jag håller helt med er som sa att man inte skall oraoa sig för om klänningen blir lite smutsig eller får lite fläckar. Man har ju ändå köpt klänningen för detta tillfälle och då skall ju inte den på något sätt stå ivägen för att man skall kunna roa sig. Min klänning var visserligen jättedyr (som jag sa förut, skulle jag göra om alltihop skulle jag minska radikalt på den posten genom att beställa från annar håll!) men det hindrade mig varken från att hoppa i en pool vid bröllop nummer 1 (vi hade ju två bröllop) eller att ha ett tårtkrig vid bröllop nr.2. Och klänningen överlevde faktiskt båda delarna, men om den inte hade gjort det, so what ?

Nej visst, klä upp er i drömklänning och allt men gå inte omkring och oroa er för vad som kan hända med den - det skulle ju förstöra feststämningen om man skulle göra så!

• moan

Vad bra sagt, Maria.
    Hakarna för upphängningen av släpet på min klänning gick sönder, tre knappar ramlade av (visserligen knappar bara för "prydnad) och den blev väldigt solkig nedtill. Jag höll upp klänningen hela tiden när jag dansade så den blev väldigt skrynklig också.
    Men det gör ingenting, för den har tjänat sitt syfte och jag kände mig som en prinsessa i en vacker klänning. Att den inte var lika vacker när festen var slut känns som det kvittar.

• Sandra_A

Tack Polymia! Den var jättefin!

• Pollymia

Visst är den?! Jag rös i hela kroppen när tärnan läste i kyrkan för precis så är det ju!!!

• ms_krudd

just den dikten ska vi oxå ha, en äldre väldigt klok gammal dam / vän ska läsa denna dikt i början av bröllopet. den e jättefin !!!

• Bröllopstokiig

moan, ja inte är det väl nåt fel om din klänning blev skrynklig av att du dansade - det hade väl snarare varit fel om den efteråt sett ut precis som ny - då skulle det ju verka som om du inte haft något bröllop :) Och som du säger, klänningen har ju tjänat sitt syfte så hur den ser ut efteråt är ju inte så noga med. Och då kan man ju släppa loss mera och göra vad man vill. Känslan av att detta är en så unik, speciell dag att man för en gångs stund kan strunta i sådana praktiska saker som om man t.ex. skulle råka förstöra sin klänning.

Jag släppte som sagt loss ordentligt - vårt tårtkrig vid 2a bröllopet blev rejält söligt och jag fick åtskilligt med tårta och sylt och annat på klänningen men det brydde mig inte det minsta. Men klänningen tålde mer än man kunde tro och trots att jag även fått rödvin på mig så blev klänningen faktiskt ren efter tvätt !

• habitus

Vi är så nöjda så har inget jag vill ändra på men endel tips.
    Om ni har barn låt dem gå in först i kyrkan ,våra valde en egen låt "Upp o Ner " med Emil i Lönneberga.Vår dotter delade då ut solrosor åt gästerna på vägen fram till altaret när de var framme började brudmarschen och vi fick gå genom ett hav av solrosor.Alla såg barnen i lugn o ro sedan kom vi.Mkt uppskattat...

• Carlssons pling

Jag skulle ha bokat en fotograf!

Eftersom min far varit ateljéfotograf, så bestämde vi att han såklart skulle fota oss.

Innan vigseln hade pappa inte riktigt tid då han samtidigt var värd hemma på sin gård där vi gifte oss.

Ok vi fotar efteråt.

Då fotade pappa men blev efter ett tag upptagen med värdbestyr (förståeligt).
    Då ryckte min tärna in, som oxå proffsfotat lite.

Dessvärre fanns det inte så mycket film som vi skulle ha velat haft så följden är att vi inte har så mycket att välja emellan till själva bröllopsfotot, ni vet en blundar eller ser ned. Den andra ser bra ut och man själv värsta grimasen. Eller fel bakgrund.
    Har dock några höjdare som skall användas. Man vill ju att allt ska vara perfekt.

Har fått in endel bilder ifrån seriösa släktingar som är bra.
    Huvudsaken är att det är ett vackert minne för livet. Sedan finns det på film!

Tänk på det iallafall.

• Carlssons pling

Måste tillägga att det inte gör så mycket. Alltså ingen katastrof
    Allting var ju perfekt.

• Blivande Jacobsson

Dgs att putta lite för denna eminenta tråd!

Svar på tråden Ni som är gifta - Vad skulle ni ändrat på om ni kunde??