• Bebbsen05

Ni som är gifta - Vad skulle ni ändrat på om ni kunde??

Ni som redan gift er! Om ni fick ändra på saker, vad skulle det då vara??

• Svar på tråden Ni som är gifta - Vad skulle ni ändrat på om ni kunde??
  • Pollymia

Min mamma sydde enkelt i en ögla i mitt släp och så hade jag det över armen när jag rockade loss; både snyggt och enkelt.

Dessutom kostade ju min klänning inte så mycket och jag skulle ju bara ha den ju st den dagen så går inte smutsen bort i kemtvätten - so what?!

• :o)

Jag hade en klänning med mycket släp, för som sagt när får man har det annars? kände mig otroligt vacker. När vi kom till festlokalen så fäste in mamma upp släpet med säkerhetsnålar inifrån och så fäste vi en brosch på utsidan och det hörr hela kvällen och jag kunde rocka loss på dansgolvet. Den blev väldigt skitig ialla fall, blev inte helt ren i kemtvätten, några små fläckar längs ner på fållen som endast syns om man tittar väldigt noga..men var gör det, ska ju inte ha den fler ggr (tyvärr..)och jag fick vara som en prinsessa för en dag!

• :o)

min mamma
    och höll
    ska det givetvis vara...ibland skriver man alldeles för fort..

• Fru 050806

Jag skulle inte ändra något alls faktiskt!

Vill dock dela med mig av ett tips jag fick, be någon filma alla tal som hålls av gästerna. Min Mamma gjorde det åt oss och just där och då på den STORA dagen uppfattade jag inte ens hälften av vad som sas utan det är först nu när vi sett filmen X antal ggr som jag "fattat"!

• Anakin

Hej,

Jag gifte mig den 13 augusti och är i grund och botten jättenöjd med dagen. Varken jag eller min numera äkta man är speciellt upptagna av praktiska detaljer utan både vi och de flesta av gästerna fokuserade mer på stämningen och att det skulle bli en fin dag för oss.

Om jag hade valt idag hade jag nog valt en annan tärna, som inte var så fokuserad på sig själv och mer intresserad av att engagera sig i planeringen (inte nödvändigtvis med praktiska detaljer men som bollplank). Eller låtit bli att ha henne med hos frisören under dagen. Men när alla andra goa vänner kom glömde jag fort bort att jag varit irriterad på henne tidigare, så nu tänker jag inte mer på det. ;0)

Bra saker som vi gjorde var:

1. Att ha levande musik på festen plus att de spelade mingelmusik under fördrinken.

2. Ha en duktig kompis som fotograf istället för att hyra in fotostudio.

3. Ha en kompis som filmade vigseln.

4. Ställa två pallar framför honnörsbordet så att gästerna kunde mingla med oss under middagen.

5. Att ha middagen på ett proffsigt ställe så att vi slapp bekymra oss för logistiken.

6. Att istället för engångskameror be en gäst vid varje bord om att vara fotoansvarig.

7. Att ha gemensam frukost dagen efter så att man drar ut på festen och får tid att prata med alla.

• Sandra_A

Pollymia
    Skulle vilja se hur din bukett såg ut...
    Vill du maila: sandraanderson79@hotmail.com
    Tycker också att det låter lite overkill att betala massvis med pengar för en brudbukett!

• Millemo

Jag hade en liten ögla på mitt släp - så jag kunde föästa upp den när jag gick och när jag dansade m m men den blev ändå solkig - bl a när vi satt till bords så drog man ju klänningen in o ut under bordet när man satte/reste sig.

Men jag ångrar inte att jag hade just min klänning - jag var en riktig princessa!! Men kanske ett litet tips till någon som är i valet o kvalet..

• Lioness

Pollymia, vad var det för dikt din tärna läste? *nyfiken*

• Pimpe

Jag ångrar att vi inte åkte på bröllopsresa direkt efter bröllopet. Vi åkte flera månader senare och då var inte den där jätteromantiska "vi är nygifta-känslan" lika stark.

• Pollymia

Sandra_A, du har mail!

Lioness, det var dikten från Livet från den ljusa sidan som förekommit här:

Måhända är han den ende i världen
    som tycker sig veta att hon är den underbaraste kvinnan på jorden.

Måhända är hon den ende som uppskattar hur fantastisk han är i varje liten sak han gör och i varje liten tanke.

De tycker sig höra en underton av godhet i allt vad den andre säger och tror att de flesta kanske missar det.

Och de förstår inte hur man kan passera den andre utan att förstå att man just passerat den finaste människan i världen.

Han har förstått, hon har förstått - därför är vi här idag.

Svar på tråden Ni som är gifta - Vad skulle ni ändrat på om ni kunde??