• sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

hallå!

Tänkte att vi kan diskutera lite och stötta varann lite under viktnedgången,

Jag vill gå ner detta antal kg och kör SB/sunt förnuft metoden plus motion och känner att jag skarkt behöver stöd av er.

Nån som känner likadant??

• Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg
  • sweet saint

med tanke pa att mork choklad kan du ju ata under alla faser, likasa notter.. ja det finns ju inget vitt i den sa del lar ga bra!
    Jag skulle ata den med noje och jag haller pa med fas 1!
    Om du ar lite osaker sa at minimalt med kolhydrater pa dagen sa kan du ju ata mer pa kvallen. Det farligaste ar ju nar man blandar fett, protein och kolhydrater under samma "maltid".

hoppas det blir bra!!

• tvillingsjäl

Då var det som jag trodde! *pustar ut* har ju käkat nötter i veckan...det är liksom så bra att ha hemma om man blir sugen, det är ju så fett så jag kan iaf inte äta så mycket!
    Då ska jag se till att göra den så snart som möjligt, sambon älskar ju såna kakor!

• sweet saint

Ar det nan son vet om man kan ata tacos.. inte nachosen utan sjalva kottkryddan.. ar den "farlig"?

• tvillingsjäl

Det har jag oxå undrat..hmm...undra om det är nåt tillsatt socker tex? Man får kolla på baksidan av förpackningen...tacos är såååå gott!!!

• 22juli2006

Enligt vv så är det 1 eller 2 points per påse "köttkrydda" Så så farligt tror jag inte att det är. Men om det innehåller socker törs jag inte säga.... men jag tror inte det.
    Tacos är väldigt bra mat om man vill gå ner i vikt, om man äter de håda skalen och håller sig från onyttiga "vita" såser..
    Jag går med vv och äter tacos minst varannan vecka.

• tvillingsjäl

fast dom hårda skalen innehåller lätt nedbrytbara kolhydrater så ur Gi-synhåll är ju det inte bra...
    Men man kan ju äta ändå...gott med bara sallad å andra tillbehör!

• 22juli2006

Okej, är jätte-dålig på det där med GI... Men som du skrev så är det ju super gott med sallad och alla andra tillbehör. Guaccamole måste ju vara bra för er som kör med GI metoden? Eller? Är jag ute och cyklar kanske
    DET är ju sååå gott med när man viktväktar så är det många points....

• tvillingsjäl

Ja guacamole är helt okej eftersom den är "fet" Viktväktarna som jag kommer ihåg det tar ju inte direkt hänsyn till det där med socker/kolhydrater på samma sätt utan där tittar dom väl mest på fettmängden?

Jag älskar guacamole!! fasen..måste nog göra tacos snart...

• 22juli2006

Ja, VV ser ju till mängden fet och kalorier. Men Avocado är ju "bra" fet så som lax, nötter mm så de rekomenderar att man ändå äter av dessa fetter. Precis som att flytande fett ( olja mm ) är bättre än smör och margarin.
    I kväll ska jag göra vitlöksfylld-helstekt fläskfile med rostad potatis och grönsaker, fetaost-sås gjord på cremefraich. DET är oxå jätte smarrigt!

• 22juli2006

sorry, det ska vara vitlöksost-fylld...

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg