• sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

hallå!

Tänkte att vi kan diskutera lite och stötta varann lite under viktnedgången,

Jag vill gå ner detta antal kg och kör SB/sunt förnuft metoden plus motion och känner att jag skarkt behöver stöd av er.

Nån som känner likadant??

• Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg
  • MrsPink

Ang fas 1 .. i Lauritzons bok så är fas 1 bara 2 dagar..s en går man över till fas 2 som man kan hålla på med i upp till 6 veckor.

• sweet saint

Jessie 76:

6 kg ar ju bra!!!!!!!!
    det ar val mer eller mindre den vikt som folk rekomenderar under den tiden!!
    sen beror allt pa hurpass overviktig man ar..
    har en kompis som gick ner ca 10 kg pa en manad, men hon vagde da lite over 100kg.

Jag skulle vara stolt over mig sjalv om jag vor du!
    Forhoppningsvis skriver jag detsamma om ca 2 manader. Siktar som sagt pa de forsta 6 kg tills jul/nyar! tar resten under vintern/varen 2006.

Pa tal om notter.. tror vi snart kommer att bli trakaserade av vara vanner for vi lar val se ut som ekorrar nar vi sitter och knaprar hysteriskt...

• davesbrud77

missy pink, det var så jag också uppfattade det i lauritzons bok- alltså 2 dagar när jag läste den. 20gram kolhydrater om dagen, vilket är jättelitet. Har du själv provat det och lyckats?

• sweet saint

davesbrud77:

Tog faktiskt fram boken och laste igenom den igen.. du hade ratt!! (olas bok)..
    maste mixat ihop olika bocker.. Den extrema fasen hursomhelst pagar i minst 2 veckor..
    Bra! Da fick jag reda pa det ocksa.. man lar sig nat varje dag...

• sweet saint

for ovrigt.. var det nan som sag "Du ar vad du ater" nyss?

• Grisen-06

Tack alla för peppande svar!

Ni har nog rätt i att man behöver gå på mötena regelbundet för att motiveras. Men det är sant - jag har ju den här tråden som motivation!

Det är lite deppigt att väga sig på VV med kläder och så... Med jeans efter lunch väger man ju flera kilon mer! :) De skriver att en kvinna inte borde gå ner mer än ett kilo per vecka. Vad tror ni som går/gått på VV - är det rimligt? Kan man gå ner mer per vecka?

• Olivianna

Hjälp någon jag håller på att dö av matabstinens.
    Har sedan i måndags hållit mig från att småäta och framförallt äta på kvällen...

Just nu känns det som att jag skulle kunna falla dit men jag ska hålla mig. Behöver lite tips från er som vet hur man ska göra för att sluta tänka på mat och hur hungrig jag hela tiden är.

Jag bantar inte i den stilen att jag äter för lite utan jag äter tre huvudmål och två mellanmål per dag .. men som sagt är man van vid mer så är det nog lika jobbigt som att sluta röka.

Som sagt.. är ngn vaken och känner sig manad att peppa mig..
    Hur länge ska man igentligen känna så här??
    FInns det en övergångsperiod?

Kram O

• brud i norr

Mitt bästa tips för att undvika att små äta och även gå ner i vikt, är att ha saker att göra hela tiden. För det är när man sitter så här vid datorn som det e lätt att man går vägen förbi skafferiet. Vi bor i hus och då finns det alltid saker att göra och ofta är det lite fysiskt.Så man får båda motionen och plus att man håller sig borta från småätandet. Och bästa av allt man får massor gjort:) funkar på mig i alla fall!

• tvillingsjäl

Idag är det fredag..oj oj...min sambo fyller år idag så han fick tårta innan jag gick på jobbet å i helgen är det festligheter oxå....måste verkligen försöka hålla mig till GI så gott det går...det fungerar ju så bra tycker jag så det vore synd att förstöra något! Tips på hur man ska klara av en fest??!!

Annars går det utmärkt med GI, mår bara fint å vikten åker av...även på sambon! Det verkar ju gå bra för alla, fortsätt kämpa tjejer, det är inspirerande att läsa om er alla!

• Liten med Mindre

Jag beundrar er kämpaanda allihopa. Det här måste vara den jobbigaste tiden på året att ta tag i förändringar.

Häromdagen fick jag en länk till en gratis epostkurs i att få bättre karaktär. Jag har inte prövat den än - men kanske är någon mer sugen att se vad det kan ge. Den och andra kurser fanns på:

www.gratiskurser.se/

(Jag tror att någon tipsade om den sidan tidigare. Kanske värt att upprepa.)

Sen ett ord till alla som tycker att ni står still, trots träning och mat. Kom ihåg att kroppen "vänjer" sig vid en viss belastning, intensitet, matintag eller vad det nu kan vara. Träna olika saker i perioder och gör det jobbigare hela tiden! (Oj vad det är lätt att säga till andra, svårt att tillämpa själv.)

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg