• sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

hallå!

Tänkte att vi kan diskutera lite och stötta varann lite under viktnedgången,

Jag vill gå ner detta antal kg och kör SB/sunt förnuft metoden plus motion och känner att jag skarkt behöver stöd av er.

Nån som känner likadant??

• Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg
  • Grisen-06

Hej!

Vad inspirerande att läsa om allas viktnedgång!

Jag hoppar in med en liten fråga: Jag började på VV den här veckan. Det jag undrar är hur länge ni tycker att man behöver gå på veckomötena. Jag menar, det är ganska dyrt om man är student. Dessutom har man fått i stort sett allt material som man behöver. Det man mister om man inte går dit är ju "motivationsfaktorn" att väga sig, men om man har en stor portion borde man väl klara det själv. Eller? Tacksam för kommentarer och tips!

Lycka tilla alla! Ni är jätteduktiga!

• Grisen-06

Stor portion disciplin menar jag. Jag tappade ett ord :)

• sweet saint

Grisen 06:
    kanner du att du har nagorlunda motivation sa ga varannan eller var tredje vecka bara..
    som sagt recept har du ju redan och kan kopa till utanfor om du vill, men klarar du halla uppe inspirationen om det drojer 2-3 veckor?
    Haller med att det ar lite dyrt med VV, men konceptet de kor med ar ju vinnande! " du kan ata allt, men inte jamt"!!
    Du kan ju alltid titta in har nar du kanner att du ar pa vag att ge upp! (annars ocksa givetvis... ). Det funkar bra att "rapportera in har pa BT hur det gar och fa uppmuntran/smisk, nar man behover det!!!

jessie 76:
    TACK SJALV!!!

hur lange har du hallt pa med GI nu och har du lyckats med nat kilo?
    Du verkar vara ganska aktiv sa.. tog du matt pa dig sjalv innan du borjade?? Kan vara annanrs en bra ide sa man inte bhover stirra sig blind pa vagen..
    Jag ska vaga mig om tva veckor har jag bestamt. vager som sagt 87 hemska kg ock raknar med -3kg MINST da. Med tanke pa att det ar GI metoden sa ar det inte for orealistiskt.. hoppas jag

Halloween ja.. jo vi ska ha fest, men det blir rod vin och notter for min del!! trevlig huvudvark jag kommer att ha dagen efter.. ska dessutom jobba.. HMMM...

• Lindamarieh

Tack för alla kramar.

Efter att läst allas inlägg här börjar motivationen kika fram. Tänkte att jag skulle ut och gå lite men då kryper latmasken fram och tanken "nej, det regnar ju". Får väl ta med mig paraply till jobbet om dagarna och gå på lunchen istället för att jobba in halva.

Verkar vara många som pysslar med GI? Jag tycker det verkar krångligt, fast det kanske det inte är eftersom så många verkar tycka den är bra. Jag tar omstart på VV nästa vecka jag. Hum...

Lycka till alla i helgen nu! Själv ska jag dricka rödvin tänkte jag, inflyttningsfest hos bekanta...

• sweet saint

Lindamarieh:

Gi metoden verkar jattekranglig om man laset pa natet osv.. tyckte jag ocksa.. sen fick jag tipset att lasa Ola Lauritzons bok om just GI metoden. Efter det sa hade jag inte sa manga fragor kvar faktiskt.. sen kommer det mer och mer fakta och man forstar dieten battre.
    Inga problem langre!!

Lycka till med VV!! Ta det lungt ihelgen..

• Zozo

Hejsan !

Grisen 06.. jag är med i VV sedan maj 2004 och gar (i princip - nu har jag haft ett par längre uppehall pga resor) varje vecka. Jag behöver det för att halla motivationen, men jag hade väldigt mycket att ga ner (ca 30 kilo).. Nu har jag "bara" 10 kvar och nu maste jag verkligen ga pa alla möten för att halla motivationen upp!

Men det är väldigt personligt vissa fixar det själv och ev med VVs internetforum, fast jag ser att i Sverige har de stängt en del av forumen för allmänheten. Min erfarenhet är att det inte funkar för mig men testa om du känner för det. Du kan ju alltid ga tbk till mötena sen.

• davesbrud77

hej jag måste fråga er som kan gi metoden. Jag har också läst ola lauritzons bok (och pauluns) och jag får inget svar på hur länge man är i fas 1 bara att 1 och 2 tillsammans sträcker sig 2-3 veckor. Hur gjorde/gör ni? Sen är det väl bara lauritzon som förespråkar dessa. Paulun har en långsammare diet?

• sweet saint

davesbrud77:

Fas 1 haller man pa med i ca 2-3 veckor.. mer tror jag inte heller man orkar. Sen fas 2 haller man pa med tills man gatt ner de kg man vill, gar ner ca 1kg i veckan, give or take.
    Sen ar fas 3 den man ska forhoppningsvis leva efter resten av livet.

vad jag forstatt sa vill paulun skippa fas ett och ga direkt pa fas 2, men F3 ar det samma.
    GI och south beach metoden bygger ungefar pa samma grund, med SB ar nagot magrare alternativ.

Hoppas du vart lite klokare...

• davesbrud77

ok tack det var lite luddigt i boken men nu vet jag. Tack!

• Jessie76

Sweet saint
    Vassego
    Nja jag har ju tvingat min m2b att mäta mig men jag tror att han inte riktigt tar på samma ställe varje gång, så det går en hel del upp och ner Däremot har jag (tror jag) gått ner typ 6 kg kanske sen 28 aug, inte alls mycket så man blir sååå less! Däremot ska det bli spännande att gå till sömmerskan igen för hon mätte mig sist jag var där (typ en månad sen). Förresten har blivande svärföräldrarna ringt och dom har hittat ett underbart tyg i Indien som dom har köpt åt mig! Det ska bli så roligt att se det om en vecka drygt....

davesbrud
    Jag har som sagt Montignacs bok och där står det att fas 1 ska man hålla på med tills man "nästan" e vid sin målvikt och sedan gå över till fas 2, för den e "söligare" än ettan. Jag tycker den boken e suverän, för han e rolig oxå så den e kul att läsa.

Här uppe har vi oxå bara regn regn regn.. Längtar som tusan till snön (hunden oxå för övrigt ) för då e d mycket roligare att gå ut å gå, tycker man e så sur nu hela tiden...

Oj, det här blev långt
    Ska gå på fest i helgen men får ta det lugnt med tilltugg (jag tar med mig mina pistagenötter som vanligt) och vinet (det blir svårare )

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg