• sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

hallå!

Tänkte att vi kan diskutera lite och stötta varann lite under viktnedgången,

Jag vill gå ner detta antal kg och kör SB/sunt förnuft metoden plus motion och känner att jag skarkt behöver stöd av er.

Nån som känner likadant??

• Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg
  • aircondition

Nu finns det snart inga ursäkter längre... På mitt jobb har dom börjat med viktäktarna. Dom går ner i snitt 1 kg/vecka. Och dom säger att det är inte svårt. Dom är aldrig hungriga. Med mina ca 7 kg att går ner, skulle det alltså vara gjort på, låt oss säga 7 veckor...*hmmm*

• Elin B

Nu verkar ni vara duktiga tjejer som gillar att laga nyttig mat hemma i köket, men jag tänker ändå dela med mig av min metod.

Jag dricker nutrilett (färdigblandad "smart carb") till frukost, tar 1-2 frukter på förmiddagen, äter någorlunda mager mat till lunch (på restaurang) och sen äter jag en viktväktarportionsmat eller en feeling-greatportion till middag. Det gör att jag kan få i mig nyttig mat på ett smidigt sätt och gå ner ca 1 kg per vecka. Jag går upp tidigt på morgonen, gillar inte att äta frukost och är ofta väldigt trött när jag kommer hem från jobbet. Och då är det skönt att skippa handla hem massor av olika ingredienser och spendera en massa tid i köket på kvällen. Så jag vill slå ett slag för viktväktarportionsmaten, flera av dem är faktiskt jättebra om man bara saltar och pepprar lite extra på dem. Och när man ätit en sån så vet man precis hur mycket kalorier och fett man har fått i sig, eftersom det står på förpackningen.

Så om det finns några tjejer här som inte orkar väga fisken, smöret, pastan mm varje dag så testa en nyttig portionsmat från frysdisken.

• Elin B

Oj, smileysen skulle inte vara där...

• Zozo

Hmm.. tjejer.. det är lite överestimerat att räkna 1 kg per vecka med viktväktarna! I början gar det fort och da kan det vara över 1 kg i veckan som försvinner, men i längden räknar man med en snittminskning pa 0.5kg.. Det later kanske inte mycket, och det kan ga bade snabbare och langsammare beroende pa person och motivation.. men det är ett hallbart sätt!

Lycka till fran en som kampat bort 20 kilo hittills!

• Jessie76

Va konstigt det låter när någon säger att man e duktig... Jag tycker d e så lite bara att det inte ens märks ännu. För övrigt så väger jag mycket så det är nog inte riktigt så mycket tyvärr... Fast det är ju mer än noll.....hmm...... får fundera på det där

Jag har ju barn å så så jag kan inte värma portionsrätter till fyra stycken, det blir liiiite dyrt Men tack för tipset ändå!

När jag går på fest (vilket är alldeles för ofta....) tar jag med mig mina nötter (vad jag skrattade när jag läste om dig ekorren ) dvs i princip alla nötter utom jordnötter. Igår hittade jag dessutom torkade jordgubbar - mums! Som godis! Supernajs En gång har jag haft med mig rostade kikärter.. Förstår att det låter tråkigt men jag tycker d e jättegott! Man vänjer sig...

Jag dricker citronvatten (dygnet runt tror jag...) och .............hahaha.......... äter nötter på kvällen och är inte alls sugen på något annat - prova!

• sweet saint

grisen 06:
    men se till att du har samma prosedur infor vagningen varje gang.
    om du brukar ata nan timma innan vagningen, gor alltid det!!! Om du brukar ha jeans pa dig.. ha alltid det.. da kommer du aldrig att luras med kilorna. Annars kan det ju bli sa att ena veckan har du haft pa dig en tunn silkklanning gatt ner lite men andra veckan da plufsar du pa dig munkjacka och jeans.. da star det still tom..... det ar klart att det inte visar korekt da..
    Da kan man inte lura sig sjalv heller..

Tvillingsjal:
    Harligt med fordelsedag!! fick ett tips fran en om en chokladkaka fran en bok som heter "Klaras GI Mat". ska tydligen vara suveran! Vill du ha recept sa.. skriv bara. for ovrigt ska jag val skriva nat du redan vet.. . Ha massor av notter i beredskap.. om du blir sugen pa sott.. doppa notterna i smalt mork choklad eller jordgubbar.
    ska ni ha ex vitt brod till maten sa ha lite extra smor pa din bil sa ar det inte riktigt lika farligt. Garna ost ocksa.

Harligt att det gar bra for er!!!
    Beratta vilka de storsta andringarne ar for er..
    I skrivande stund kommer jag inte ihag.. hur mycket har du forlorat hittills?

• sweet saint

jessie76:

Allt utom jordnotter??
    Ar de de samsta notterna da eller??
    Har namligen snaskat pa dem mest.. (ibland andra, men inte sa ofta.. )
    Far jag fraga lite forsiktigt vad du vager...? (svara inte om du inte vill.. for mig ar det forsta gangen som nagon vet vad jag vager.. och det ar pa BT... )

• tvillingsjäl

sweet saint:

Tack för tipset! Jag har kollat på den boken, skulle beställa den på Adlibris men då var den slut! Om du orkar får du gärna skriva ner receptet!! jag älskar ju choklad! hur är det egentligen med jordnötter, dom har väl lågt GI med tanke på det höga fettinnehållet?

Största förändringen för mig är att jag känner på kläderna att dom börjat "hänga" lite..jag väger mig ju aldrig..
    Mitt ansikte har blivit väldigt smalt..så jag märker verkligen förändringarna! Sambon har typ tappat 3 kilo..mycke vatten visserligen men man blir ju taggad till tusen!!!

Nån annan som provat Klaras Gi mat? Har ju hört att den ska vara bra! Måste försöka hitta den!!

• sweet saint

Tvillingsjal:

har kommer receptet:
    300g mork choklad
    6 agg
    4 msk fruktsocker
    1/2 dl starkt kaffe
    1 dl hackade pecan/valnotter
    1 dl kokosflingor till formen

*smorj formen och anvand kokos som strobrod
    * dela aggen och vispa vitorna till hart skum
    *smalt chokladen (var noga med att det inte branns)
    * hall chokladen i aggulorna, tillsatt kaffe och fruktsocker (kaffet ska vara svalt)
    *tillsatt notter och ror om
    *VAND i smeten i vitorna forsiktigt!! blanda
    *hall i allt i den smorda formen och baka i 200 grader, ca 10 min.
    Lat kakan sta i kylen i minst en timme innan du stjalper den. Servera med vispgradde.

Lycka till!!

• tvillingsjäl

LÅter kanon ju!!! Tack!! Ska absolut prova denna!! Kan man käka den under fas 2 eller ska man vänta till fas 3 tror du??

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg