• sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

hallå!

Tänkte att vi kan diskutera lite och stötta varann lite under viktnedgången,

Jag vill gå ner detta antal kg och kör SB/sunt förnuft metoden plus motion och känner att jag skarkt behöver stöd av er.

Nån som känner likadant??

• Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg
  • Jessie76

Hej allihopa!
    Jag tycker allt går trögt som tusan...
    Jag har iallafall en bok som heter "jag äter och förblir smal" av Montignac. Hittade den på bokia tror jag. Ganska billig och vekligen jättebra bok! Den tar iallafall upp fas 1 och 2, prova den om ni är intresserade av GI osv. Man blir verkligen inspirerad och jag lovar att det funkar.
    Har oxå problem med helgerna... suck... blir lätt ett eller två glas vin mm mm.
    Ska på gymmet idag - får se hur mycket man har gått upp
    Hoppas det går bra för er andra iallafall!
    MVH
    Jessie

• tvillingsjäl

ett glas vin eller två är ju inte så farligt, helst rött ska det vara! Man måste ju kunna njuta lite annars funkar ingen metod i det långa loppet!

• Jessie76

Tack... Man behöver lite uppmuntran en del gånger (problemet är väl att det var vitt vin och inte riktigt bara ett eller två :-P
    Jaja, som du säger, ibland får man.

• tvillingsjäl

he he ja..det är ju lätt att det blir fler än ett glas... men det är ju bara att ta nya tag dagen efter å försöka hålla sig borta från skräpmaten!!

• sweet saint

hejsan allihop!

Gårdagen gick bra för min del
    Denna dag är värre!! Varje gång jag känner att jag har motivering till motion, händer det nåt som gör att man måste avstå en vecka eller mer.. Nu har jag gått och blivit sjuk.. feber och ont ihalsen..
    Ska gå och köpa massor av frukt så jag blir frisk snart!
    Undertiden fortsätter jag hårdare med maten.. Fick en jätte kick av er igår att riktigt kämpa så en lite förkylning ska inte hindra mig!

• _sus_

hej brudar..

jag var riktigt stolit över mig själv igår.. jag tog en timmes rask promenad..
    det mest ansträngade jag gjort på 6 veckor.. (pga virus i kroppen) men jag har ändå gått ner ett kilo.... utan träning..

många pratar om att vin är ok i GI metoden och det låter trevligt men tänk på att kroppen örbränner alkohol innan den förbränner fett. så ett glas vin gör ganska mycket ogjort tränings mässigt sett, tyvärr...
    vill bara hjälpa er att vara rädda om era kroppar.. (jag älskar vin)
    lycka till alla

• lilla-Angelina

För mig går d sådär..Orkar och hinner ej när man jobbar så mycket ju Hur orkar ni träna och jobba heltid?

• sweet saint

Lilla Angelina:

det kan vara svart ibland att hinna med allt!
    Det man kan forsoka tanka pa ar att du behover inte lagga in ett 1,5 timmars gym pass, utan det racker att ta en promenad pa ca 30 min!
    Det hinner man oftast med, och ar det orken och lusten som satter hinder sa brukar jag tanka sa har;

Ta pa dig kladerna och ta bara en kort promenad pa 5 min.. da har du fatt lite luft iallafall. Jag lovar att det slutar med en langre stracka nar du val ar ute!
    Funkar alltid pa mig!!!!
    Tvinga dig! Tank pa hur nojd du kommer att vara efterat! Push it!!!

• lilla-Angelina

Jag vill verkligen ut o köra powerwalks ju,bara så trist själv...

• Jessie76

Jaha, man var alltså på gymmet igår, och man har inte alls någon träningsvärk nej nej nej skulle väl aldrig händå
    Skräpmaten har jag lagt bort för rätt så länge sedan (tack och lov ) Men du har rätt med vinet, i helgen SKA det gå!
    Vägde mig igår innan jag tränade och inget har man gått upp iallafall trots att man inte tränat på flera veckor *phu*.

Vi har så tur på mitt jobb, vi får tid för att träna så jag tar det på em. Då e man ny"tränad" och fräsch när man hämtar barnen. Jättebra förmån tycker jag!

Krya på dig sweet saint!

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg