• sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

hallå!

Tänkte att vi kan diskutera lite och stötta varann lite under viktnedgången,

Jag vill gå ner detta antal kg och kör SB/sunt förnuft metoden plus motion och känner att jag skarkt behöver stöd av er.

Nån som känner likadant??

• Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg
  • sweet saint

Ok, det hjalper en tom med kosten!?!
    Fa se om man har rad efter julen att kora igang!
    Skulle vara harligt om en gor upp ett schema just for MIG!
    Ska kolla upp priser redan imorgon!!
    Tack!

• tvillingsjäl

tjena tjejer!

Igår syndadae jag lite med att äta liite potatis å liite bröd...inte mycke dock så jag tror ingen skada är skedd! Drack ETT glas vin så det var ju inte mycke heller! Däremot har jag fått ont i halsen å mår väl sisådär..så promenera får det bli iaf idag!!

Skaffa PT är säkert bra..i itt eget fall skulle jag nog hellre lägga pengarna på ngt annat..fast då har jag ju inte heller råd! Däremot kan man ju träffa ngn en gång för att få ett träningsprogram som man kan jobba med sen!!

• sweet saint

Halloj!
    Det känns som jag bor på jobbet!!!
    Gårdagen gick bra tycker jag.. Höll mig inom gränserna, men denna dag blir nog lite svårare...
    Det var fest hos oss igår som jag inte visste om, så det vart ett glas för mycket... och sent... Usch!!
    Till saken hör ju då att det suuuuuger i gottegrisen nu!!!
    Vill ha precis allt jag inte får äta och INGET av det jag får äta..
    Pizza... kebab med extra sås, hamburgare, ostbågar, chips, nougat.... U name it!
    Ja.. men, men fullkornspasta med VV's korvgryta får väl duga.. Låter inte liika lockande dock..

Men du tvillingsjäl:
    Du får väl äte FKbröd nu va???
    Fas ett är väl över för länge sen??

• tvillingsjäl

sweet saint:

Oj, jag förstår att du har det jobbigt med suget idag, det blir man ju om man druckit lite för mycke! Se bara till att äta ordentligt av nyttig mat å dricka mycke vatten! kanske har du lite nötter hemma att knapra på?

Jodå, fas 1 är över men i fas 2 ska man inte äta speciellt mycke mer kolisar än i fas 1 så...men vi ska ju köra så här tills vi åker bort nästa fredag..efter det får vi se...beror väl på hur mycke man läger på sig eftersom vi inte tänker gå på diet när vi är där!!

Ikväll blir det tacos!! å jag tänkte sätta mig på cykeln ett tag oxå så idag blir det en bra dag..ska göra en efterätt oxå ikväll gjord på kesella, hallon å blåbär å nötter!! kan säkert bli gott!!

Kämpa mot suget ikväll nu!!!

• sweet saint

Nja.. redan för sent...
    Ingen pizza, men feeeeet mat.. ris med kött och en vitlöksost sås till, sen en dajmbit till det..
    KOSSA!!!! Förbannade alkohol!!! (skyller på det iaf...). Och ingen träning...
    HAr cycklat sammanlagt 40 min till o från jobbet men det är inte sammanhängande 40 min....
    Men nu är det punktering på cykeln så det blir 1 timmes promenad i morgon.
    Så dagen har sett ut på följande:
    *Fiberberikad havregröt till frukost
    *ris o fetgryta till lunch
    *Dajm
    *fullkornssmörgås m lättost till kvällen efter jobbet
    *två apelsiner som mellanmål

Blir lite avundsjuk på att det går så bra för dig TvSjäl....
    Samtidigt som du får mig att lyckas när det gör det och du får mig att bli arg på mig själv när jag misslyckas. Du behövs!

• tvillingsjäl

Sweet saint:

Men sååå farligt var det väl inte?! En bit dajm är väl okej...själv hade jag eb rätt dålig dag igår...bjudna på middag hos svärföräldrarna...köttgryta med ris...efterrätt: äppelkaka med glass å vaniljsås....åååå vad det var gott!!! Men jag tänker att EN dag spelar ingen roll om man bara fortsätter som vanligt sen! Dessvärre ska vi hem till MINA föräldrar idag så det blir 2 dagar som blir dåliga!! Nåja...får träna hårt istället! Annars går det ju toppen!

Det är så bra att vi kan vara här å peppa varandra, det behöver ju jag oxå!!

Hur har helgen varit för alla tjejerna då??

• sweet saint

Det har gått så där.. Motionen har varit ok, men maten har varit svårare...
    Men inget jag har ångst över sådär, för jag vet att det är lite svårt just nu ekonomiskt sett.. Min stackars pojkvän har ju stått för det ekonomiska i 2 månader pga vad jag skrev tidigare.. Det har gjort att vi inte kunnat laga sån där riktigt bra och hälsosam mat som vi brukar. Nu är vi inne på sluttampen här.. Den 25... puh!!!
    Men eftersom det går lite sämre med maten så får man bara gymma mer!!!
    Men vilken skillnad det är att äta bra mat och sen kanske lite mer "fel".. Helt konstig i magen!!! Uppsvälld...??
    Ska äta massor av fibrer idag så man blir "återställd".. Det blir thaisoppa idag, med sallad och FK bröd till. Sen bra frukter!! INgen motion tyvärr, det tar jag imorgon då jag är ledig.. Har ingen ork nu då jag jobbar X antal dagar i rad nu.. Men imorgon är jag ledig!!

• tvillingsjäl

det är irriterande att nyttig mat ska vara såå jäkla dyr!! Det borde ju vara tvärtom!! Inte konstigt att svenskarna blir fetare å fetare!

Jag håller med..igår när jag ätit "fel" mat så blev jag jättetrött!!! Svullen kan man oxå bli! Tur som attan att det är lön på fredag!!! Det behövs!

• sweet saint

ja visst är det för jäkligt!!
    Som i somras.. sallad tomater och gurka tex ska ju vara super billigt då.. tomaterna kostade ex 29 kr/kg.. Hutlöst!!!
    För två år den köpte vi samma för 8 kr/kg på ica!! Vad är det som hänt egentligen.
    Medans färdiglagad mat kostade kring 30-40 kr för ett tag sedan, men nu kan köpa för en 20a. Fet mat är billigt, med bra mat är svindyrt!! Tänk då småbarnsfamiljer där föräldrarna vill at deras barn ska äta nyttigt.. De lär ju lägga ut en mindre förmögenhet i månaden..
    Men som sagt.. lönedags snart!!
    Då ska jag nog unna mig nåt fint!!!

• tvillingsjäl

Ja, man blir irriterad när man är å handlar....

Jadu..till helgen blir det inte så mycke GI-tänk eftersom vi då är i Sthlm! Vi ska äta å dricka gott utan att bry oss!

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg