• sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

hallå!

Tänkte att vi kan diskutera lite och stötta varann lite under viktnedgången,

Jag vill gå ner detta antal kg och kör SB/sunt förnuft metoden plus motion och känner att jag skarkt behöver stöd av er.

Nån som känner likadant??

• Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg
  • tvillingsjäl

ja vi åker imorrn!! Tidigt!!! Men det ska bli såå kul!!!

Ha ha ja med tanke på att man ska bära på det i 9 månader så är det väl bara att börja!!

• n0va

Hej =)

Jag är 25år gammal, fick barn för ca 9mån sedan. Jag gick upp nästan 25kg under grav ( inte bara bebis, utan massa annat gott *ler* )

Jag har haft 8kg kvar ( kanske inte låter så mycket, men jag är ganska kort så det syns! ) som jag kämpat med länge, går upp och ner två kg HELA tiden, SÅ irriterande!
    Nu har jag äntligen lyckats gå ner 3kg, så nu har jag fyra kvar!

Cyklar 30min varje morgon, försöker tänka på vad jag äter, jag känner att gör jag FÖR stor grej av det så blir det pannkaka av alltihopp och känns plötsligt väldigt jobbigt!

• Jessie76

Jag har två barn, ena fick jag när jag var 21 och andra vid 23 - underbart! Inte nån planering alls, hade till och med spiral vid andra knådden.
    Jag tror det är bra att inte planera för mycket, då blir det nog lätt att det "knyter sig" och blir ingenting alls.
    Pröva bara sluta med alla medel när ni känner att -"kanske nu" och ta det som det kommer..... Man kan nog aldrig känna sig riktigt redo för att skaffa barn.

Och framför allt: Var inte rädda! Det är inge farligt alls, ett jättebra råd som jag fick var - det är inte du som kommer in i barnets liv, det är barnet som kommer in i ditt och dom är jättebra på att anpassa sig!

Kramiz

• Jessie76

Ska bara tillägga att vi båda vill ha fler barn, och tänker sluta med alla medel efter bröllopet (29/7 -05)
    Vi kanske kan dejta i nåt -med barn forum sen

• tvillingsjäl

Tackar tjejer för dom lugnande orden! Jag tror inte heller på att planera för mycke utan vi åker utomlands i Maj å då tänker vi sluta skydda oss iaf..sen får man se hur länge det tar! Jag har redan slutat med p-piller sen tidigare för att jag inte mådde så bra...mår mycke bättre utan!!! Då kanske det går lite lättare oxå närman redan vant av kroppen?

• sweet saint

tycker att dettta blir roligare och roligare..
    vi ska gifta oss antingen den 29/7 eller den 5/8.. så vi ligger lika med bröllopsplaneringen.. sen ska jag sluta med mina p-piller i maj så att kroppen hinner återhämta sig från hormon omställningen.. vill bli gravid efter vi gift oss.. Vill kunna festa till det lite på den stora dagen och det kan man ju inte göra om man är gravid....
    Det blir ju jättekul att följa!!!!

• Jessie76

Yepp!

Nu slutar jag snart för dagen och det SPÖ regnar ute! Fy tusan... Jaja, det får gå.

Regn och det är snart 1:a advent... Inget man e van vid här uppe

• sweet saint

Jag vet.. hur tråkigt som helst!!!!
    Fast vi är ju vana tyvärr här i södra sverige.. Hur trist som helst att ha grå vintrar!!! Det blir som en enda lång novembermånad..

• Next

Är det någon här från Skåne: Träffas och sporra varandra? Kanske ta promenader ihop?

• sweet saint

NEXT:
    Hur går det för dig??

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg