• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Snart så....

Jaha det förklarar en hel del. Blev lite svettid där ett tag.

• Bröllopstokiig

Snartis, din mamma har ju redan köpt en tigerfilt till dig och bebisen,det har inte min mamma gjort... hon har inte köpt ngt alls än

• Snart så....

Näää det är iofs sant. Eftersom hon ska få 2 barnbarn på kort tid så kommer hon handla massor :)
    Har sett små klädhögar hemma hos dem bla en jättesöt jeansklänning.

Oj nu måste jag bege mig
    Kram

• mugglesfan

Aaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh - ikapp! Tog nog bara 1h...

Gött att ni fixade 12000-gränsen - bra jobbat!

Välkommen honungsjohanna! Kul med nytt folk! "Pimmel", det hade jag ingen aning om (pratar annars tyska när jag är nere på mina tjänsteresor).

Jag tror förresten att jag var med från början, i juli när första tråden startades. Men jag var nog inte så aktiv i början men jag tror faktiskt att jag läst ändå från början...

Nenne: jag har lyckats glömma vilken sida du la ut dina bilder på och att försöka hitta den... suck. Kan du skicka en bild du vill ha i albumet till mugglesfan@hotmail.com?

koko: har svarat på ditt mejl

Mindre: du får väl fortsätta kalla dig Mindre och så får du Minst och Mikro sedan!

Vänner-fan: jag har absolut tänkt gå profylaxkurs! Jag tror på det faktiskt. Och mitt sätt att klara av förlossningen blir nog att förbereda mig så mkt som möjligt.
    Min mamma har också migrän och hade det innan hon fick mig - men under graviditeten hade hon ingen migrän. Lustigt att det funkar så.

Jag gillar inte heller musikaler för jag tycker att handlingen stannar upp och blir seg när de ska sjunga stup i kvarten.

Page: kul att du saknade mig Jag har haft möten hela tisdagen och onsdagen. Imorgon jobbar jag till lunch - sedan TRYSIL, here I come!!!

start sept: ge inte upp - det kommer att funka för dig med så småningom! Förstår om det känns tungt att din man tycker du är fixerad men försök ösa ur dig här istället och "spara" honom...

• sweetstreet

Heeej Muggles!!!!! :)

KUL att du är inne på tråden!!!!
    Å vad jag blir avis att du ska iväg och åka skidor....
    Här har det kommit typ en halv cm snö inatt. Men mest var det nog typ is på trottoarerna när jag gick tilltunnelbanan imorse.

• honungsjohanna

Tack mugglesfan och alla ni andra för det varma välkomnandet.

Jag har svårt att föreställa mig att man i jobbet överhuvudtaget använder ordet Pimmel: Guten Tag Herr Frindt. Lange nicht gesehen. Wie geht's Ihnen? Und wie geht's Ihrem Pimmel?

• honungsjohanna

Fast jag har lärt min man att fråga - Hur mår din snopp? på svenska. Det är alltid bra att kunna i fall man skulle träffa på några snälla svenskar! Nu ska jag sluta prata om snoppar...

• sweetstreet

HAha!!!! Det låter som en urbra svnsk fras att kunna tycker jag!!! :D

• sweetstreet

Honungsjohanna, hur länge har ni försökt att få barn?

• honungsjohanna

vi försöker inte aktivt att bli gravida, men vi skyddar oss sedan september 2006 inte längre. Vi tänker båda två som så att det som sker det sker. Vår strategi är att om vi inte "försöker" så känns det mindre stressigt om det inte skulle bli något.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???