• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • honungsjohanna

Och du?
    Hur länge försöker ni?

• honungsjohanna

Nej, hur länge har ni försökt?

• sweetstreet

Vi har försökt aktivt sedan augisti förra året! Men vi slutade skydda oss redan i mars förra året. Men ännu inget resultat. Så jag har verkligen pendlat mycket mellan hopp och avgrund under dessa månader. Detta trots att jag vet att det för många par tar mycket längre tid än ett halvår eller så.

Och jag räknar nog nästan bara de månader vi verklgien aktivt försökt pricka in ÄL.

• sweetstreet

Men just denna månad har jag kommit in i en ny period när jag faktiskt inte känner mig lika fixerad som jag var innan jul.
    Kanske är det övergående, men just nu måste jag säga att det är rätt skönt.

Ett tag tänkte jag att jag skulle bli kollrig av att tänka så mycket på det hela tiden. :)

• honungsjohanna

Ja, det kan ta flera år innan det lyckas. Jag tror att jag skulle bli helt tokig efter ett tag om jag var tvungen att gå igenom den väntan, sorg och stress som det faktiskt innebär varje månad i väntan på mensen eller icke-mensen. Jag beundrar de som inte ger upp!

En sak har jag länge undrat över: Är din man svensk eller amerikan?

• sweetstreet

Han är svensk. Vi flyttade hit tillsammans för att jobba några år. :)

Din man är tysk har jag förstått. Träffades ni i Tyskland eller i Sverige?

• sweetstreet

Jag tror dessutom att min "stress" beror lite på att jag inte är superung och har hur många år som helst på mig.
    Inte för att jag är gammal heller men som sagt det är säkert annorlunda om man är typ 25-30 när man börjar försöka.

• honungsjohanna

Vi träffades här i Berlin på en bar. Han jobbar med inredningsdesign och rumsgestaltning och höll på att bygga om baren när jag kom instörtandes och skulle hjälpa till med att slipa, måla osv. Vi fattade genast tycke för varandra, men vi var båda upptagna på annat håll. Det tog hela fyra år innan vi blev ett par och förra året i oktober gifte vi oss.

• honungsjohanna

Jag måste erkänna att jag lyckligtvis inte känner mig så stressad, eftersom jag redan har två barn (17 och 15). Vi trodde tills nyligen att vi inte ville ha barn alls, och såg fram emot mina framtida barnbarn. Ödet ville annorlunda och jag var gravid i nov. förra året. Då märkte vi hur varmt, mjukt och vackert underbart det ändå är! Ja, och på den vägen är det.

• honungsjohanna

Planerar ni att flytta hem till Sverige när det blir dags att föda? Jag utgår naturligtvis ifrån att det kommer att funka för er!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???