• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

halllååååå!!!!!! har äntligen läst igenom och är ikapp!
    :)

Haha FruLLis du verkar verkligen vara på hugget idag! Bäst man passar sig.... :D

Men måste ändå sticka ut hakan och säga att jag också gillar musikaler!!!!!!!! Jag gillar liksom själva musikstilen. Sådär lite överfrodigt pompös men med lite banal sentimentalitetspopsbeat!!! :D :D :D :D

Däremot är jag ingen operafantast. Har försökt ett par gånger men jag tycker att pratar man banala stories så är väl opera Nummer ett!!!!!! :o
    Jag har aldrig riktigt klarat av att engagera mig i karaktärerna alls just för att jag tycker de är bara fööööör dumma och konstlade i en alltför konstlad historia. Ooooopsssss! Nu lär jag få FruLLan på mig med samuraisvärdet i högsta hugg. men så känner jag verkligen. Däremot kan jag gilla vissa operastycken. Och så gillar jag faktiskt Trollflöjten. Och när vi var på metropolitan här i NY så var det verkligen en kul upplevelse faktiskt! :)
    Men som sagt någon operafantast kommer jag nog aldrig bli.

• sweetstreet

Däremot kan jag sälla mig till gruppen som tycker att en nämnd sångerska är en stor uppblåst idiot!!!!!!!!

• start september

Tack Vänner-fan för omtanke!! Äh, man måste ju får skriva glada inlägg också!!

Jag brukar faktiskt sällan vara riktigt avundsjuk på andra - just av den anledning du nämner. Fast just nu vete katten - det här med viljan att bli gravid är faktiskt inte lik någon annan känsla!

Och vi har bara försökt sedan september!
    Lite larvigt när man tänker på andra här i tråden.

Maken brukar alltid stötta mest så det kändes så hårt att han tyckte att det var jobbigt att jag var fixerad. Har lite dåligt samvete för att jag inte velat börja försöka förrän nu, egentligen hade vi ju kunnat börja för många år sedan. Fast då var det jobb,utbildning, sedan dödsfall i familje - hur mycket som helst som krävde uppmärksamhet.

Jag känner faktiskt lite små stick i magen, men det är nog mest inbillning. Drömde atr jag var gravid för ett par dagar sen också.

• Snart så....

Har bara varit på Fantomen på Operan när det gäller både opera/musikaler så vet inte så mkt o sånt.
    Däremot kommer jag ALDRIG bli någon balett-fantast, vackert men usch sååå långtråkigt.

• sweetstreet

Jag tror på amning! :)
    Fast absolut inte till vilket pris som helst. I Sverige är det kasnke lite hysteri ibland iallafall bland många BM. Har haft kompisar som inte kunde amma (producerade för lite mjölk) och hon sa att hon kände sig som den sämsta mamman i världen för att alla BM sa att hon "måste försöka". Så satt hon och pumpade mjölk hela dagarna (jag skojar inte!!! Bebben skulle ju äta ofta så det var verkligen pumpa-mata-pumpa-mata hela dagarna) och eftersom hon kände sig usel och hade hromonstormar så satt hon hela tiden och grät.
    Usch! Jag blev t o m arg på henne och röt åt henne att hon fick skärpa sig :(

Jag har aldrig blivit ammad (vad jag vet) men har heller inte direkt varit så sjuk tror jag. Är antagligen ganska normal. Iallafall på den fronten. Andra sidor kasnke inte är lika normala men de kan man kanske inte skylla på mjölkersättningen????? ;)

• Liten med Mindre

Oj, här går jag på lunch och lite skön massage och naprapatbehandling, och så skriver ni en roman till.

Först - jag gillar många musikaler. Sen finns det många riktiga bottennapp. Favoriten alla kategorier är Les Miserables.

Moppy - jag började känna mig bullrig, svullen och få små tjuvnyp i magen bara några dagar efter ÄL. Inte direkt molande, men det nöp till emellanåt.

Dags att jobba. Ligger otroligt efter idag. Kram!

• sweetstreet

september ja visst är det svårt att inte "fixera sig".
    hm!
    men denna månaden har min fokusering faktiskt avtagit. Nu känns det nästan lite mer som om jag har 2gett upp". Inte "aktivt" gett upp alltså, men jag har ramlat tillbaks i det där tänket att "jaja, går det så går det (men det gör det nog inte)".
    Kanske en försvarsmekanism för jag blev ju så förtvivlat deppig i december när tanten kom. Så januari blev liksom en "mellanmånad"??

• sweetstreet

Å Mindre!!!

jag älskar också les miserable!!!!!! :) :) :)

Och så håller jag fortfarande tummarna. kanske kan skylla alla mina felslag på tangentbordet på detta! ;)

• Vänner-fan

JAAA, Les Miserable är ju också fantastiskt bra! Speciellt när de står på barrikaderna nära scenkanten och sjunger allihop. Då fick jag rysningar.
    Med Miss Saigon var det nog mycket att jag inte hade en aning om storyn innan som gjorde den så bra. Visste inte hur den skulle sluta.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???