• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Page

Snart dags för ÄL så jag kommer säkert kunna hålla mig till ämnet!

Hejdå, ha en bra dag alla!

/Musikalälskade slampan

• Snart så....

Frullan, håller helt med dig!!

AM, puhhh vad skönt att höra att späcket försvinner. Man blir ju lite orolig när det bara gått 3 månader och redan gått upp så mkt.

Cicci, efter ha sett den så bestämde jag mig ganska fort att jag inte heller tänker amma länge, kanske 6 mån eller nått.

• BrudSommar2006

Vänner-fan, de pratade inte tyska hela tiden så klart men jag tyckte det var irriterande att de överhuvudtaget hade vissa partier med när man inte kan räkna med att alla i publiken förstår. Vet inte om de har ändrat i uppsättningen, den jag såg var med Peter Jöback, Annelie Rydé mfl.

Jag tänker absolut försöka amma, jag ska verkligen, verkligen försöka. Men jag tänker köpa hem ett paket mjölkersättning bara utifall att. Kommer jag hem från BB, sitter där och grinar mitt i natten för att jag är så himla trött och det gör svinont och jag inte vet hur jag ska överleva då finns det risk att paketet åker fram, vad BM än säger.

Sedan vore det ju skönt att kunna bestämma att efter sex månader lägger jag av men det kanske inte är så lätt när man väl har börjat att bestämma exakt när man ska sluta. Men ambitionen kan man ju ha och förhoppningsvis löser det sig väl.

• A.M.

När jag väntade min son för tio år sedan (!) tänkte jag att jag skulle sluta amma efter 6 månader (tyckte det verkade knäppt att fortsätta längre). Men när han väl var sex månader så var han ju fortfarande sååå liten i mina ögon så vi fortsatte ett tag. Slutade när han var på dagen 10 månader. Precis lagom tyckte både han och jag. Vet inte om det beror på amningen men han är aldrig sjuk (kanske en liten förkylning vartannat år).

Heja amning - men bara så länge det känns ok för båda (har hört om 4-åringar som bett sina mammor att få sluta amma ... LÄSKIGT)

• BrudSommar2006

Upp till ett år med amning känns väl överkomligt men jag kommer att ha ambitionen att försöka sluta mycket tidigare om det går, gärna vid sex månader. Jag såg inte programmet ni pratar om men det var nog tur det, jag tycker sånt där är läskigt.

• nu är jag fruL

jag såg inte heller programmet. men jag har sett något liknande tidigare. med en 9 åring som ammade
    Var går egentligen gränsen för incest?

Var det i morgon du skulle till BM cicci? Jag trodde faktiskt att det var idag på eftermiddagen... men jag är ju lagom förvirrad.

Ät ordentligt ikväll

• Moppy

Mindre, hur långt efter ÄL började du känna molvärk?

• nu är jag fruL

usch
    jag har precis fått en grym huvudvärk, och jag har två stora rapporter att skriva klart
    suck

• Vänner-fan

Gällande amning så har jag väl ambitionen att helamma 4-6 månader och sen trappa ner gradvis. Men det är väl inte helt lätt att bestämma själv när man ska sluta helt alla gånger. Jag har sett en bebis tydligt vända bort huvudet för att förklara att han ville sluta helt fast mamman ville delvis fortsätta (bebben var 7 mån) och en annan som bara skriker och skriker och inte fattar att vanlig mat är just mat utan vill bli ammad och han är väl också 7 mån nu och hans mamma vill sluta.

Jag tycker det verkar väldigt praktiskt med amning och bävar lite för att laga all denna mat varje dag sen. Som jag redan skrivit är det INTE min starka sida. Sen är jag inställd på att det inte är säkert att jag kommer kunna amma ändå, vet flera som fått lägga ner det för att det inte funkat.

Själv blev jag bara ammad en månad och hade inte inte min första sjukdag förrän jag var 8 år. Men har blivit desto mer sjuk på senare år, så jag tror det är nyttigt att få lite förkylningar och så i ung ålder, men det är ju pga mitt eget facit. Inget som jag vet stämmer.

• Snart så....

usch vad trött jag blev huxflux *gäääääsp*

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???