• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Vänner-fan

Muggles,
    Kul att du hann titta in för ett inlägg!
    Jag tycker det är lite konstigt att de inte kan hitta lite bättre mediciner mot migrän när de har kunskapen om att den förändras vid graviditet. Borde ju finnas några tabletter med typ graviditetshormoner man skulle kunna ta eller nåt.

Honungsjohanna, hade du alltså oturen att få missfall efter november?

Nu ska jag gå och börja grädda pannkakor! För nu har vi både smör och mjölk hemma. Härligt att man får en massa inspiration av att hänga här. Det ligger torkade aprikoser och rostade pumpafrön vid min plats på jobbet tack vare er (Mindre) också. Det enda jag inte gillar som jag märkt är att jag säger fan ibland, vilket jag aldrig gjorde annars och det vet jag att jag gör för att jag läser det här. Inte bra. Det har sluppit ur min mun vid tillfällen då jag verkligen velat ta tillbaka det för jag har hört hur illa det låter. Nåja, mindre bekymmer...

Efter pannkakorna blir det friidrott (Euro-jump). KUL att titta på!

• honungsjohanna

Ja muggles-fan, ett tidigt sådant. Fast det var ändå jätte jobbigt att komma över.

• honungsjohanna

Där blev det fel. Förlåt! Inlägget var naturligtvis riktat till vänner-fan!!!

• Eden-06

Ojojo - nu var det en evighet sedan jag var inloggad. Har saknat er tjejer. Hur har ni det? Sista jag läste som plussade var FruLLan. Någon annat nytt? Ja, jag är för lat för att läsa igenom ett par tusen sidor

Här är allt bra. Går in i v 10 nu. Mår lite illa, ingen kräkning, ömma bröst, annars som vanligt.

• sweetstreet

Hejsan Eden! Skoj att du är inne och kollar tråden.
    Inte många plus sedan alla plussade där kring nyår. Så jag tror inte du missat någon???
    Januari var en icke-plussitiv månad för oss här i tråden. Tyvärr :(

Skönt att höra att du mår bra. Hyfsat bra ialalfall om man bortser från lite illamående?

• sweetstreet

honungsjohanna,

Sorry att jag försvann där ett tag men jobbet kallade....

Jättetråkigt med ditt tidiga MF, men det låter ju bra att ni är på banan igen nu, men ändå utan någon stress! :)

OM man nu någonsin lyckas bli gravid inom någon hyfsad framtid så planerar vi inte att åka hem till Sverige för att föda. Vi ahr tänkt stanna här ett par år och jag hoppas ju att vi hinner få barn innan alla de åren gått.... :?

Så det blir isåfall graviditet och förlossning här i USA. Känns kanske på ett sätt lite läskigt eftersom jag inte har en aning om hur allt sådant går till här (typ undersökningar, NUPP etc) men vad jag tror så är det rätt likt Sverige. Förutom att jag tror de har ännu mer avancerade UL etc. Om jag förstått det rätt så har flera här som varit gravida fått göra "3D" (eller vad det nu är) UL och det låter ju rätt coolt!!! :)

Tycker även att det är rätt kul att ens barn om det föds här automatiskt blir amerkiansk medborgare. Om det senare vill hit på semester eller som utbytesstudent så underlättar det nog. Inga visum eller så kommer ju att behövas då! :)

• sweetstreet

Det tråkiga med att vara gravid och få barn här är väl att man är långt från familjen. SÅ de kan ju inte följa det hela på "nära håll" eller så. Lite tråkigt, men så är det.

Och som sagt, än så länge vet jag ju inte ens om vi någonsin kommer lyckas få till det så det är ju bara fantasier allt ändå...! :? :? :?

• sweetstreet

Gissar att du åker hem lite då och då och hälsar på familjen i Sverige? Det är ju lite enklare från Tyskland???

Bor dina barn i Tyskland med dig eller bor de i Sverige? Vet ju inte ens ifall deras pappa är svensk eller tysk förresten. Han kasnke också är tysk???

• Izzie

Oj, det tog en bra stund att läsa igen allt ni skrivit! Men det var roliga grejer att läsa. Jag har suttit och fnissat i omgångar. Ni är bara så sköna!

Har inte sett så många musikaler så det är svårt att uttala sig om det, men jag kan definitivt hålla med alla er andra ang Carola. Hon har aldrig varit någon favorit...

Började oxå kolla på den där läskiga dokumentären om den där 7-åringen som ammades, men slog av Tvn rätt snabbt. Fy fan var äckligt. Hur tänker man som förälder då???

Sweet, det är klart att ni kommer att lyckas! Men hur gör man med föräldraledighet i USA? Upplägget är väl knappast lika förmånligt som i Sverige?

• honungsjohanna

sweetstreet: ja, jag är väl hemma ett par gånger om året och barnen, som har svensk pappa, är ofta här hos mig och min man. Det fungerar bra, eftersom de är så stora nu. Min son fyller 18 i år och vill komma ner och jobba efter gymnasiet.
    Jag antar att det är mycket svårare att åka hem för dig som bor så långt bort!?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???