• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Snart så....

Skärgårdsbruden: har oxå hört det, men grrrr det blir ju bara minus på testerna :(

Tjejer, kan lova att denna väntan när BIM redan varit är mkt VÄRRE än vänta på själva BIM. Hoppas ni förstår vad jag menar??

• sweetstreet

Snart så,

Ja jag vet. Man vill inte testa och testa och testa och sitta o stirra på det där minustecknet och hoppas att det mirakulöst skulle dubbleras och plötsligt bli ett plus!

Så vänta du i några dagar till! Om jag vore du skulle jag vänta en vecka till (om du itne mot förmodan blir jättorålig vilket oftast är fallet... ;) ) innan jag testade. Då borde ju hormonet kommit upp i rätt nivå.

• sweetstreet

eh "otålig" ska det va, inte orålig....

• Snart så....

CicciL: Ja så länge det inte kommer blod men vill ju så gärna få plusset oxå!
    Tänk då skulle vi verkligen cykla ihop när det gäller allt, inkl förlossningsdag hahahah

• sweetstreet

AM,

ja det är nog bra att man pratar igenom med den blivande pappan vad man vill göra efter att man fått reda på nupp-testet. Så att man är överens innan man får informationen. Annars tror jag det KAN bli jobbigt om det visar sig att man vill olika saker?

• sweetstreet

Om jag nu någonsin blir gravid skulle jag också vilja göra nupptest, fast det vet jag inte ens om de gör här i New York???

men, men det är ju att gå händelserna i förväg. Nu väntar jag ju bara på mensen....

• Snart så....

Sweetstreet: Vänta en vecka? Oj får jag ensamrätt till manteln då?? Kommer ju bli ett regelrätt vrak...
    Ärligt talat så vet jag inte om jag kan vänta så länge. Funderar på att testa på onsdag, det är ju ändå 3 dagar senare än sista testet.

• _koko_

Tycker det borde vara alldeles för sent för nidis har ju BIM ju!

*Bäst jag springer på toa och kollar om det har kommit mera blod*

• sweetstreet

Snart så,

HAHAHAHAHA!!!!!! :D
    Jag trodde nog inte att du skulle kunna vänta en vecka!! ;)
    Det var liksom bara ett råd för att slippa stirra sig blind på ett ev minus.... Själv vill man ju gärna vara lite cool sådär, men jag vet hur det känns så tre dagar låter väl ungefär som ett maximum i väntetid?? :)

• A.M.

sweetstreet:
    JA - vi löste det genom att pratapratprata hela dagen efter nupptestet istället för före ... Jag var liksom inställd på att få dåliga siffror så att det inte skulle finnas någon tvekan om att göra fostervattenprov. Istället fick vi jättebra siffror - vilket rörde till det i mitt huvud som är vant att bolla med "worst case scenarios"

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???