• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

Oj AM du hann visst före!

Hoppas förresten verkligen att din lilla bebbe kommer ut snart! Det är ju så mycket trevligt även utanför världen i mage. Du får locka med glögg o pepparkakor och adventsljus!!! :)

• sweetstreet

Snart så,

detta låter ju spännande! Inget blod!!! Hurra!!!!! Hoppas att det fortsätter lysa emd sin frånvaro. Och kasnke ska du testa igen snart????

• A.M.

Snart så.... :
    TROR att det är i v 13-14 - så jag tror också att när man väl blivit gravid är det bra att kontakta en MVC så snart som möjligt så att man hamnar i deras system med tidsbokningar osv - OM man nu vill göra NUPP-test ...

• sweetstreet

Själv har jag inte vågat gå på toa än eftersom jag gissar att jag lider av gamal Cissi-syndromet dvs att det kommer att gå åt åtskilliga meter papper för att kolla om det är något blod där eller inte...

• sweetstreet

Förresten det där med nupp-test o fostervattensprov.
    Diskuterade det med en kompis för länge sedan (hn väntade barn då och hade gjort nupp) och en ska vi kom fram till båda två var att man ju redan INNAN man gör sådana tester måste veta att vad man ska göra ifall beskedet är att fostret kasnke har kromosomavvikelser. Hon sa att många kasnke inte funderar på det utan enbart vill göra testet men sedan om de får negativt besked så får de en jättechock. Jag tror verkligen det är viktigt att tänka igenom hur man skulle ställa sig till ett negativt besked innan man gör testet. Tror det är viktigt för en själv.

• Skärgårdsbruden

Snart så,
    Jag hade mensont innan jag plussade. Trodde verkligen att jag skulle få mens, men maken var säker på att jag var gravid. Frågade barnmorskan jag pratade med idag om det var normalt att ha sån värk och hon sa ett käckt "jahadå!"...

Hoppas, hoppas! *ler*

• A.M.

sweetstreet:
    Precis - den vet inte vad den går miste om när den väljer att ligga och brottas med mina revben ... Trots att bebins pappa försöker locka ut den mest hela tiden genom att viska om alla roliga saker de ska göra när den kommer ut ...

• Snart så....

Sweetstreet: Jo men vet inte hur ofta jag orkar testa och få ett -
    Redan nu har jag ju gått några dagar över BIM tiden så som jag skrivit tidigare kanske jag är en låghormonare.

Både jag och min m2b vill ta nupptestet. Fast först måste man ju bli gravid.

• A.M.

sweetstreet :
    Precis igen - till ditt andra inlägg. Man ska verklige fundera innan nupp-testet på vad man ska göra med informationen ... Och gärna vara överens om hur man går vidare. Mannen blev helt lugn efter vårt nupp-test, medan jag fortfarande funderade på fostervattensprov, fast jag egentligen inte vågade för att jag var rädd för missfall ...

• Bröllopstokiig

Snart så...
    Har det inte kommit blod än så ska du inte oroa dig! Jag ringde ju BM och Gyn förra gången (innan jag började blöda) och då sa det att det är vanligt både före och efter BIM, eftersom livmodern växer från dag 1 då ägget har fäst i livmoderväggen.
    Jag hade inte mensont, det bara kändes varmt där nere så jag trodde att mensen var på väg, men den kom inte heller på mig.
    Idag har jag fått beigaktiga flytningar med; och vi cyklar ju på samma cykel, så det kanske är positivt i allafall...

A.M. Det bli nog mammamia nära och bra!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???