• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Bröllopstokiig

Oj vilken tid det tog för lilla mig att läsa i kapp. Tack alla för grattis igen, jag är jätte glad som ni förstår och fortfarande förvånad eftersom jag inte alls har trott att det skulle ta denna gången!

A.M. Funderar på MamaMia för att det är närmare mitt hem. Sen har jag blivit rekommenderad BM i Gamla Stan. Vet inte vilka jag ska ta, men det lutar åt MamaMia.
    Vad är det för blodprov du sa att Brudsommar skulle ta?

MOPPY gumman, nääääää vad tråkigt. Men som vi sagt innan, hoppet är det sista som överger en.

FulLan, Kör dubbel dos Rosenrot. Skit i instruktionerna, det gjorde jag. Man blir lite speedad men det är det värt. Särskillt nu när du har en vecka kvar till ÄL. Ta den sista dosen samma dag du har fått stegring på testet. Likaså Bisolvon.

Ta det även lugnt med alkohol denna veckan, så ni är fräscha rakt igenom... vet att det är skit trist, men det kan vara värt att testa!

• Storasystern

Moppy, vad tusan håller din gyn på med? Det verkar helknasigt. Jag skulle vara helt galen om de gjorde så!!!

Cicci, tack för infon; det är alså rosenrot och bisolvon som gäller... Kanske ska försöka få tag på extrafolsyra också... Någon som vet vad folsyra heter på Japanska??? :(

Jag sitter här och avundas er som åtminstone kan jobba på barnalstrandet. Jag missar ju nästa chans eftersom jag och Maken har ett halvt jordklot emellan oss. Skit-trist. Och så har jag en 40-dagars-cykel också, så det innebär ännu färre chanser...
    Jag lånar lite mantel om det är OK??? :( :( :(

• Jessie76

Fan va sjukt! Stå på dig med provet BrudSommar!
    Moppy oxå - risigt nog att man är ledsen att man får mens å grejjer och blir besviken, men jag kan för mitt liv inte sätta mig in i hur ni mår just nu Lider verkligen med dig/er och hoppas att dom har fel (igen ) ändå.
    Får man verkligen behandla folk hursomhelst?! Vad fan man skulle vilja nita nån om dom gjorde sådär!!

• BrudSommar2006

CicciL - vill du göra NUPP-test så börja i tid. Efter vecka 13 eller 14 så är det för sent och blodprovet ska tas 5 dagar innan. Och innan dess ska man ha fått tid hos läkaren som ska skicka remiss. Fast det är bara om man fyllt 35 som man automatiskt blir erbjuden det, annars får man säga till själv. Hoppas du har bättre tur än jag!

• Storasystern

A.M., hur går det för dig egentligen? Är det inte dags snart?? :)

• mugglesfan

Självklart - här finns gott om plats under manteln! Kryp in bara...

Moppy: uj, vad ledsamt! Och alla som blev så glada när vi trodde de hade mätt fel...
    Gud vad skönt när du äntligen får veta vad 17 som har hänt! Kolla det där med ev skrapning också när du ändå är i kontakt med dem. Bara utifall att...

• mugglesfan

_koko_: ingen chans att det är nidis? vad fasen, du hade ju svagt plus..? ngt hormon måste det väl ha varit som gav utslag? testa med morgonurin istället?

Jag fick ju spy ur mig här imorse så nu mår jag bättre (kanske får steppa ut från manteln så andra får plats)

• mugglesfan

BrudSommar: var det inte din BM som hade problem med att räkna, som inte fick in din cykel i sin räknesticka el vad det var? Hur inkompetenta är de egentligen? När de inte ens lyssnar på dig och ditt läkarintyg - argh, man blir ju förbannad när man hör det! Ibland är man så maktlös när det gäller hela vårdapparaten...

• BrudSommar2006

Mugglesfan - jodå visst var det hon. Men jag insåg inte då att det skulle få så stor betydelse och hon är ju ändå rätt trevlig. Jag har tänkt att det är bra att det ligger nära och jag kan ta bilen dit och parkera direkt utanför jämfört med att välja något ställe inne i stan.

• sweetstreet

Å Moppy!!

Varmaste styrkekramarna skickar jag dig nu!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???