• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Bröllopstokiig

koko, man kan blöda lite grann när mensen igentligen skulle komma. Jag fick mens, fast mera rostfärgat min förra grav när mensen skulle kommit, på den dagen. Men det varade inte så länge kanske bara 2 dagar...

• Snart så....

Nej nu är bara en dag lång tid så 3 dagar är en EVIIIGHEEET för mig just nu.

• Liten med Mindre

Storasystern,

vet inte vad folsyra heter på japanska. Folic acid på engelska om det kan hjälpa. Eller hitta något komplett B-vitamintillskott, så borde folsyra ingå.

Verkligen en upp och ner dag idag. Ska nog knata hem nu medan det står neutralt. Ta hand om den "skadade" maken istället. Tur att det inte var något "vitalt" han satte kniven i. :D

• _koko_

*tillbaka från toa*

Hmmm.... Inte en droppe blod! Shit vad jag blir snurrig i huvudet nu... Uuuuääähhhh, vill PLUSSA!!!

• Liten med Mindre

Mer om folsyra:

Folic acid and folate (the anion form) are forms of a water-soluble B vitamin. These occur naturally in food and can also be taken as supplements. Folate gets its name from the Latin word folium, leaf.

Folate in foods

Leaf vegetables such as spinach and turnip greens, dried beans and peas, fortified cereal products, sun flower seeds and some other fruits and vegetables are rich sources of folate. Some breakfast cereals (ready-to-eat and others) are fortified with 25 percent or 100 percent of the recommended dietary allowance (RDA) for folic acid.

• A.M.

_koko_:
    tror vi inte att det kan ha varit en liten nid-blödning i alla fall? Om det redan slutat? Konstigt annars!

• pirr!

Nu är det ju mycket spännande läsning i tråden!!
    Stort lycka till ni som väntar och går över!!!
    Jag har kommit över min ICKE efterlängtade mens som kom (5 dagar sent!!)och redan börjat ladda för nästa ÄL. Är dock förvirrad nu då jag läst på lite och hört att det är ÄL som kan bli sen (och därmed även mensen)och då betyder ju det att man kan ha missat ÄL under tiden man väntat på BIM..
    Öh, superförvirrad! Hoppas någon hängde med i resonemanget!!

• _koko_

Men på dag 31?? Näää, det verkar alldeles för konstigt... VAR ÄR DEN DÄR JÄ*LA LAMPAN PÅ MAGEN NU?????????

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???