• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • _koko_

Hahaha, tja, kryp då! Det kan du väl bjuda grannarna på? :D
    Förstår att det räcker nu... :)

• lollan79

jag längtar tills jag börjar kolla min Äl med mina super duper dyra ÄL test (köpte CB digitala). Tror jag ska börja testa i slutet av veckan...och om jag får ett utslag på testet hoppas jag till gud att min sambo e hemma! Annars...!!!!!!! :)

är det nån här som använder cbdigitala?? funkar dom bra?

• becciz

Hej på er alla hoppfulla.
    Jag måste bara gratulera CicciL så mycket vi pratade ju en del på vår månad,då vi båda gifte oss den 19 Augusti.
    Grattis och lycka till jag har ju läst att ni har kämpat tappert.

Själv försöker jag ge lite stöd åt min bästa vän som är i början av sin graviditet. Hon mår otroligt illa och det är inte så kul för vi jobbar i kök. alla dofter får henne att se grön ut i ansiktet. sen fick hon missfall förra gången så nu är hon livrädd.

Ha det så bra alla och kämpa på

• lollan79

Lessen:

Låt din man smälta det...han kanske e chokad?!

hoppas det löser sig

• Lessen

Tack alla för era synpunkter. Det känns skönt att bara fått lätta sig för någon. _koko_ Vi hade inte pratat om detta, kanske vi borde gjort det. Men sen finns alltid risken att bli gravid, preventivmedel är inte 100%, vilket nu har hänt. Det känns nu fel för mig att göra en abort bara för att vi ska kunna fortsätta ett liv tillsammans, risken är då att jag i slutändan blir bitter och känner att aborten var mer eller mindre påtvingad.

Jag ska inte störa er mer på den här tråden, det kändes bara som att ni var snälla och verklighetsförankrade människor.

• Jessie76

Oj vad jobbig situation Lessen
    Jag har en vän som suttit i samma situation, men dom var inte på väg att gifta sig - hon gjorde abort för att annars skulle han lämnat henne. Jag tycker (ursäkta om jag låter hård nu) att det är jä*ligt dålig stil att sätta ett sånt ultimatum. Förmodligen blir dom rädda och säger vad som helst för att "problemet" ska försvinna - eller? Jag tycker ändå att det är dåligt.
    Tänk noga igenom ditt beslut - du har bara ett liv och varför ska du leva det livet för någon annan? Om du vill ha barn, låt honom få veta det ordentligt tycker jag.
    Jag lider med dig och skickar all styrka jag kan, och massa *kraaaaaaamar* till dig
    Och känn inte att du inte är välkommen här, för det är du Prata på du bara.

• Jessie76

Hmm... Är det nåt bra att läsa på Familjeliv eller?
    Kanske man skulle kolla......

• sweetstreet

lessen

Tycker absolut att du ska låta det gå lite längre tid så att din blivande man kan låta denna nyhet smälta lite. Jag förstår verkligen att han kanske blev chockad över detta med graviditeten eftersom det ju verkar som om han varit öppen med att han inte vill ha fler barn. Gissar att han då aäkert trodde att du inte heller ville det eftersom ni ändå bestämde att gifta er.
    Jag hoppas iallafall att ni tillsammans kna komma fram till ett beslut som inte behöver innebära att ni måste gå skilda vägar. Du får helt enkelt tala om för honom att nu när du är gravid så är situationen förändrad för din del vad gäller detta med att bli förälder och att du hoppas att han kan vara en del av detta han också trots allt. Han kommer ju oavsett hur ni bestämmer att göra med giftermålet, att vara en del av ditt och ert barns liv eftersom han faktiskt är pappan, så frågan är väl på vilket sätt han vill detta. Och om han nu verkligen älskar dig och ville gifta sig med dig och dela ditt liv hoppas jag att han vill detta även tillsammans med ert gemensamma barn.

Vad du än bestämmer dig för så tänk och känn efter noga! Ett beslut om ev abort är ju faktiskt helt oåterkalleligt så om du bestämmer dig för detta alternativ måste du verkligen ha gjort det utifrån att du SJÄLV inte vill ha barn. Bygg inte ett sådant beslut på om han vill eller inte vill. Detta skulle kunna resultera i att du ångrar dig bittert i framtiden.

Stort LYCKA TILL nu och jag skickar styrkekramar till dig!

Och självklart får du berätta vidare i vår tråd hur det går för dig framåt!

KRAAAAM!!!

• sweetstreet

Ja A.M!

Håller med Koko!
    Ut med dig och vagga runt lite så att bebben blir sjösjuk och vill komma ut!!!!! :) :) :)

• mugglesfan

Lessen: jag håller med de kloka inläggen ovan och känn dig inte utesluten i denna tråden!
    Ibland är det nyttigt att få perspektiv och inse att det finns många olika problem - inte bara att bli gravid.

_koko_: låter inte som vanlig mens det du har...

Just nu försöker jag räkna ut när min BIM eg är. Fick mens 16/10 och hade sammanlagt 12 dgrs blödning. Borde om man räknar på min normala cykel haft ÄL ca 30/10 men aladåben kom först den 8/11 så jag tror att jag hade ÄL den helgen (10-11/11).
    Hur många dagars cykel ska jag räkna med?
    OM jag nu hade ÄL förra helgen - innebär det att min BIM är först nästa helg (runt 18/11)??? Jag fattar ingenting längre

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???