Hej alla,
Jag är även en av dessa som följt denna tråd i det tysta och blivit både ledsen och glad för er skull. Ni verkar stödja varandra så mycket, så jag kände att nu var jag tvungen att gå in och söka tröst.
Jag plusade i lördags, och berättade det för mn blivande man, som visade sig inte alls vilja ha barn. Så nu står jag är, gravid, med en beräknad anskomst fyra dagar efter det tänkta bröllopet, med en blivande som absolut inte vill ha barn. Till saken hör att han är 10 år äldre än mig, och jag är gamal nog, 37 år. Han har två barn sedan tidigare förhållande, jag har inga. Det här var absolut inget planerat, jag har tidigare aldrig trott att jag skulle vilj ha barn, men nu när jag vet att jag plusat på testet, så känns det helt fel att göra en abort, jag vill ha det här barnet. Men det känns samtidigt enormt jobbigt, jag kommer att mista den man jag älskar, men samtidigt kommer jag att behålla en bit av honom, om allt går bra vill säga.
Jag har ju inte samma problem som er som har svårt att bli med barn, men jag kände att jag behövde gnälla av mig lite, och det känns lite som om jag lärt känna er när jag läst denna tråd. Jag önskar er alla lycka till i försöken att få barn, och vad ni än gör håll fast i de män som stöttar er och vill ha barn tillsammans med er.