• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • nenne78

fattar inte att de kan göra så fel! Förstår de inte hur det ställer tilld et för oss??? Hoppas att du får ett postitivt svar MOppy!!!! *kramar alla fingrar i en konstig vinkel*

• mugglesfan

Jag nämnde för maken att han får vara försiktig med sätesvärmaren på passagerarsidan i vår bil för den är som en blåslampa (den på förarsidan blir inte lika varm) så att inte våra simmare blir kokta. Hans svar var att han inte tänker bli hysterisk och leva på ett annat sätt bara för att vi försöker. Jag tror inte jag riktigt får med mig honom på tvångssex och grejer

• mugglesfan

Nu är jag säkert äckelförnuftig men jag tror det är pga sådana här misstag som de inte vill att man gör VUL för tidigt - det är antagligen lätt att det blir fel när det inte har gått så många veckor..
    Men iaf borde han ha varit mindre slarvig!

• nu är jag fruL

hejsan tjejer
    det är skönt att se att min depressionsmantel INTE är oanvänd och blir maläten. Nej den är så bra att ha så att det är snällt av er att ni tar hand om den. Vem vet det kan ju vara så att jag vill ha tillbaka den om så där "hmmm räknar efter " tre veckor
    och då är det ju bra att deppmanteln är redo...

Usch jag förstår verkligen hur ni kä¨nner er tjejer. Tyvvär så kan jag inte säga så mcyket för att hjälpa, för tyvvär så var det inte så mycket asom hjälpte mig...

förutom hästar och sprit och trevligt sällskap. Det är tre mycket bra grejer mot deppighet.
    MEN sjvälklart hoppas jag att er deppihet skall g¨å över snart gärmna åt ett positivt håll.
    Om inte, gnäll på!!!!!!!

moppy: hoppsan, det var en vändning som hette duga. usch att behöva deppa enr sig så¨för att läkaren gör fel. Fy faaaaaaaaaaaaan.

annars så har jag ont i äggisarna... ska jag börja nojja över var det kan betyda att det kommer så tidigt... eller ska jag vara tyst

• Snart så....

Mugglesfan: Va? Har du? Måste iallafall få låna en hörna?

• Skärgårdsbruden

Hej tjejer,

Nu har jag ägnat säkert en timme åt att läsa ikapp från i torsdags. Ni är då flitiga, måste jag säga! Och mycket har hänt!

Moppy - blev så ledsen för din skull när jag läste om ditt VUL, men nu på slutet tog det sig ju! Jag håller också tummar och tår för dig! Hur är det egentligen med VUL? Görs det på alla eller bara på vissa och när i så fall?

Cissi - GRATTIS!!!!!!!!!!!! Det visste jag väl! Kände verkligen på mig att du var gravid! Såååå roligt!

Håller tummarna för er andra BIMare, tror också att vissa av er testat för tidigt, det är ju lätt hänt... Det gjorde jag med, men sen blev det ett starkt plus ändå! :) Kan säga att mitt också var jäääääättesvagt i början och först på tredje testet blev det starkt (visst ver det någon av er som fått ett jäääättesvagt plus, som en skugga där plusstrecket skulle vara?)

FruL - roligt att du är gladare igen! Håller tummarna för din nästa ÄL!

Idag har jag ringt till BM och sagt just som du undrade över Cissi - Hej, jag är gravid. Vad gör jag nu? Fick tid för inskrivning den 13/12. Hjälp vad lång till dess! Känns som om allting tar lång tid, först vill man veta om man är gravid, sen om barnet växer, sen om det rör sig etc. etc, Verkar som om tålamod är nyckelordet och det är inte min starka sida direkt...

Förresten får ni gärna hålla tummarna för mig ändå, fast jag blivit gravid. är nämligen superstressad på jobbet, så mkt att min kompis (som är en av få som vet) beordrat mig att stanna hemma den här veckan oh vila :( Har sån stressmage och hjärtklappning. Är nog inte bra för bebis...

P.S. Koko - när du reviderar din lista kan du lägga mig på gravid med...

• sweetstreet

Men HALLÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)
    Här surfar man in som vanligt en alldeles regnig måndagmorgon (ja, här regnar det) och läser lugnt på tråden. och så.... BAM! Cissi!!!!!!!!!!!!! Vilken OTROLIGT HÄRLIG KÄNSLA!!!!!! SUUUUUPERGRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jag är verkligen så himla glad för din skull! Fick ockås tårar i ögonvrån när jag läste!:)

Och Moppy!
    Herregud! Vda håller de på med?!?!??!?!?!!?? Nu hoppas jag som tusan att allt går vägen för dig! Tur at du gick för en second opinion!!

Själv väntar jag in röda faran och det känns j-gt deppigt. Usch! Hoppades ju att denna gången skulle det gå.

Men det känns jättekul att ni verkligen fått till det Cissi o Moppy! Ja Moppy jag tror nämligen att det är plus för dig med!!!! Jag håller med FuLLan att det känns roligt och inte alls avundsjukt när det är "gamla kämpar" som plussar!

• _koko_

Skärgårdsbruden - vad knäppt, jag hade ju för mig att du plussat, men när det inte stod så på listan tänkte jag att jag nog mindes fel... Jag kanske tror att min lista uppdaterar sig själv??? :D
    Datum för plus och var det första försöket?

Jag skrev om mitt suddiga streck i helgen, men jag tror att det kom efter att de 5 minutrarna redan passerat (mirre-test), så jag tänker inte tro något om det. Tog visserligen ett till likadant test senare på dan som inte visade någonting alls (inte ens efter 20 minuter), så NÅT gav ju utslag där på morgonen, men det var säkert något annat.

• Skärgårdsbruden

Koko - vad trist! När är/var BIM?

Gjorde positivt test i torsdags 9/11 och det var första försöket. Så Cicci, du och jag borde nog ha beräknad ankomst ungefär samtidigt...

• BrudSommar2006

Jag blir så arg. Det känns som om både BM, doktorn och personalen på KS är helt hopplösa och ska sabba med flit. Jag har så gärna velat göra ett NUPP-test eftersom jag ogärna gör ett fostervattensprov. Men eftersom BM har skrivit in ett beräknat datum som är en vecka längre än vad det är så skriver läkaren det i remissen fast jag försökte förklara. Det spelar ingen roll sade hon. Fast nu visar det sig att det spelar roll för nu ringer de från KS och vill att jag ska komma in snabbt på återbudstid nu på onsdag eftersom det är så sent att få det gjort. Och så får jag inte göra första delen av testet som är blodprovet eftersom det hinner vi inte nu snäste de åt mig. Men det är ju inte för sent, jag har hela nästa vecka också på mig men de lyssnar inte, fast jag har datum från VUL som säger så. Dessutom så ringde jag så fort jag visste att jag var gravid för att få läkartid till remiss men de ville inte ge mig någon tidigare tid så det är inte mitt fel att remissen är sen heller. Funderar på att byta BM och praktik , jag tycker ingen av dem inger något förtroende och inte på KS heller, suck. Fast det hjälper ju inte nu, det hinner jag ju inte innan NUPP-tester är för sent hur som helst. Alla är klantskallar känns det som, man får inget stöd och hjälp från någon.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???