• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Skärgårdsbruden

Hur har du gjort, BrudSommar?

• BrudSommar2006

Skärgårdsbruden - jag hade antagligen bara rättat mig efter de vanliga procedurerna eftersom jag är lite mesig och knappt törs kräva saker (usch, bättring, bättring) men nu blev jag inlagt med dropp ett par dagar i början av vecka 7 och fick göra ett VUL i samband med det så jag behövde inte fundera, det löste sig med automatik liksom. Men vill man så ska det ju bara vara att beställa tid hos sin vanliga gynekolog för att få göra ett VUL, t ex om man mår dåligt och vill ha tabletter utskrivna innan man har första tiden hos BM. Vill man bara ha tabletter kan man ju gå till sin vanliga läkare, det var så jag lyckades hamna på Danderyd ett par dagar. Fast det var rätt skönt egentligen, som på hotell efter att ha kämpat på hemma själv.

• Skärgårdsbruden

Jag har nog inte riktigt hängt med i allt, BrudSommar. Har du haft komplikationer alltså? Eller varför blev du inlagd? Hur mår du nu?

• Snart så....

Nu slog det mig, nu är ju hela min cykel rubbad. Ehhh nu måste jag ju tänka om allt och kommer jag få en lång eller kort cykel nästa gång??
    Kommer min ÄL sabbas nu eller vad kommer hända med kroppen?

• Jessie76

Får jag fråga en liten fråga till dig Moppy? Du behöver inte svara för jag förstår om du är deppig och inte vill prata just nu. När du gjorde VUL - vilken vecka? Finns verkligen inget hopp för dig den här gången? Förstår om det är jobbigt som sagt, men jag är obotlig optimist, och vill inte riktigt ge upp för dig ännu.....

Jag ska testa igen för det känns som att jag borde. Vet inte när jag ska bara, och om jag ska gå till MVC å testa eller om jag ska lägga ner 100 spänn ytterligare i "onödan".... *klia i huvvet klia kliaaaaaaaaa*

FruLlan - förlåt men du är störd helt klart
    Är du i Vickans håla eller din egen? (nenne vad har vi sagt om att associera allt man säger tills snusk?=!??!?! )
    När kan du överföra din sjuka energi till din husband?

Nu ska jag till tandis med mina telningar och hoppas på inga hål - som vanligt (men NENNE!!!! Vi pratar om tandläkarn! ).

• Jessie76

Ja Snart så... Om nu din cykel är rubbad - häng på våran där får du plats och ALLA är rubbade..... ......eller hur var det nu......

• nu är jag fruL

näe jessie alla är inte rubade
    mindre är bakom

• Magda78

Hej hopp!
    Här kommer ett litet inflik ang. VUL! Det verkar olika mellan landstingen, vad som gäller. Där jag bor (västra götaland) får alla förstföderskor göra ett i ca v 12. Vet egentligen inte anledningen förutom att kanske lugna oss hysteriska första-gångs-gravida . De mätte bebisen för att se att längden stämmer överens med hur långt man är gången och för att se hjärtat slå = den lever. Sen skickade läkaren en remiss till det "riktiga" ultraljudet någon gång i v16-20. Många verkar gå till privata gyn för att få ett VUL ännu tidigare men med risk att bli skrämda eftersom de inte alltid ser något så tidigt. Jag hade jättehöga förväntningar på mitt VUL och blev förstås ganska besviken när man knappt såg nåt, men såklart skönt att få veta att den lille lever.

Kram

• Skärgårdsbruden

Tack, Magda. Runt v.12 låter rimligt, för det är så låååångt till ultraljudet!

• nu är jag fruL

jag var precis på toa och upptäckte en vitaktig blaffa i brallan
    ÄL är på g med stora steg!!!!
    Som svar på din fråga jessie så är jag hemma i stockhom i kväll och ska vrålknulla maken
    i morgon kväll åker jag till vickans håla (sluuuuta nenne) men då kommer maken och hälsar på
    så jag kan få mig en mjölkning i morgon också.
    På torsdag så blir det pippfritt men på fredag, lördag och söndag så ska jag fanimej få stock!!!!!

Jag borde få böj på söndag men man vet ju aldrig. det gäller att köra så att det ryker.

Jessie: BRa testa, NUUUUUUUUUUU!!!!!!!!

snart så: vad menar du med din cykel? pga av missfallet menar du?
    jag tror att när det sker så tidigt så påverkar det inte cykeln nämnvärt. Kör på som ni brukar men ta kanske ett ÄL test något lite innan du brukar. Så tänker jag göra.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???