• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Jessie76

Jag måste klargöra vad jag menade:

Personligen gör det mig inte så mycket om en sådan fråga ställs. Men jag tog kanske i onödan upp det för dom som försökt länge och är jättedeppiga för att det aldrig händer nåt Hade jag försökt seriöst och inte hade några barn sedan tidigare så hade jag definitivt blivit stött och irriterad, det vet jag. OM jag förargat eller gjort någon ledsen, ber jag om ursäkt

• FruSofia

mugglesfan
    Jag lovar, din långa mensblödning har inte gett dig lågt hb Det klarar man av utan att hb påverkas. Jag äter mitt val kvinna och de innehåller ju järn också.

På tal om vitaminer, ni äter väl extra vitaminer, ffa folsyra??

• Jessie76

Svara en oinvigd - äger ni vinterdäck där nere eller hoppas ni på tur om den blir jättehalt? Spännande, för vi använder ju vinterdäck mer än vi använder sommardäck

• sweetstreet

muggles

Jag har ätit järntabletter för flera år sedan. Var blodgivare och då fick man dem när man gav blod. Minns att man kan få problem med magen av järntabletter, men jag tror det finns en sort som heter Hemofer (eller liknande) som ska vara skonsammare mot magen. Testa dem! Eller fråga på Apoteket så kanske de rekommenderar några bra järnpiller!

• Jessie76

Jag har oxå ätit järn, och blev råtrög i magen (duroferon). Bytte då till Erco fer och det var bättre. Har oxå för mig att det är antingen eller med järntabletter.
    Blodpudding och broccoli är bra oxå - yummie

• nu är jag fruL

villa solglimt:
    Fråga på du. Visst är det som jessie skriver att de flesta av oss här inne jobbar som dårar för att få till ett plus och gråter vid minus. MEN vi är alla i olika situationer i livet och om du befinner dig där det inte går med fler barn, ja då är det så. Och klart ska även du få råd och hjälp. Sen att jag skulle vilja ha din fertilitet, ja ...

Jessie:
    Hmmm det låter lite groteskt när du skriver att spermsen bör få en "STOR TUNNEL" att simma i
    Fasiken har man en mus stor som en val mun eller
    ha ha ha

• sweetstreet

Det är aldrig fel med järn.
    Jag har en kompis som har dåligt blodvärde (lågt järn) i perioder och hon blev rekommenderad att äta järntillskott samt järnrik kost. De sa till henne att de flesta kvinnor bör tänka på detta just pga av att vi har mens varje månad och därför kan man få extra lågt blodvärde då. Särskilt om man ligger på "gränsen".

Så järntabletter eller "mitt val kvinna" tror jag är bra!

• sweetstreet

Fast Jessie,
    är inte det där med avslappningen hos BM mer för att det inte ska göra ont?? Alltså det kan göra lite ont om man spänner sig när hon ska försöka komma åt tappen för cellprovet?

• nu är jag fruL

jessie:
    Jo då vi har vinterdäck, men det gör inte att vi kan köra bil i halka för det

Näe faktiskt så måste man säga det att vi stockholmare och säkerligen andra söderut i landet faktiskt inte alls har samma rutin och därav inte alls är lika säkra vinter bilförare. men det är ju inte så konstigt...

Maken är bra som sjutton, men han är ju också mas. Men tyvvär så gillar han också det där med sladdandet. MEN han har efter alla år börjat fatta att han verkligen inte FÅR det när jag är med. Men i början av varje vinter så bara MÅSTE han sladda lite. Män blir visst aldrig vuxna...

ska jag säga

• Liten med Mindre

Jessie76 - vi kör dubbat, liksom många andra. Eller vinterdäck för en del då. Fast idag är det nog många som sitter med sommardäck och slirar.

Skönt att ha dubbar när vi ska till Dalarna i helgen. Hoppas att de hinner röja vägarna. :)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???