• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • ljuvlig

Nämen heeeej igen. Ny tråd, nya tappra försök!!!

Jag måste bara säga att den här tråden är så otroligt varm på alla sätt och vis. Alla här inne är så goa! Delar därför ut ett extra plus till er alla

Moppy; jag väntar med spänning hur det kommer gå för dig! *håller tummarna jättehårt*

Själv är det nog ÄL på G snart men jag är ju så ojämn i min menscykel så det kan också dröja. Det där med ÄL-tester, tror nog att det kan hjälpa många på traven och fungera mer som en bekräftelse på att man överhuvudtaget har ÄL. Fast man ska nog inte förlita sig till det 100%. Själv har jag testat i 2 omgångar och så har vi styrt 5+1 därefter men det har inte tagit sig än. Så nu denna gång har vi tagit det lugnt med stickorna och försöker ha sex så ofta vi kan istället. Och hittills har det funkat bra, fattar inte vad som har hänt. Är på varandra nästan varje dag

• Fru Villa Solglimt

CicciL
    Jo, jag ska till apoteket senare idag.

Men jisses vad jag gruvar mig för resultatet. Visst kan jag tänka mig att få fler barn, men det vill inte mannen. Samtidigt som vi båda vet att jag har svårt för att ta något annat beslut än att just ta emot barnet (om det nu är något)

Jag får hoppas på att testet visar negativt (den här gången...)

• Jessie76

Viktoria80 - mina kids är 6 och 7(blir 8 den 7/11), tjej yngsta och kille äldsta. Fantastiska graviditeter, förlossningar och uppväxter (än så länge ) och jag riktigt LÄNGTAR tills jag får gå med stor mage lääääänge och sen gå igenom en förlossning! Det ÄR sant, punkt slut

Jag formligen ÄLSKAR julen oxå som du FruLlan (tack för välkomnandet din storstadsfjomp ) - här har vi massor massor massor med snö och det stannar nog kvar gissar jag. Nu har vi haft runt -10 grader och ev kallare i några dagar så.... Jag gillar snö men vintern blir ju så j-a lång när det kommer så tidigt!
    Lite OT men vaffan

Jag har BIM den 4 nov, visst är vi väl fler? Hur gick det Nenne?!?!?!

• sockerbiten

Fru Villa Solglimt:

Det är vanligt med blödningsstörningar när man äter cerazette, så det kan vara helt normalt ändå. Jag åt också under 1 år och hade stora problem, fast tvärtom. Jag hade blödningar i 3 veckor för att sedan ha en veckas uppehåll osv... Jag var tvungen att sluta pga det samt en massa andra biverkningar.

• Fru Villa Solglimt

sockerbiten
    Jo, jag vet det... Jag har ätit dessa piller i 1,5 år och först hade jag inte någon blödning alls, sen hade jag blödning i flera veckor (bara lite hela tiden). Efter det så har jag haft blödningar ungefär varje månad. Det är därför jag börjar undra... borde inte kroppen ställt in sig på pillren nu...?

Jag ska göra grav.test och sedan får jag nog ta mig en funderare på om jag trots allt inte borde byta till nåt annat..

• Jessie76

Med risk för att låta lite otrevlig Fru Villa Solglimt, känns inte det här lite fel forum att önska ett negativt resultat? Jag är lessen men jag tycker inte det är schysst mot dom som försöker som tusan
    Hoppas verkligen allt går bra för dig ändå.

Jag tänkte på en grej (JO det äär sant! Jag KAN tänka ) - När man gör sånt där cellprov hos gyn, visst tjatar och tjatar hon om att man ska slappna av för att hon ska få in topsjävulen för att få ett bra prov? Då ska hon väl in i livmodertappen och skrapa? Alltså bör man vara avslappnad för att dom ska få så stor tunnel som möjligt att hitta in i (no affence men dom är ju inte begåvade dom små liven ). Då borde ju teorin om att det ska gå för tjejjen först och sen får han slå på fontänen? Ligga på en kudde tror jag oxå e ett bra tips, förutom bakifrån då som jag personligen tror mest på

Sa jag det förresten att ingen av våra två barn blev till i sängen - en i soffan och den andra hos svärmor och svärfar i duschen - och jag hade kopparspiral inne då Allt är möjligt

• Fru Villa Solglimt

Jessie76
    Förlåt i så fall.
    Det är inte alls min mening. Men som rubriken säger...När märker man av att man är...GRAVID??? så är det ju faktiskt min första undran - trots pillren.

Men, men... jag tackar för de svar jag fått och avslutar mina inlägg.

Barn är något att glädjas åt

• nu är jag fruL

hejsan
    Grrrrrrrrrrrrr min dator har bråkat hur länge som helst fy vad handikappad man blir!

jag var inne på den länken som cicci gav, niomånader...
    Ha ha ha
    nu har jag ÄNNU fler symptom
    och det roligaste är att de kom i samma sekund som jag läste om dom.
    Så nu värker min livmoder som sjutton, jag är ännu tröttare, måste kissa HELA tiden och dessutom så har jag kommit på att jag har mycket mer flytningar efter ÄL
    Visst är dety otroligt hur man kan känna saker bara för att man TROR att man känenr dom
    Helt sjukt.

Jessie. Japp vintern blir låååååååång.
    Usch jag vill inte ha en lång vinter. och jag vill av ett skäl inte ha snö. Trafiken. krockade i ´vintras och är efter det livrädd för vinterväglag. Vill ha plusgrader och barmark.
    FAST å andra sidan är det så fint med snö och KUL
    älskar, skidor och pulka osv.

nåja, får vel låta bilen stå hela vintern

• Liten med Mindre

Solglimt, jag tycker nog att din fråga hörde hemma här, där vi ändå ältar symptom på graviditet.

Det lät ju som om ni blir glada åt ett barn om det nu skulle visa sig så, även om det kanske inte är just er dröm just nu.

Lycka till, och byt eller sluta med piller är mitt råd.

• Liten med Mindre

Det värsta med vinterbilåkning är att mannen älskar att sladda omkring. Visserligen på ett säkert sätt - men inget jag trivs med ändå. Han tycker det är busigt och jag tycker det är otäckt.

Fram för bara vägar och stora mjuka drivor överallt annars!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???