• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sockerbiten

Mindre:

Jag var på massage precis när jag hade gissat att jag var gravid. Massören sa att man avråder från massage när man är gravid, men hon var inte riktigt säker på varför. Hon trodde att det mest var för terapeutens skull, ifall det skulle hända något med barnet. Det skulle kunna vara för att man frigör en massa slaggprodukter från musklerna. Jag tog min massage ändå, och hittills har det gått bra.

• Bröllopstokiig

Victoria80: Jag har BIM 9-10/11. Har inga som helst symptom... känner mig helt som vanligt och till och med piggare (!) än jag har varit på skit länge! Så det är nog kört för min del...
    Jag pillade på tappen förra gången och ha varit där och pillat nu med, men jag har inte lärt mig hur det ska vara, känner ingen skillnad direkt. Sen tror jag inte att man ska vara å pilla där heller med tanke på¨infektionsrisk etc... men jag har hört att många är det
    Tror ändå inte att jag är gravid denna gången.

Jag fick just meddelande från min man att jag ska köra jätte sakta... Han är sååå rädd om våran "bebis" och han sa att försäkringen inte gället om jag skulle smälla Vi har en dyr bil, så jag funderde på om jag skulle låta den stå, menjag behöver åka till både bolaget och affären etc... Det får bli snigelfart
    Ååå tänker på snigelslem som min kompis helt förtroligt berättade om att jag skulle kika efter, så sjukt namn, men det som är mer sjukt är att det ser nästan ut precis så....... (för er nya = ÄL sekretet).

Jaha, jobba lite till innan man ska ut i snö/mörker/halka mm mm mm

• sweetstreet

Det där med massage och graviditet verkar vara ett olöst mysterium.
    Jag har också hört att man bör undvika kroppsmassage när man är gravid. Men ingen har lyckats förklara varför!!!

Allt låter bara så flummigt!

• A.M.

Victoria80 & Jessie76
    P-ringen är en genomskinlig ring som man liksom bara stoppar in (inte runt livmodertappen som ett pessar utan in bara). Sen får den vara där i tre veckor, sedan tar man ut den och har mens en vecka sedan in med ny ring. Super! Om man nu inte vill bli gravid förstås.

Och så ser alla till att köra och gå försiktigt på väg hem - vi vill inte ha några halkskador på någon i vår äggtråd!

• Victoria80

BrudSommar2006

Jag är relativt ny här. Jag vill väldigt gärna bli gravid. Jag har två barn sedan tidigare förhållande och ska gifta mig med min "nye" kille i sommar.
    Mitt lilla problem är bara att han vill vänta helst till vi är gifta.

Så jag tog bort min kopparspiral förra måndagen pga att jag haft sådana blödningar. Men jag har inte börjat använda det nya preventivmedlet än... Så blir det barn så blir jag överlycklig, men om inte har jag typ lovat min fästman att sätta in min Nuvaring,

Så jag bara en chans på mig!!!!!

• FruSofia

Ang massage och graviditet.. var på massage för någon vecka sen och min terapeut frågade om jag var gravid för i så fall är det vissa punkter man ska undvika vid massage. Teorin är väl just den att det kan frigöras massa produkter vid djupmassage så om man är gravid ska man hålla sig till mjukare massage, mer för avslappning.

När är det tid för er att gravtesta då??

• A.M.

Angående massage och graviditet:
    Det finns visst en massa punkter på kroppen som om de masseras kan sätta igång en förlossning (och antagligen då också orsaka missfall). De punkterna ska en massör känna till och undvika om de masserar ett gravvo.

• Liten med Mindre

Vår massös brukar ge massage hela vägen genom graviditet vad jag förtått. Vet inte riktigt vad som skulle vara farligt. Ska fråga ikväll.

Vad jag vet så får man i alla fall ligga på sidan när magen börjar märkas, för att det inte är bra att ligga på den och dessutom trycka på ryggen.

• A.M.

Hoppsan FruSofia där krockade vi!

• Liten med Mindre

Titta - svaren hade redan kommit ang massage. :)

Snabbisar!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???