• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Magda78

Ja min BM förklarade det såhär; tjejer nuförtiden är lite äldre än vad man varit förr när man skaffar barn. Vi börjar senare helt enkelt. Jag sa då -jaha jag trodde man belv klokare med åldern? Men nej de unga mammorna sköter sig de är vi "äldre" damer i "karriären" som har svårt att släppa våra vinmiddagar och afterwork öl. Man är helt enkelt van vid det och har därför svårare att sluta! Som sagt så har jag väldigt svårt att tro det.

Sen får man ju festa hur mycket man vill innan det är ju nu under graviditeten det är viktigt att man inte dricker! Klarar man inte det uppehållet har man stora problem!

• Snart så....

det var det värsta, finns det sånna test??
    Jag fattar inte varför de har så låga gränser jämt? 2-4 ggr/månad och några glas per gång så är man alkis
    Vet att hälsotesterna vi har på jobbet har samma nivåer och vissa kollegor vill de typ lägga in på avgiftning hahhaha...

Håller med FruL man fortsätter ju inte dricka när man blir gravid!!

Gahhhh nu blev jag uppretad

• Snart så....

Det borde ju vara med i testerna vad man dricker, vin/öl/starksprit??
    Normala Svenssons dricker väl vin/öl då och då men inte faan blandar jag stora starka groggar på en mysfredag.

• Snart så....

Oj nu får jag vårda mitt språk och inte svära. försöker öva bort det så blir det lättare när man väl har barn :)

• Snart så....

Nog om det...

Magda: Hur mår du annars? Symptomer osv?

• Moppy

Magda: vilken vecka är du i nu igen? Och du hade gjort ett VUL och sett hjärtat ticka?

• Magda78

Med en "enhet" så betydde det ett glas vin, en öl eller en drink.

BM sa att vi svenskar har ju i många år bara varit helgfestare dvs storsupit på helgen men nu har vi anammat de kontinentala alkoholvanorna och dricker gärna vin och öl till vardags också. Myyyycket farligt. Suck.

Det verkade hur som helst som att de kör tokhårt på detta med alkoholen hon sa att de har fått extra resurser till samtal som jag då kunde fått efter mitt "riskresultat".

Hon sa också att de vill verkligen att man planerar sin graviditet så man inte råkar festa för mycket i början innan man vet att man är gravid. Jag misstänkte ju att jag var det så därför har min bebis bara utsatts för ett glas vin. Hon sa dock att allt innan 5 v (tror jag det var) är inte så stor fara. Har man en JÄTTEfylla finns det risk för tidigt missfall men lite alkohol riskerar inte missbildningar så tidigt.

• Lapinette

Shit, jag som är gift med en fransman och dricker vin var och varannan dag till middag. Vilken nivå hade jag hamnat på i ett sånt där test, typ 8-9?!!! Ett glas rödvin om dagen är ju bara bra för hälsan...liksom whiskey...liksom...

• Lapinette

Vilken skrämselpropaganda. Jag menar hur många har inte varit apfulla när de varit i början av sin graviditet (inte vetat om det)? Jag känner ett antal som gick ganska länge ovetande och under tiden festade rejält.

Visst är det nog bra om man kan ta det lilla lugna men om det kanske tar 3 år innan vi lyckas bli gravida ska vi då sitta och vara snälla. Inte dricka, inte göra si och så FÖÖÖÖR...kanske är vi gravida? Nej, jag vill kunna leva och njuta så länge det går.

• _koko_

Heeej sötisar! Hinner inte läsa ikapp nu heller, smyger bara in och säger GRATTIS Cicci!

Kram från koko - längtar tillbaka till gemenskapen, det här arbetandet måste få ett slut!!! :D

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???