• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Moppy

Godmorgon/middag tjejer!

Verkar ju som en hel del av er är gravida. Mitt första gravsymptom var ju att ett av mina boobs gjorde sjukt ont...

Appropå att bara vänta och vänta på BIM, vänta tills ni får det där plusset och har skrikit klart av glädje, då börjar väntan på allt annat, väntan på att fostret ska bli så stort att det kan synas på VUL, väntan på att veckorna ska gå så att man passerar de 12 första kritiska veckorna etc etc.

Det är f*n bara en enda stor väntan detta att VÄNTA barn.... Grrr...!!

Varför kan man inte bara beställa barnen på postorder ;) :D

• Victoria80

Om jag blir gravid denna gången så vill jag absolut få reda på det via eget hemma-test.
    Tidigare har jag fått reda på det via husläkaren... Det är inte samma sak, för då jag varit gravid har jag trott att jag varit sjuk. Typ bröstcancer, influensa m.m.
    Knäppt va´?

• Snart så....

Man är bra konstig, väntar på ett pluss sen kommer inte tro att det stämmer när man väl får det.

alkoholfri glögg är ju faktiskt gott :D

• Snart så....

Moppy: Men hade du ont i hela bröstet eller bröstvårtan??

Tycker storken verkar vara ett bra alternativ ju st :D :D

• Snart så....

Moppy: Hur fort kom det onda?
    Massa frågor nu :D

• Moppy

Jag hade ont i ena bröstet, jag vaknade på natten av att det gjorde ont att ligga på magen, så fort man nuddade bröstet gjorde det ont. Det var inte i bröstvårtan utan mer som om jag hade en öm knuta i bröstet. Det är fortfarande bara detta ena bröst som ömmar, fattar inte varför.

Jag kanske liitet liitet russin bröst och kanske bara kan amma med ett bröst ?!? :D Sjukt....

• Moppy

Ehhh min sista mening skulle vara :
    Jag kanske bara får 1 stort svullet bröst och 1 liitet liitet russin bröst och sedan kanske bara kan amma med ett bröst ?!? Sjukt....

• Moppy

Mitt onda kom 1 vecka efter BIM och dök upp över en natt...

• Victoria80

Grav-sushi, alkoholfri glögg går lika bra
    Problemet är mögelost och vin!!!!

Väntan är det, men vilken grej! Känna sparkar, hicka och se hur fantastisk kroppen är som kan forma sig och skapa en liten människa!

Och sedan förlossningen!Wow! När barnet kommit och man möter barnets blick och tänker; Var det du som som sparkade på mina revben så mycket att jag inte kunde sova. Så det var lilla du som borrade ner ditt huvud i mitt bäckene så mycket att jag gick som en vaggande kossa!

Ooops nu flyger jag iväg i mina tankar...Sorry, men jag saknar det så!

• Lapinette

Sitter här och har fortfarande några dagar kvar till ÄL men som sagt denna månad är fokusering ny lägenhet istället för att göra barn. Måste dock skriva en rad då min kollega (manlig) fick sticka iväg till sjukan imorse. Dags för deras andra barn! Lyllosar!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???