• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Snart så....

Moppy: aha då kanske bara jag är superkänslig nu och det kom ju ganska direkt efter ÄL hmmmm

• nu är jag fruL

hej tjejer
    lapinette: kanske är det just den här månaden som det kommer att fungera eftersom fokus ligger på annat man vet ALDRIG hur kroppen lurar en...

alkoholfri glögg är INTE gott
    fy det är sjukt illa, smakar ju saft bläääää

näe blossa starkvin.
    och hur ska man klara sig utan VIN?????

låter det som jag är redo att bli mamma eller

• Snart så....

Jadå FruL det låter som du vill blir mamma :)
    du gör helt rätt som njuter av vin så mkt det går sen är det stopp för det i 1 år.

Min m2b har kommit fram till själv att om vi måste ta bilen på tex middag så kommer han att köra tills vi blir gravida :)
    sen blir det ju bara han som får dricka

• Snart så....

Ja det är nog smart att ha fokus på annat under ÄL, jag var helt i extas över att ha hittat rätt ring :)
    Då borde jag ju bli gravid :D

• nu är jag fruL

hmmm
    det är helt sjukt att man sitter och orar sig över saker man INTE får äta och dricka när man blir gravid när man INTE ens tror att man är det.
    Snacka om att vara före sin tid.

Och för att gnälla med...
    gravid sushi, nej tack. jag vill ha laxen framförallt sen äter jag också faktiskt helst sashimi,och det är ju HELT fel.

Så inge vin och inge sashimi, vad faaan ska man göra i 9 månader????

kanske tur att det aldrig tar

• Magda78

Hej på er! Trevligt och BRA med en ny tråd den gamla ställde till problem även för mig när kollegor smög upp bakom skärmen .

Just nu sitter jag och har hjärtklappning och nervösa svettningar, ska snart på mitt VUL och jag vill bara att det ska vara över och att allt är bra! Jag levde ett tag på hjärtslagen men ack vad snabbt det gick över till oro...

Tänkte flika in lite angående det med alkohol . Jag är som många andra av er en riktigt partypingla "alltid" festsugen och är man dessutom körkortslös så är det inte ofta jag har anledning att stå över en fest .

På min första inskrivning hos MVC (v 8) pratade vi bara om mat- och alkoholvanor. Jag fick fylla i ett test från WHO om alkoholvanor, alltså mina vanor 1 år innan jag blev gravid. Jag fyllde i att jag drack ca 2-4 gånger i månaden och då drack jag ca 4-6 "enheter" som det så fint hette. Inte så farligt tyckte jag. När testet var färdig fick jag slutpoängen 7. Då fick jag veta att allt över 6 poäng är ett riskbeteende och "jag vill att du kommer in hit redan nästa vecka så får vi prata om det här"!!!! Jaha då var man klassad som alkis! Jag sa vänligt men bestämt nej till den lilla kurator grejen, kände mig SÅ påhoppad. Och om vi säger så här... så kunde ju testet sett ännu värre ut om jag varit 100% ärlig! ("Nej jag har aldrig haft en minneslucka" hehe.) Det värsta var att känna sig anklagad att dricka trots jag är gravid, även om jag är en partajbrutta i vanliga fall så skulle det inte falla mig in att festa nu! Men enligt min BM så visar undersökningar på att 50% av blivande mammor i Sverige dricker under graviditet och 17% dricker dessotum mycket. Det har jag svårt att tro.

Ja-ja jag tror jag lyckades övertala min BM om min sunda graviditet utan alkohol men kan ju tipsa er andra om ni får göra det testet när ni plussat- LJUG! Så slipper ni bli klassade som dåliga morsor .

• Liten med Mindre

Så elakt att göra ett sånt test! Om frågorna handlade om vanor innan graviditet - hur kunde de då tolka in att massor med kvinnor dricker under graviditeten???

• Liten med Mindre

Angående glögg så tycker jag nog att vinglögg är godast (Blossa), men att alkoholfri går bra också (bara Blossas).

Försöker nog tänka på att inte dricka alkohol för ofta, både ur vikt och hälsosynpunkt. (Vet ju hur lätt jag faller för frestande sötsaker - vill inte att det blir samma sak för alkohol.)

Men alkohol 4-6 gånger i månaden som undersökningen handlade om tycker jag är rätt normalt. Det är vin till fredagsmyset och sen bortbjuden eller nåt två helgen. Inte mycket! (Såvida inte "enheterna" handlade om att bli stupfull förstås.)

• nu är jag fruL

Vaaaaaaaaaaaa?????
    har aldrig hört talas om ett sådant test

och jag kan säga att jag dricker 2 gånger per VECKA så jag är vel definitivt alkis. Men det ska dom SKITA I!!!!
    För så länge jag inte dricker när jag är gravid så är det upp till mig hur jag lever innan

Jag har ett kul liv och älskar vin, det är inte deras problem.
    TYYYYYYYPISKT förmyndar sverige.
    Skulle just vilja göra det där testet på irland där dom REKOMMENDERAR gravida 2 guinness per dag!!!!!

• Liten med Mindre

Oj, såg att det var 2-4 ggr/mån det handlade om. Ännu mindre.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???